Мобільні робото-технічні пристрої
Спеціальність: Інформаційно-вимірювальні технології у робототехніці
Код дисципліни: 7.175.07.E.020
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Микитин Ігор Петрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ФКС7.1. Здатність проєктувати і дослідити електронні вузли роботів методом комп’ютерного моделювання.
ФКС7.2. Здатність застосування машинного інтелекту для потреб робототехніки.
ФКС7.4. Здатність розробляти математичну модель засобу робототехніки, організувати роботу його засобів відчуттів та оцінити загальну похибку, а також здатність синтезувати структурні та принципові схеми робота та його засобів вимірювань.
ФКС7.12. Здатність розробляти і застосовувати, а також програмувати комп’ютерні мережі, знати чинні протоколи передавання даних.
Результати навчання: ПР22. Знати та вміти використовувати технології розробки програмно-апаратного забезпечення вбудованих мікропроцесорних систем.
ПР23. Вміти проектувати інформаційно-вимірювальні системи, розробляти для них алгоритми функціонування та програмне забезпечення.
ПР24. Знати та вміти використовувати сучасну елементну базу при розробці та проектуванні вузлів інформаційно-вимірювальної техніки.
ПР26. Вміти застосовувати технології програмування засобів вимірювальної техніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Моделювання вимірювальних процесів на комп'ютерах.
Комп'ютерне опрацювання вимірювальної інформації.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна стосується вивчення основних складових частин мобільних робото-технічних пристроїв, застосування засобів бездротового зв’язку, бездротових локальних мереж а також глобальних мереж для передавання інформації між сенсорами та мобільними робото-технічними пристроями; набуття практичних навичок застосування сучасного програмного забезпечення для створення програм мобільних робото-технічних пристроїв; застосування нейронних мереж для створення інтелектуальних мобільних робото-технічних пристроїв.
Опис: Тема 1. Зміст та завдання курсу, його місце в системі інших дисциплін.
Тема 2. Структурні схеми мобільних робото-технічних пристроїв.
Тема 3. Характеристики та складові частини мобільних робото-технічних пристроїв.
Тема 4. Застосування засобів бездротового зв’язку, бездротових локальних мереж а також глобальних мереж для передавання інформації між сенсорами та мобільними робото-технічними пристроями.
Тема 5. Інтерфейси та протоколи передавання інформації бездротових локальних та глобальних мереж.
Тема 6. Застосування нейронних мереж для створення інтелектуальних мобільних робото-технічних пристроїв.
Тема 7. Сучасні сенсори для мобільних робото-технічних пристроїв.
Тема 8. Способи попереднього опрацювання інформації для оптимізації структури нейронної мережі за критерієм мінімуму похибки її функції перетворення, мінімальної кількості входів нейронної мережі тощо.
Тема 9. Інтерфейс користувача керованих мобільних робото-технічних пристроїв.
Методи та критерії оцінювання: У процесі викладання навчальної дисципліни використовуються такі методи оцінювання рівня знань:
• поточний контроль знань студентів під час проведення занять;
• проведення семестрового екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні заняття – 50 балів.
Екзаменаційний контроль – 50 балів.
Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. MATLAB. The Language of Technical Computing. Getting Started with MATLAB. The Math Works, Inc. USA, 2000.
2. Шамис В.А. Borland C++ Builder 6. Для профессионалов. СПб.: Питер, 2005. – 798 с.
3. Сіберт І.М. Кола, сигнали, системи (в двох частинах). М.: Мир, 1988.
4. Маттес Е. Пришвидшений курс Python. Видавництво Старого Лева, 2019.
5. Simulink. ModelBased and SystemBased Design. Using Simulink. The Math Works, Inc. USA, 2002.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).