Інформаційно-вимірювальні технології у робототехніці

Спеціальність: Інформаційно-вимірювальні технології у робототехніці
Код дисципліни: 7.175.07.O.008
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Микитин Ігор Петрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є отримання студентами навиків застосування сучасних методів і засобів вимірювання у робототехніці, зокрема, знання вимірювальних перетворювачів електричних та неелектричних величин, їх метрологічних характеристик, комп’ютерного опрацювання вимірювальної інформації, систем збирання та передавання вимірювальної інформації, а також застосування сучасних програмних продуктів, зокрема нейронних мереж, для створення інтелектуальних робото-технічних засобів.
Завдання: ФКС7.2. Здатність застосування машинного інтелекту для потреб робототехніки. ФКС7.3. Здатність оцінювати характеристики похибок та непевності відтворення провідних характеристик роботів та їх метрологічних вузлів. ФКС7.5. Набуття базових знань робототехніки, основ її проектування, здатність застосовувати на практиці основні принципи побудови роботів та їх метрологічних вузлів.
Результати навчання: ПР22. Знати та вміти використовувати технології розробки програмно-апаратного забезпечення вбудованих мікропроцесорних систем. ПР24. Знати та вміти використовувати сучасну елементну базу при розробці та проектуванні вузлів інформаційно-вимірювальної техніки. ПР26. Вміти застосовувати технології програмування засобів вимірювальної техніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп'ютерне опрацювання вимірювальної інформації.
Короткий зміст навчальної програми: В результаті вивчення дисципліни “Інформаційно-вимірювальні технології у робототехніці” студенти повинні набути знання теоретичних основ функціонування багатоканальних вимірювальних систем, аналізу метрологічних характеристик багатоканальних вимірювальних засобів, застосування локальних та глобальних мереж для з’єднання сучасних сенсорів із бортовими комп’ютерами робото-технічних засобів, а також застосування сучасних програмних продуктів, зокрема нейронних мереж, для створення інтелектуальних робото-технічних засобів.
Опис: Тема 1. Вступне заняття. Зміст та завдання курсу, його місце в системі інших дисциплін. Інформаційно-вимірювальні технології. Тема 2. Функціональні можливості, необхідні роботу для виконання простих операцій. Тема 3. Сучасні сенсори. Сенсорні пристрої роботів. Технічний зір. Тема 4. Акустичне сприйняття. Ультразвукові сенсори. Тема 5. Штучні нейронні мережі: означення та основні властивості. Тема 6. Архітектури нейронних мереж. Тема 7. Застосування нейронних мереж для відтворення функціональної залежності, проведення апроксимації та розпізнавання форми сигналів.
Методи та критерії оцінювання: У процесі викладання навчальної дисципліни використовуються такі методи оцінювання рівня знань: • поточний контроль знань студентів під час проведення занять; • проведення семестрового екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні заняття – 50 балів. Екзаменаційний контроль – 50 балів. Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Засоби та методи вимірювань неелектричних величин / за ред. Є.С. Поліщука. – Львів: Бескид Біт, 2008. 2. Основи метрології та вимірювальної техніки : підруч. для вузів в 2 т. / М. Дорожовець, В. Мотало, Б. Стадник та ін.; за ред. д-ра техн. наук Б. Стадника. – Львів : вид-во НУ «Львівська політехніка», 2005. 3. Метрологія та вимірювальна техніка: Підручник/ Є.С. Поліщук, М.М. Дорожовець, В.О. Яцук, В.М. Ванько, Т.Г. Бойко; За ред. Проф. Є.С. Поліщука. – 2-е вид., доповн. і перероб. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 544 с. 4. Навчальний посібник у ВНС Національного університету «Львівська політехніка».
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інформаційно-вимірювальні технології у робототехніці (курсова робота)

Спеціальність: Інформаційно-вимірювальні технології у робототехніці
Код дисципліни: 7.175.07.O.009
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Микитин Ігор Петрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є отримання студентами навиків застосування сучасних методів і засобів вимірювання у робототехніці, зокрема, знання вимірювальних перетворювачів електричних та неелектричних величин, їх метрологічних характеристик, комп’ютерного опрацювання вимірювальної інформації, систем збирання та передавання вимірювальної інформації, а також застосування сучасних програмних продуктів, зокрема нейронних мереж, для створення інтелектуальних робото-технічних засобів.
Завдання: ФКС7.2. Здатність застосування машинного інтелекту для потреб робототехніки. ФКС7.3. Здатність оцінювати характеристики похибок та непевності відтворення провідних характеристик роботів та їх метрологічних вузлів. ФКС7.5. Набуття базових знань робототехніки, основ її проектування, здатність застосовувати на практиці основні принципи побудови роботів та їх метрологічних вузлів.
Результати навчання: ПР22. Знати та вміти використовувати технології розробки програмно-апаратного забезпечення вбудованих мікропроцесорних систем. ПР24. Знати та вміти використовувати сучасну елементну базу при розробці та проектуванні вузлів інформаційно-вимірювальної техніки. ПР26. Вміти застосовувати технології програмування засобів вимірювальної техніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп'ютерне опрацювання вимірювальної інформації.
Короткий зміст навчальної програми: В результаті вивчення дисципліни “Інформаційно-вимірювальні технології у робототехніці” студенти повинні набути знання теоретичних основ функціонування багатоканальних вимірювальних систем, аналізу метрологічних характеристик багатоканальних вимірювальних засобів, застосування локальних та глобальних мереж для з’єднання сучасних сенсорів із бортовими комп’ютерами робото-технічних засобів, а також застосування сучасних програмних продуктів, зокрема нейронних мереж, для створення інтелектуальних робото-технічних засобів.
Опис: Тема 1. Вступне заняття. Зміст та завдання курсу, його місце в системі інших дисциплін. Інформаційно-вимірювальні технології. Тема 2. Функціональні можливості, необхідні роботу для виконання простих операцій. Тема 3. Сучасні сенсори. Сенсорні пристрої роботів. Технічний зір. Тема 4. Акустичне сприйняття. Ультразвукові сенсори. Тема 5. Штучні нейронні мережі: означення та основні властивості. Тема 6. Архітектури нейронних мереж. Тема 7. Застосування нейронних мереж для відтворення функціональної залежності, проведення апроксимації та розпізнавання форми сигналів.
Методи та критерії оцінювання: У процесі викладання навчальної дисципліни використовуються такі методи оцінювання рівня знань: • поточний контроль знань студентів під час проведення занять; • проведення семестрового екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні заняття – 50 балів. Екзаменаційний контроль – 50 балів. Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Засоби та методи вимірювань неелектричних величин / за ред. Є.С. Поліщука. – Львів: Бескид Біт, 2008. 2. Основи метрології та вимірювальної техніки : підруч. для вузів в 2 т. / М. Дорожовець, В. Мотало, Б. Стадник та ін.; за ред. д-ра техн. наук Б. Стадника. – Львів : вид-во НУ «Львівська політехніка», 2005. 3. Метрологія та вимірювальна техніка: Підручник/ Є.С. Поліщук, М.М. Дорожовець, В.О. Яцук, В.М. Ванько, Т.Г. Бойко; За ред. Проф. Є.С. Поліщука. – 2-е вид., доповн. і перероб. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 544 с. 4. Навчальний посібник у ВНС Національного університету «Львівська політехніка».
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).