Робототехніка, системи та комплекси

Спеціальність: Інформаційно-вимірювальні технології у робототехніці
Код дисципліни: 7.175.07.E.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Лектори Проф. Яцишин Святослав Петрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: вивчення загальних принципів побудови робототехнічних засобів, комплексів та систем, як визначальних структурних компонентів сучасних кібер-фізичних систем, їхніх функцій, метрологічних характеристик, включаючи їх самоперевірку, самодіагностику, самоверифікацію, тощо
Завдання: Загальні компетентності: виконувати збір, аналіз та систематизацію науково-технічної інформації; професійно спілкуватися іноземною (англійською) мовою Спеціальні компетентності: здатність застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин у створенні та експлуатації робототехнічних систем; здатність аналізувати умови проведення вимірювального експерименту та вибирати методи і засоби вимірювання та виконавчі механізми залежно від умов експерименту; здатність застосовувати сучасне програмне забезпечення для реалізації робототехнічних систем та комплексів. General competences: - collect, analyze and systematize scientific and technical information; - communicate professionally in a foreign (English) language Special competences: - the ability to apply modern methods of measuring electrical and non-electrical physical quantities in the creation and operation of robotic systems; - the ability to analyze the conditions of conducting a measurement experiment and choose methods and means of measurement and executive mechanisms depending on the conditions of the experiment; - the ability to use modern software for the implementation of robotic systems and complexes. 5 Результати навчання відповідно до освітньої програми (освітніх програм) вміти застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин у створенні та експлуатації робототехнічних систем; вміти аналізувати умови проведення вимірювального експерименту та вибирати методи і засоби вимірювання та виконавчі механізми залежно від умов експерименту; вміти застосовувати сучасне програмне забезпечення для реалізації робототехнічних систем та комплексів. be able to apply modern methods of measuring electrical and non-electrical physical quantities in the creation and operation of robotic systems; be able to analyze the conditions of conducting a measurement experiment and choose methods and means of measurement and executive mechanisms depending on the conditions of the experiment; be able to use modern software for the implementation of robotic systems and complexes
Результати навчання: вміти застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин у створенні та експлуатації робототехнічних систем; вміти аналізувати умови проведення вимірювального експерименту та вибирати методи і засоби вимірювання та виконавчі механізми залежно від умов експерименту; вміти застосовувати сучасне програмне забезпечення для реалізації робототехнічних систем та комплексів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Верифікація засобів вимірювальної техніки Метрологічне забезпечення виробництва
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна, що займається вивченням, проектуванням, розробкою, побудовою, експлуатацією та використанням роботів (давачів) зворотного зв'язку і опрацювання інформації автоматизованих технічних систем та комплексів (роботів).
Опис: Зміст та завдання курсу, його місце в системі інших дисциплін. Питання: Мета та задачі вивчення дисципліни. Наочні приклади реалізації КФС з вбудованими робототехнічними підсистемами. Поняття і визначення Розумні сенсори і актуатори, як основа для побудови робототехнічних підсистем. Характеристики якості робототехнічних підсистем КФС та переведення засобів вимірювання на частото-залежні вимірювальні властивості. Робототехнічні підсистеми зі спеціальними стимуляційними процеду-рами. Розподілені робототехнічні підсистеми, як виділені елементи дисперсних КФС. Швидкісні робототехнічні підсистеми, їх контроль та технічна діагностика. Проблеми волативності та часових змін робототехнічних систем. Мережі розумних роботів на основі сенсорних мереж. Методи покращення точності та достовірності роботів, як результат покращення сукупності характеристик установлених засобів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль знань студентів під час проведення занять; проведення семестрового заліку (екзамену).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 25-балів Екзаменаційний контроль (письмова частина ) - 30-балів Екзаменаційний контроль (усна частина) 20-балів Лабораторні заняття - 25-балів. Разом – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Editors B.Stadnyk, S.Yatsyshyn. Cyber-Physical Systems. Metrological Issues, 2016, IFSA Publishing, Barcelona, Spane. 2.Project of the Future: Industry 4.0 (http://www.bmbf. de/en/19955.php). 3. Y. Wang. Cognitive Informatics : a new transdisciplinary research field, Brain and Mind, Vol.4, 2003, pp.115-124. 4. J. Wan, H.Yau, H.Sau, F.Li, Advances in Cyber-Physical Systems Research, KSII Transactions on Internet and Information Systems, Vol.5, No.11, 2011, pp.1891-1908, DOI : 10.3837 / tis2011.11.001. 5. Б.Стадник, С.Яцишин, І.Микитин. Метрологія в кібер-фізичних системах. Кібер-фізичні системи: досягнення та виклики, Матеріали 1-го наукового семінару, 25-26 червня 2015р., Львів, Україна. 6.Cavallaro A. Video tracking/ A.,E. Maggio, Cavallaro A. – Chichester, West Sussex, UK: Wiley, 2010. 7. Challa S. Fundamentals of object tracking/Chall S., Mark R. Morelande, Darko Musicki // Cambridge UK: Cambridge University Press, 2011.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Робототехніка, системи та комплекси (курсова робота)

Спеціальність: Інформаційно-вимірювальні технології у робототехніці
Код дисципліни: 7.175.07.E.018
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Лектори Проф. Яцишин Святослав Петрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: вивчення загальних принципів побудови робототехнічних засобів, комплексів та систем, як визначальних структурних компонентів сучасних кібер-фізичних систем, їхніх функцій, метрологічних характеристик, включаючи їх самоперевірку, самодіагностику, самоверифікацію, тощо
Завдання: Загальні компетентності: виконувати збір, аналіз та систематизацію науково-технічної інформації; професійно спілкуватися іноземною (англійською) мовою Спеціальні компетентності: здатність застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин у створенні та експлуатації робототехнічних систем; здатність аналізувати умови проведення вимірювального експерименту та вибирати методи і засоби вимірювання та виконавчі механізми залежно від умов експерименту; здатність застосовувати сучасне програмне забезпечення для реалізації робототехнічних систем та комплексів. General competences: - collect, analyze and systematize scientific and technical information; - communicate professionally in a foreign (English) language Special competences: - the ability to apply modern methods of measuring electrical and non-electrical physical quantities in the creation and operation of robotic systems; - the ability to analyze the conditions of conducting a measurement experiment and choose methods and means of measurement and executive mechanisms depending on the conditions of the experiment; - the ability to use modern software for the implementation of robotic systems and complexes. 5 Результати навчання відповідно до освітньої програми (освітніх програм) вміти застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин у створенні та експлуатації робототехнічних систем; вміти аналізувати умови проведення вимірювального експерименту та вибирати методи і засоби вимірювання та виконавчі механізми залежно від умов експерименту; вміти застосовувати сучасне програмне забезпечення для реалізації робототехнічних систем та комплексів. be able to apply modern methods of measuring electrical and non-electrical physical quantities in the creation and operation of robotic systems; be able to analyze the conditions of conducting a measurement experiment and choose methods and means of measurement and executive mechanisms depending on the conditions of the experiment; be able to use modern software for the implementation of robotic systems and complexes
Результати навчання: вміти застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин у створенні та експлуатації робототехнічних систем; вміти аналізувати умови проведення вимірювального експерименту та вибирати методи і засоби вимірювання та виконавчі механізми залежно від умов експерименту; вміти застосовувати сучасне програмне забезпечення для реалізації робототехнічних систем та комплексів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Верифікація засобів вимірювальної техніки Метрологічне забезпечення виробництва
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна, що займається вивченням, проектуванням, розробкою, побудовою, експлуатацією та використанням роботів (давачів) зворотного зв'язку і опрацювання інформації автоматизованих технічних систем та комплексів (роботів).
Опис: Зміст та завдання курсу, його місце в системі інших дисциплін. Питання: Мета та задачі вивчення дисципліни. Наочні приклади реалізації КФС з вбудованими робототехнічними підсистемами. Поняття і визначення Розумні сенсори і актуатори, як основа для побудови робототехнічних підсистем. Характеристики якості робототехнічних підсистем КФС та переведення засобів вимірювання на частото-залежні вимірювальні властивості. Робототехнічні підсистеми зі спеціальними стимуляційними процеду-рами. Розподілені робототехнічні підсистеми, як виділені елементи дисперсних КФС. Швидкісні робототехнічні підсистеми, їх контроль та технічна діагностика. Проблеми волативності та часових змін робототехнічних систем. Мережі розумних роботів на основі сенсорних мереж. Методи покращення точності та достовірності роботів, як результат покращення сукупності характеристик установлених засобів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль знань студентів під час проведення занять; проведення семестрового заліку (екзамену).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 25-балів Екзаменаційний контроль (письмова частина ) - 30-балів Екзаменаційний контроль (усна частина) 20-балів Лабораторні заняття - 25-балів. Разом – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Editors B.Stadnyk, S.Yatsyshyn. Cyber-Physical Systems. Metrological Issues, 2016, IFSA Publishing, Barcelona, Spane. 2.Project of the Future: Industry 4.0 (http://www.bmbf. de/en/19955.php). 3. Y. Wang. Cognitive Informatics : a new transdisciplinary research field, Brain and Mind, Vol.4, 2003, pp.115-124. 4. J. Wan, H.Yau, H.Sau, F.Li, Advances in Cyber-Physical Systems Research, KSII Transactions on Internet and Information Systems, Vol.5, No.11, 2011, pp.1891-1908, DOI : 10.3837 / tis2011.11.001. 5. Б.Стадник, С.Яцишин, І.Микитин. Метрологія в кібер-фізичних системах. Кібер-фізичні системи: досягнення та виклики, Матеріали 1-го наукового семінару, 25-26 червня 2015р., Львів, Україна. 6.Cavallaro A. Video tracking/ A.,E. Maggio, Cavallaro A. – Chichester, West Sussex, UK: Wiley, 2010. 7. Challa S. Fundamentals of object tracking/Chall S., Mark R. Morelande, Darko Musicki // Cambridge UK: Cambridge University Press, 2011.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Робототехніка, системи та комплекси

Спеціальність: Інформаційно-вимірювальні технології у робототехніці
Код дисципліни: 7.175.07.E.021
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Лектори Проф. Яцишин Святослав Петрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: вивчення загальних принципів побудови робототехнічних засобів, комплексів та систем, як визначальних структурних компонентів сучасних кібер-фізичних систем, їхніх функцій, метрологічних характеристик, включаючи їх самоперевірку, самодіагностику, самоверифікацію, тощо
Завдання: Загальні компетентності: виконувати збір, аналіз та систематизацію науково-технічної інформації; професійно спілкуватися іноземною (англійською) мовою Спеціальні компетентності: здатність застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин у створенні та експлуатації робототехнічних систем; здатність аналізувати умови проведення вимірювального експерименту та вибирати методи і засоби вимірювання та виконавчі механізми залежно від умов експерименту; здатність застосовувати сучасне програмне забезпечення для реалізації робототехнічних систем та комплексів. General competences: - collect, analyze and systematize scientific and technical information; - communicate professionally in a foreign (English) language Special competences: - the ability to apply modern methods of measuring electrical and non-electrical physical quantities in the creation and operation of robotic systems; - the ability to analyze the conditions of conducting a measurement experiment and choose methods and means of measurement and executive mechanisms depending on the conditions of the experiment; - the ability to use modern software for the implementation of robotic systems and complexes. 5 Результати навчання відповідно до освітньої програми (освітніх програм) вміти застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин у створенні та експлуатації робототехнічних систем; вміти аналізувати умови проведення вимірювального експерименту та вибирати методи і засоби вимірювання та виконавчі механізми залежно від умов експерименту; вміти застосовувати сучасне програмне забезпечення для реалізації робототехнічних систем та комплексів. be able to apply modern methods of measuring electrical and non-electrical physical quantities in the creation and operation of robotic systems; be able to analyze the conditions of conducting a measurement experiment and choose methods and means of measurement and executive mechanisms depending on the conditions of the experiment; be able to use modern software for the implementation of robotic systems and complexes
Результати навчання: вміти застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин у створенні та експлуатації робототехнічних систем; вміти аналізувати умови проведення вимірювального експерименту та вибирати методи і засоби вимірювання та виконавчі механізми залежно від умов експерименту; вміти застосовувати сучасне програмне забезпечення для реалізації робототехнічних систем та комплексів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Верифікація засобів вимірювальної техніки Метрологічне забезпечення виробництва
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна, що займається вивченням, проектуванням, розробкою, побудовою, експлуатацією та використанням роботів (давачів) зворотного зв'язку і опрацювання інформації автоматизованих технічних систем та комплексів (роботів).
Опис: Зміст та завдання курсу, його місце в системі інших дисциплін. Питання: Мета та задачі вивчення дисципліни. Наочні приклади реалізації КФС з вбудованими робототехнічними підсистемами. Поняття і визначення Розумні сенсори і актуатори, як основа для побудови робототехнічних підсистем. Характеристики якості робототехнічних підсистем КФС та переведення засобів вимірювання на частото-залежні вимірювальні властивості. Робототехнічні підсистеми зі спеціальними стимуляційними процеду-рами. Розподілені робототехнічні підсистеми, як виділені елементи дисперсних КФС. Швидкісні робототехнічні підсистеми, їх контроль та технічна діагностика. Проблеми волативності та часових змін робототехнічних систем. Мережі розумних роботів на основі сенсорних мереж. Методи покращення точності та достовірності роботів, як результат покращення сукупності характеристик установлених засобів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль знань студентів під час проведення занять; проведення семестрового заліку (екзамену).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 25-балів Екзаменаційний контроль (письмова частина ) - 30-балів Екзаменаційний контроль (усна частина) 20-балів Лабораторні заняття - 25-балів. Разом – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Editors B.Stadnyk, S.Yatsyshyn. Cyber-Physical Systems. Metrological Issues, 2016, IFSA Publishing, Barcelona, Spane. 2.Project of the Future: Industry 4.0 (http://www.bmbf. de/en/19955.php). 3. Y. Wang. Cognitive Informatics : a new transdisciplinary research field, Brain and Mind, Vol.4, 2003, pp.115-124. 4. J. Wan, H.Yau, H.Sau, F.Li, Advances in Cyber-Physical Systems Research, KSII Transactions on Internet and Information Systems, Vol.5, No.11, 2011, pp.1891-1908, DOI : 10.3837 / tis2011.11.001. 5. Б.Стадник, С.Яцишин, І.Микитин. Метрологія в кібер-фізичних системах. Кібер-фізичні системи: досягнення та виклики, Матеріали 1-го наукового семінару, 25-26 червня 2015р., Львів, Україна. 6.Cavallaro A. Video tracking/ A.,E. Maggio, Cavallaro A. – Chichester, West Sussex, UK: Wiley, 2010. 7. Challa S. Fundamentals of object tracking/Chall S., Mark R. Morelande, Darko Musicki // Cambridge UK: Cambridge University Press, 2011.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Робототехніка, системи та комплекси (курсова робота)

Спеціальність: Інформаційно-вимірювальні технології у робототехніці
Код дисципліни: 7.175.07.E.022
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Лектори Проф. Яцишин Святослав Петрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: вивчення загальних принципів побудови робототехнічних засобів, комплексів та систем, як визначальних структурних компонентів сучасних кібер-фізичних систем, їхніх функцій, метрологічних характеристик, включаючи їх самоперевірку, самодіагностику, самоверифікацію, тощо
Завдання: Загальні компетентності: виконувати збір, аналіз та систематизацію науково-технічної інформації; професійно спілкуватися іноземною (англійською) мовою Спеціальні компетентності: здатність застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин у створенні та експлуатації робототехнічних систем; здатність аналізувати умови проведення вимірювального експерименту та вибирати методи і засоби вимірювання та виконавчі механізми залежно від умов експерименту; здатність застосовувати сучасне програмне забезпечення для реалізації робототехнічних систем та комплексів. General competences: - collect, analyze and systematize scientific and technical information; - communicate professionally in a foreign (English) language Special competences: - the ability to apply modern methods of measuring electrical and non-electrical physical quantities in the creation and operation of robotic systems; - the ability to analyze the conditions of conducting a measurement experiment and choose methods and means of measurement and executive mechanisms depending on the conditions of the experiment; - the ability to use modern software for the implementation of robotic systems and complexes. 5 Результати навчання відповідно до освітньої програми (освітніх програм) вміти застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин у створенні та експлуатації робототехнічних систем; вміти аналізувати умови проведення вимірювального експерименту та вибирати методи і засоби вимірювання та виконавчі механізми залежно від умов експерименту; вміти застосовувати сучасне програмне забезпечення для реалізації робототехнічних систем та комплексів. be able to apply modern methods of measuring electrical and non-electrical physical quantities in the creation and operation of robotic systems; be able to analyze the conditions of conducting a measurement experiment and choose methods and means of measurement and executive mechanisms depending on the conditions of the experiment; be able to use modern software for the implementation of robotic systems and complexes
Результати навчання: вміти застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин у створенні та експлуатації робототехнічних систем; вміти аналізувати умови проведення вимірювального експерименту та вибирати методи і засоби вимірювання та виконавчі механізми залежно від умов експерименту; вміти застосовувати сучасне програмне забезпечення для реалізації робототехнічних систем та комплексів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Верифікація засобів вимірювальної техніки Метрологічне забезпечення виробництва
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна, що займається вивченням, проектуванням, розробкою, побудовою, експлуатацією та використанням роботів (давачів) зворотного зв'язку і опрацювання інформації автоматизованих технічних систем та комплексів (роботів).
Опис: Зміст та завдання курсу, його місце в системі інших дисциплін. Питання: Мета та задачі вивчення дисципліни. Наочні приклади реалізації КФС з вбудованими робототехнічними підсистемами. Поняття і визначення Розумні сенсори і актуатори, як основа для побудови робототехнічних підсистем. Характеристики якості робототехнічних підсистем КФС та переведення засобів вимірювання на частото-залежні вимірювальні властивості. Робототехнічні підсистеми зі спеціальними стимуляційними процеду-рами. Розподілені робототехнічні підсистеми, як виділені елементи дисперсних КФС. Швидкісні робототехнічні підсистеми, їх контроль та технічна діагностика. Проблеми волативності та часових змін робототехнічних систем. Мережі розумних роботів на основі сенсорних мереж. Методи покращення точності та достовірності роботів, як результат покращення сукупності характеристик установлених засобів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль знань студентів під час проведення занять; проведення семестрового заліку (екзамену).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 25-балів Екзаменаційний контроль (письмова частина ) - 30-балів Екзаменаційний контроль (усна частина) 20-балів Лабораторні заняття - 25-балів. Разом – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Editors B.Stadnyk, S.Yatsyshyn. Cyber-Physical Systems. Metrological Issues, 2016, IFSA Publishing, Barcelona, Spane. 2.Project of the Future: Industry 4.0 (http://www.bmbf. de/en/19955.php). 3. Y. Wang. Cognitive Informatics : a new transdisciplinary research field, Brain and Mind, Vol.4, 2003, pp.115-124. 4. J. Wan, H.Yau, H.Sau, F.Li, Advances in Cyber-Physical Systems Research, KSII Transactions on Internet and Information Systems, Vol.5, No.11, 2011, pp.1891-1908, DOI : 10.3837 / tis2011.11.001. 5. Б.Стадник, С.Яцишин, І.Микитин. Метрологія в кібер-фізичних системах. Кібер-фізичні системи: досягнення та виклики, Матеріали 1-го наукового семінару, 25-26 червня 2015р., Львів, Україна. 6.Cavallaro A. Video tracking/ A.,E. Maggio, Cavallaro A. – Chichester, West Sussex, UK: Wiley, 2010. 7. Challa S. Fundamentals of object tracking/Chall S., Mark R. Morelande, Darko Musicki // Cambridge UK: Cambridge University Press, 2011.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).