Віброметрія

Спеціальність: Інформаційно-вимірювальні технології у робототехніці
Код дисципліни: 7.175.07.O.003
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Професор ПРОХОРЕНКО Сергій Вікторович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Отримання знань та умінь по використанню методів виміру вібрації та розуміння того, як ці процеси, що мають місце у досліджуваних структурах (або є навмисно ініційовані самим дослідником) корелюють із зміною фізико-технічних характеристик досліджуваного матеріалу або (можливо і композитної) структури.
Завдання: *Загальні компетентності: - здатність виконувати технічні операції при випробовуванні, перевірці, калібруванні та інших операціях метрологічної діяльності; - Здатність генерувати нові ідеї (креативність). - Здатність спілкуватися, ставити задачі системам AI-пошуку іноземною технічною мовою - здатністю виконувати збір, аналіз та систематизацію науково- технічної інформації з різних джерел та з використанням агентів з штучною інтелігенцією * фахові компетентності: - здатність планувати і здійснювати інформаційно-технічне забезпечення діяльності з метрології, стандартизації, оцінювання відповідності, випробувань, контролю, управління якістю; - здатність застосовувати методи інженерії якості для вимірювань і діагностування типових технологічних об’єктів та процесів; - здатність розробляти і застосовувати методи і засоби контролю якості продукції та послуг; - здатність розробляти методики проведення експериментів і проводити експерименти на діючих макетах і зразках комп’ютеризованих діагностичних систем та їх підсистем, обробляти результати із застосуванням сучасних інформаційних технологій і технічних засобів.
Результати навчання: -Мати здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі автоматизації та приладобудування, метрології та інформаційно-вимірювальної техніки, комп’ютеризованого технічного діагностування, метрологічного забезпечення приладами та засобами вимірювань, їх метрологічної перевірки і калібрування, що передбачає застосування метрології для вирішення прикладних діагностичних завдань галузей народного господарства; - вміти організувати та провадити вимірювання, технічний контроль і випробування; - вміти використовувати інформаційні технології при підбиранні та розробці програмного забезпечення для опрацювання вимірювальної інформації; - вміти пояснити та описати принципи побудови обчислювальних та вимірювальних підсистем та модулів, що використовуються при вирішення вимірювальних задач; - вміти встановлювати раціональну номенклатуру метрологічних характеристик засобів вимірювання для отримання результатів вимірювання з заданою точністю; - знати та вміти використовувати сучасну елементну базу при підтасовуванню комплекту, розробці та проєктуванні вузлів інформаційно-вимірювальної техніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Основи метрології та вимірювальної техніки - Цифрові електронні вузли засобів вимірювальної техніки
Короткий зміст навчальної програми: Підготовка студентів до інженерної діяльності з усвідомлення шляхів підбору або розробки вимірювальних систем; завдання - вивчення основних принципів побудови сенсорів, вивчення фізичних явищ, які лежать в основі функціонування різноманітних сенсорів, що дають змогу зареєструвати процеси вібраційних змін середовища, вивчення принципів і основ їх використання, практичних прикладів застосування у вимірювальних системах, а також формування теоретичних і практичних навичок необхідних для вибору, використання і аналізу їх застосування, вміння роботи з програмним забезпеченням фірм LabVieW, IFM Electronic, SiOS, вироблення здатності і готовності: вести пошукові патентні дослідження в галузі професійної діяльності; виконувати розрахунково-графічні роботи з проектування інформаційних та апаратурних модулів сенсорних систем, описувати та належно протоколювати процес проведення вібраційних вимірюваннь.
Опис: Вимірювальний процес як його Структура та Елементи. - Основи Лазерної віброметрії Характеристики параметрів механічних коливань та ударів. Роль і завдання віброметрії. - Класифікація методів вимірювання параметрів вібрації Сенсори (вимірювальні перетворювачі) Вібрації та Удару Методи лазерної віброметрії - Лазерні Фотоелектричні Віброметри Позиційно-чутливі фотоелектричні віброметри Амплітудні фотоелектричні віброметри - Лазерні Інтерференційні Віброметри Особливості оптичної інтерферометрії Інтерференційні віброметри на основі рахунку смуг Метод підвищення вібростійкості інтерферометра Лазерні віброметри з амплітудною модуляцією Інтерференційні віброметри в повірочних приладах - Лазерні Доплерівські Віброметри Основи лазерних доплерівських вимірювальних систем Лазерні віброметри з частотною модуляцією випромінювання - Тестування специфікації вимог до процесу аналізу дрифту поверхні
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль знань студентів під час проведення занять; - оцінювання виконання лабораторних робіт; - проведення семестрового заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі Заліковий контроль (письмова частина) {50-балів} Заліковий контроль (усна частина) {35-балів} Лабораторні заняття {15-балів}
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 01) Laserinterferometric Vibrometer LSV-Series LSV-2500 http://www.sios-de.com/wp-content/uploads/2016/02/LSV_engl_2015.pdf 02) Актуальна кирилізована документація по LabVIEW < http://digital.ni.com/worldwide/russia.nsf/> 03) Липаев В.В. Программная инженерия. Методологические основы. Учебник. М.: ТЕИС. 2006. 04) Томашевський В.М. Моделювання систем. – К.: Видавнича група BHV. 2005. 05) Huber, Alexander M; Schwab, C; Linder, T; Stoeckli, SJ; Ferrazzini, M; Dillier, N; Fisch, U (2001). "Evaluation of eardrum laser doppler interferometry as a diagnostic tool" (PDF). The Laryngoscope. 111 (3): 501–7. doi:10.1097/00005537-200103000-00022. PMID 11224783. S2CID 8296563 06) Vibrations Inc. – Laser Doppler Vibrometers". www.vibrationsinc.com. 07) Применение методов голографической и спекл-интерферометрии для исс-ледования вибрации и шума механических конструкций: Учеб. пособие / Д.С. Еленевский, О.А. Журавлёв, Ю.Н. Шапошников и др.; Под ред. В.П. Шорина. Самара: СГАУ, 2005. 193 с. 08) Basics of vibration measurement. https://www.polytec.com/int/vibrometry/technology 09) Vibration Measurement Techniques: Basics Introduction - IDC-Online https://idc-online.com/technical_references/pdfs/mechanical_engineering/Vibration_Measurement_Techniques_Basics.pdf 10) J.D. Smith. Vibration Measurement and Analysis. 1989 Elseiver Press DOI https://doi.org/10.1016/C2013-0-04117-5 11) Journal of Sound and Vibration (open access) -Elsevier https://www.sciencedirect.com/journal/journal-of-sound-and-vibration
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Віброметрія

Спеціальність: Інформаційно-вимірювальні технології у робототехніці
Код дисципліни: 7.175.07.O.003
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інтелектуальної мехатроніки та роботики
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна