Нарисна геометрія та інженерна графіка
Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.00.O.005
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Афтаназів Іван Семенович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завданням дисципліни є засвоєння студентами засобів та методик побудови зображень просторових предметів на площині (на креслярському форматі чи екрані комп’ютера), набуття ними необхідних знань та навичок виконання та читання зображень предметів, розробки робочої документації на технічні вироби тощо.
Набуті під час вивчення дисципліни знання та навички необхідні студентам як для успішного вивчення загальнотехнічних та спеціальних дисциплін їх навчальної програми, так і в процесі подальшої інженерної діяльності випускників.
Результати навчання: Кінцевим завданням дисципліни є оволодіння студентами засобами побудови зображень просторових предметів на площині – на кресленні або екрані комп’ютера, одержання необхідних знань та навичок виконання та читання зображень предметів, робочої документації на технічні вироби. Необхідно відмітити, що повне оволодіння кресленням як засобом вираження технічної думки і виробничим документом здійснюється на протязі всього навчання у ВУЗі. Одержані під час вивчення дисципліни знання та навички потрібні як для вивчення загальнотехнічних і спеціальних дисциплін ВУЗу, так і в майбутній інженерній діяльності студентів.
В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати:
1. Методи проектування геометричних фігур на площині.
2. Правила виконання конструкторської документації: креслень, схем, текстових документів.
3. Принципи роботи в середовищі графічної системи AutoCAD.
Підготовлений фахівець повинен вміти:
1. Розв’язувати геометричні задачі методами нарисної геометрії.
2. Читати конструкторські документи (креслення, схеми): уявляти форми складових частин виробів та принцип їх роботи.
3. Виконувати деталювання креслень загального виду або складальних креслень.
4. Виконувати креслення та редагувати їх за допомогою комп’ютера.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: лінійна алгебра та аналітична геометрія
Короткий зміст навчальної програми: «Нарисна геометрія » являє собою навчальну дисципліну, що включає до свого складу елементи нарисної геометрії та технічного креслення, які формують основу інженерної підготовки студентів. Оволодіння студентами основ цих курсів сприяє розвитку в них навиків самостійної технічної творчості, що є неодмінною передумовою інженерної діяльності майбутніх фахівців.
Опис: У загальному курс «Нарисна геометрія» складається з наступних розділів: нарисна геометрія, геометричне, проекційне та машинобудівне креслення, комп’ютерна графіка. Теоретичною основою цього курсу є нарисна геометрія – наука, яка вивчає способи зображення просторових форм на площині та способи рішення геометричних задач за зображенням цих форм. Знання та навички, отримані при вивченні нарисної геометрії становлять основу засвоєння курсу машинобудівного креслення та комп’ютерної графіки, виконання практичних робіт курсу.
Методи та критерії оцінювання: Досягнення результатів навчання оцінюються згідно наступних методів: поточний контроль – виконання та захист практичних графічних робіт; усне (ідивідуальне) та фронтальне (загальне) опитування. Екзаменаційний контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточні графічні роботи оцінюються за такими критеріями: правильність розв’язку, оформлення роботи згідно державних стандартів, усна компонента (захист роботи). Правильність розв’язку – 60% від максимальної кількості балів за дану роботу. Оформлення – 30%, захист роботи – 10%.
Екзаменаційний контроль: письмова компонента, яка складається з чотирьох питань. Всього за екзаменаційний контроль 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. П.П. Волошкевич, О.О.Бойко, Б.В.Панкевич, Є.В.Мартин, А.Л.Беспалов Нарисна геометрія, інженерна та комп’ютерна графіка. Львів, Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”, 2007.
2. А.А. Чекмарев “Инженерная графика”. М. 1988.
3. О.П. Калиновська, Е.В. Геккер. Посібник “Нарисна геометрія”. Київ, НМК ВО, 1990.
4. Топчій В.І., Афтаназів І.С., Волошкевич П.П. Графічна система AutoCAD. Основи машинобудівного креслення, моделювання та анімації: Навчальний посібник - Львів: Вид-во НУ "Львівська політехніка", 2019.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).