Мехатронні системи автомобілів і тракторів

Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.07.E.113
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: к.т.н. ст. викл. Бур'ян М. В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни є вивчення студентами основ будови мехатронних модулів транспортного засобу та освоєння практичних знань по конструюванню окремих систем, що входять до електроустаткування сучасних автомобілів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: 1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні (ЗК1); технології. 2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК2); 3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК3); 4. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК6); 5. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми (ЗК7). Спеціальні компетентності: 1. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку. (СК2); 2. Здатність створювати нові техніку і технології в галузі механічної інженерії. (СК3);
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі. РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Конструкція автомобілів і тракторів Прикладна теорія автомобілів Конструкція та динаміка двигунів внутрішнього згорання Електроустаткування та мехатроніка автомобілів і тракторів
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних знань та практичних умінь проектування модулів мехатроніки автомобілів.
Опис: 1. Основні відомості. Класифікація мехатронних модулів 2. Об’єкти та елементи мехатроніки в транспортних засобах 3. Модулі руху 4. Виконавчі мехатронні модулі руху 5. мехатронні модулі руху 6. інтелектуальні мехатронні модулі руху 7. Вимірювально-інформаційні мехатронні модулі. 8. Мехатронні модулі систем керування різного рівня 9. Мехатронні модулі управління системами автомобіля 10. Антиблокувальна система гальм 11. Система курсової стійкості автомобіля 12. Іноваційні системи керування гальмами типу brake by wire. Принципи будови та функціонал 13. Мехатронні модулі управління кпп типу DSG. Блоки мехатроніка, будова і принцип роботи 14. Системи автономного управління транспортними засобами 15. Мехатронні модулі що застосовуються при виробництві автомобілів Загальні відомості. Основні елементи конструкції.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з теоретичних та практичних завдань; 2. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Електроустаткування та мехатроніка автомобілів і тракторів» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного контролю. Поточний контроль знань студентів з дисципліни «Електроустаткування та мехатроніка автомобілів і тракторів» проводиться за такими формами: виконання практичних робіт; усне опитування студентів з теоретичного матеріалу; оцінювання відповідей письмового контрольного заходу. Максимальна кількість балів при оцінюванні знань студентів виставляється за такими критеріями: - під час опитувань на практичних заняттях ? за якість виконаної роботи та повну і ґрунтовну відповідь на задане запитання з теми роботи; - під час письмового контрольного заходу ? за правильну, достатню і лаконічну відповідь на вказане завдання білету. Максимальна кількість балів, яку може отримати студент: Бали виставляються за результатами поточного контролю. Максимальна сумарна оцінка при поточному контролі складає 30 балів. Другу частину балів студент отримує під час заліку (максимум 70 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Patrick Kaltjob. Mechatronic Systems and Process Automation. Boca Raton : CRC Press, 2018. 468 p. 2. Канарчук В.Є., Лудченко О.А., Чигиринець А.Д. Основи технічного обслуговування і ремонту автомобілів. К.: Вища школа, 1994. 3. Кисликов В.Ф., Лущик В.В. Будова й експлуатація автомобілів. К.: Либідь, 2000. 4. Konrad Reif. Automotive mechatronics. Automotive networking, driving stability systems, electronics. Wiesbaden : Springer Fachmedien, 2015. 549 p. 5. Levent Guvenc, Bilin Aksun Guvenc, Burak Demirel. Control of mechatronic systems. London : The Institution of Engineering and Technology, 2017. 217 p. 6. Ambarish Goswami. Humanoid robotics: a reference. Dordrecht : Springer Nature B.V., 2019. 2676 p. 7. William Bolton. Mechatronics : electronic control systems in mechanical and electrical engineering. Harlow : Pearson, 2015. 663 p. 8. Erika Ottaviano. Mechatronics for cultural heritage and civil engineering. Cham : Springer International Publishing, 2018. 372 p. 9. Gunter Ullrich. Automated guided vehicle systems a primer with practical applications. Berlin : Springer-Verlag, 2015. 237 p. 10. Kimon P. Valavanis. Advances in Unmanned Aerial Vehicles. State of the Art and the Road to Autonomy. Dordrecht : Springer, 2007. 551 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).