Комп'ютерна інженерія обладнання галузевого машинобудування

Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.06.E.099
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: Яцунський Петро Петрович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування навиків комп’ютерної інженерії обладнання, правильне підключення датчиків, інтерфейсів та інших периферійних пристроїв на обладнання галузевого машинобудування. Освоєння програмного середовища, яке дозволяє програмувати мікроконтролери та інтерфейси під потреби обладнання. Предметом передбачено вивчення підключення, програмування з подальшою передачею інформації на комп’ютер чи іншу систему, що дає змогу подальшої обробки даних.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти наступних компетентностей: Загальні компетентності: ЗК1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК7. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК8. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі. РН2. Знання та розуміння механіки і машинобудування та перспектив їхнього розвитку. РНЗ. Знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання. РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні. РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Автоматизовані технологічні комплекси Комп'ютерне проектування технологічного обладнання Комп’ютерно-інтегрований інжиніринг в експериментальній механіці
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти набуває теоретичних та практичних знань з удосконалення та модернізації технологічного обладнання сучасними інтерфейсами, вивчає шляхи їх підключення та програмування з подальшим дослідження на обладнанні галузевого машинобудування та отриманні вихідних даних на комп’ютері. В межах курсу здобувач освіти досліджує та моделює різноманітні можливі доукомплектування обладнання інтерфейсами та мікросхемами. Часткове програмування даного обладнання. Лабораторною частиною курсу передбачено можливості дослідження та закріплення теоретичного матеріалу та лекційних занять в лабораторіях, з використанням схем, приладів, інтерфейсів, мікроконтролерів, сучасного програмного забезпечення та іншого обладнання.
Опис: Вступ. Загальне про курс. Роз’єми інтерфейсів. Способи передавання інформації Датчики. Отримання дійсних значень Мікроконтроллери Загальні відомості про інтерфейси. Сервоприводи Крокові двигуни Апаратно обчислювальна платформа ARDUINO
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у здобувачів освіти відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень. 2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень Разом за ПК - 40 юалів Екзамен: письмова компонента 40 балів усна компонента 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дмитрів В.Т. – Схемотехніка систем керування: навчальний посіб./ В.Т. Дмитрів. – Львів. СПОЛОМ, 2019. – 636 с. : рис., табл, - Бібліогра.: с. 532-533 2. Комп'ютерне моделювання фізичних процесів. Створення та дослідження фізичних моделей чисельним методом: для студентів та аспірантів спеціальності 104 – «Фізика та астрономія», спеціалізації «Комп'ютерне моделювання фізичних процесів» / В.Й. Котовський, Л.Ю. Цибульский; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Електронні текстові дані (1 файл: 12,46 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. – 130 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).