Тривимірне комп'ютерне конструювання

Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.06.E.096
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: доцент Майструк Володимир Володимирович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання дисципліни „Тривимірне комп‘ютерне конструювання”, - формування компетентностей щодо проектування механізмів середньої складності та аналізу їх роботи за допомогою продукту SolidWorks, дати студенту необхідні знання для формування у них наукового мислення, що дозволяє об’єднати виробничу діяльність з науково-технічними розробками.
Завдання: ЗК1. Здатність до абстрактного мислення. ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК10. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ФК1. Здатність застосовувати типові аналітичні методи та комп'ютерні програмні засоби для розв'язування інженерних завдань галузевого машинобудування, ефективні кількісні методи математики, фізики, інженерних наук, а також відповідне комп'ютерне програмне забезпечення для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування.. ФК5. Здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проектування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних завдань в галузі машинобудування. ФК8. Здатність реалізовувати творчий та інноваційний потенціал у проектних розробках в сфері галузевого машинобудування. ФКС6.2. Здатність конструювати нескладні (типові) деталі, механізми, вузли технологічного обладнання, із проведенням відповідних розрахунків та моделювання на комп‘ютері.
Результати навчання: РН3. Знати і розуміти системи автоматичного керування об'єктами та процесами галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання. РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні. РН8. Розуміти відповідні методи та мати навички конструювання типових вузлів та механізмів відповідно до поставленого завдання. РН9. Обирати і застосовувати потрібне обладнання, інструменти та методи. РН14. Розробляти деталі та вузли машин із застосуванням систем автоматизованого проектування. РН20.8. Уміти використовувати системи об’ємного моделювання вузлів машинобудівного обладнання та автоматизованого виготовлення робочих креслень деталей на основі створених моделей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи автоматизованого проектування. Комп‘ютерна інженерія обладнання галузевого машинобудування.
Короткий зміст навчальної програми: В даному курсі вивчається функціональність пакету програм SolidWorks, принципи та правила тривимірного моделювання деталей та складених конструкцій, набуваються практичні навички створення тривимірних моделей деталей та механізмів середньої складності в SolidWorks 3D CAD.
Опис: Функціональні можливості, переваги 3D CAD системи SolidWorks. Принципи роботи в програмі. Правила побудови ескізів, взаємозв’язки в ескізах. Створення тривимірних деталей методом витягування та повертання.Створення скруглення, уклону. Масиви в SolidWorks. Створення тривимірних деталей методом витягування по траєкторії та по перетинам. Багатотільні моделі. Створення та редагування складальних конструкцій в SolidWorks. Сполучення стандартні. Використання бібліотечних елементів. Додаткові та механічні спряження в складальних моделях. Підходи до проектування складальних одиниць згори вниз та навпаки. Швидкодія великих складальних одиниць. Принципи параметризації в ескізах, деталях та складаннях в SolidWorks. Використання рівнянь та таблиці параметрів. Залежності в складальних одиницях.Створення деталей з листового матеріалу. Проектування ливарних форм. Створення двох половин ливарної форми з вирізом порожнини під ливарну деталь. Створення штампу з поверхнею штампувальної деталі. Проектування елементів механічних систем. Кулачки. Проектування і розрахунок балок. Розрахунок підшипників. Розрахунок пружини. Розрахунок фланцевих з‘єднань. Кінематичний і динамічний аналіз засобами SolidWorks. Моделювання косозубого зубчатого зачеплення. Аналіз гідродинаміки і теплопередачі. Теплове випробовування радіатора опалювання.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у здобувачів освіти відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень. 2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Лабораторні роботи - max 20 балів; Тести ВНС - max 10 балів; Екзаменаційний контроль: Письмова компонента - max 60 балів; Усна компонента - max 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Системи 3D моделювання: Навчальний посібник/ Пальчевський Б.О., Валецький, Б.П., Вараніцький Т.Л. / Луцьк:, 2016 – 176с. 2. Полушина М.В. Тривимірне комп’ютерне конструювання [Електронний ресурс]: конспект лекцій / М.В. Полушина; Нац. техн. ун-т «Дніпровська політехніка». – Дніпро: НТУ «ДП», 2019. – 59 с. 3. Концепція підготовки інженерів у віртуальних технологіях SolidWorks: навчально-методичний посібник / П.І. Пілов, К.С. Заболотний, В.П. Франчук, О.В. Панченко; М-во освіти і науки, Нац. гірн. ун-т. – Д. : НГУ, 2009. – 35 с. 4. Сайт кампанії Dassault System SolidWorks. http://www.solidworks.com.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).