Вища математика, частина 1 (Лінійна алгебра та аналітична геометрія, математичний аналіз)
Спеціальність: Безпілотні літальні апарати
Код дисципліни: 6.134.01.O.003
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Вища математика
Лектор: Кучма М.І.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Обчислювати визначники 2-го, 3-го та вищих порядків.
2. Виконувати дії над матрицями.
3. Розв’язувати системи лінійних алгебраїчних рівнянь.
4. Розкладати вектори за базисом, обчислювати скалярний добуток векторів.
5. Будувати рівняння прямих та кривих другого порядку на площині та прямих і площин у просторі.
6. Знаходити границі, похідні функції однієї змінної та проводити повне дослідження функції.
7. Знаходити частинні похідні та точки екстремуму функції багатьох змінних.
8. Знаходити інтеграли із застосуванням різних методів інтегрування. Використовувати
визначений інтеграл до обчислення площ, об’ємів. Обчислювати невластиві та кратні інтеграли.
9. Досліджувати збіжність додатних числових рядів.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
1. Здатність до письмової та усної комунікації українською та англійською (чи іншою) мовами.
2. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області.
3. Уміння бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комунікацію, та здатність визначати та
враховувати ці фактори в конкретних ситуаціях, а також уміння управляти часом.
4. Здатність застосовувати знання для розв’язання якісних та кількісних задач, а також продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення.
5. Здатність проводити пошук та опрацювання інформації з різних джерел та здійснювати її аналізування, а також здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
6. Орієнтація на безпеку та збереження навколишнього природного середовища, а також на підприємницький дух, ініціативність через здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в управлінні наукою та в предметній області.
7. Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій.
фахових :
1.1 Здатність розуміти та уміло використовувати лінгвістичні, математичні та числові методи в професійній галузі.
1.2. Здатність проводити комплексне маркетингове дослідження зовнішнього ринку,пошук, вибір та встановлення контактів із закордонним партнером.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: володіння математичною мовою і фундаментальними поняттями, їх основними властивостями й практичними навичками використання.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Володіння достатніми знаннями та розуміннямосновних категорій, понять та наукових принципів, що лежать в основі розвитку
міжнародних відносин.
Знання закономірностей функціонування та розвитку у міжнародному масштабі ринкової системи організації господарського життя.
Використовувати інформаційні й комукаційні технології для вирішення складних спеціалізованих задач і проблем професійної
діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Елементарна математика, теорія ймовірностей та математична статистика, дискретна математика
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Алгебра та аналіз» є складовими освітньо-професійної програми підготовки фахівців за першим рівнем вищої освіти «бакалавр» галузі знань 03 Гуманітарні
науки зі спеціальності 035 Філологія за освітньою програмою «Філологія (прикладна лінгвістика)». Дана дисципліна є обов’язковою. Викладається в 1-му семестрі 1-го курсу в
обсязі – 240 год. (8 кредитів ECTS) зокрема: лекції – 30 год., практичні заняття – 60 год.,
самостійна робота – 150 год. У курсі передбачено 2 розрахунково-графічні роботи.
Завершується дисципліна – іспитом у першому семестрі.
Навчальна дисципліна “Алгебра та аналіз (вища математика)” складаються з розділів “Лінійна алгебра та аналітична геометрія” та “Математичний аналіз”.
У розділі “Лінійна алгебра та аналітична геометрія” розглядаються наступні теми: “Матриці, визначники та системи лінійних рівнянь”, “Елементи векторної алгебри”, “Основні задачі
аналітичної геометрії на площині ”.
Розділ “Математичний аналіз” складається з тем: “Функції однієї змінної”, “Функції багатьох змінних”, “Первісна та невизначений інтеграл”, ”Визначений інтеграл”, ”Подвійний інтеграл”, “Ряди”.
Опис: Матриці, визначники та системи лінійних рівнянь. Елементи векторної алгебри. Основні задачі аналітичної геометрії на площині . Функції однієї змінної. Функції багатьох змінних. Первісна та інтеграл. Подвійний інтеграл.Ряди.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомого усного опитування на практичних заняттях, контрольних та самостійних робіт, індивідуальних розрахунково-графічних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розрахунково-графічна робота - 20
Контрольні заходи - 10
Робота на практичних заняттях - 10
Письмова компонента (іспит) - 60
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Рудавський Ю.К. та ін. Лінійна алгебра та аналітична геометрія. Львів, ДУ “ЛП”,1999.
2. Понеділок Г.В. та інші. Лінійна алгебра та аналітична геометрія Львів, 2003.
3. Коваленко І.П. Вища математика, Київ, ”Слово” , 2011.
4. Рудавський Ю.К. та ін. Збірник задач з лінійної алгебри та аналітичної геометрії. ЛьвівДУ
“ЛП”, 1999.
5. Коломієць В.О. та ін. Збірник задач з математичного аналізу. Част. 1, Львів, НУ “ЛП”,
2001.
6. Рудавський Ю.К., Коломієць В.О. та ін. Збірник задач з математичного аналізу. Част.2,
Львів, НУ “ЛП”, 2004.
Допоміжна
1. Дрогомирецька Х.Т., Каленюк П.І., Клапчук М.І.,Понеділок Г.В. Математичний аналіз
функції однієї змінної. . Львів, Вид-во НУ “ЛП”, 2016, 576с.
https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10598
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).