Нарисна геометрія та інженерна графіка

Спеціальність: Безпілотні літальні апарати
Код дисципліни: 6.134.01.O.006
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Д.т.н.,професор Іван АФТАНАЗІВ
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни «Нарисна геометрія та інженерна графіка» полягає в тому, щоб набути здатностей розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем, шляхом набуття студентами теоретичних знань та практичних навичок, що необхідні для відтворення технічних думок мовою графічного відображення у кресленнях та супроводжуючій їх технічній документації, а також знань та вмінь, що необхідні для розуміння та усвідомлення конструкцій і принципів дії відображених на кресленнях технічних виробів та об’єктів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: ІНТ Здатність розв*язувати складні спеціалізовані та практичні задачі, пов*язані з розробкою, виробництвом та сертифікацією авіаційної та ракетно-космічної техніки, що передбачає застосування теорій та методів фізики, математики та інженерних наук і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Фахові компетенції: ФК7. . Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій та спеціалізованого програмного забезпечення при навчанні та у професійній діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН 20 Розуміти теоретичні принципи та практичні методи РН 20 Розуміти теоретичні принципи та практичні методи інструментального забезпечення взаємозамінності деталей авіаційної та ракетно-космічної техніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Преквізити: Технологія виробництва БПЛА Виконання БКР
Короткий зміст навчальної програми: Завданням дисципліни є оволодіння здобувачами вищої освіти засобами побудови зображень просторових предметів на площині – на кресленні або екрані комп’ютера, одержання необхідних знань та навичок виконання та читання зображень предметів, робочої документації на технічні вироби. Необхідно відмітити, що повне оволодіння кресленням як засобом вираження технічної думки і виробничим документом здійснюється на протязі всього навчання у ЗВО. Одержані під час вивчення дисципліни знання та навички потрібні як для вивчення загальнотехнічних і спеціальних дисциплін ЗВО, так і в майбутній інженерній діяльності здобувачів освіти
Опис: Тема 1. Предмет і метод нарисної геометрії. 1.1. Структура і зміст навчальної дисципліни “Нарисна геометрія”. 1.2. Метод нарисної геометрії. Способи відображення і інваріанти. 1.3. Епюр Монжа. Проектування точки на три площини проекцій. Тема 2. Відображення елементів простору (прямих та площин). 2.1. Лінії рівня в площині. Тема 3. Відображення відношень між елементами простору. 3.1. Належність. Належність прямої площині, точки площині. 3.2. Паралельність. Паралельність прямої площині, двох площин. Тема 4. Позиційні задачі. 4.1. Відображення лінійчатих поверхонь (конус). 4.2.Конічні перетини. Тема 5. Відображення поверхонь. 5.1. Відображення лінійчатої поверхні циліндра. 5.2. Нелінійчаті поверхні (сфера). 5.3. Гранні поверхні (піраміда, призма). 5.4. Точки на поверхнях. 5.5.Перетин гранних, сферичних та циліндричних поверхонь проектуючими площинами. Тема 6. Види. Розрізи. Перерізи. 6.1. Види. 6.2. Розрізи. 6.3. Перерізи. Тема 7. З’єднання різьбові. 7.1. Правила виконання креслень різьбових з’єднань. Тема. 8. Деталювання креслення загального вигляду. 8.1. Читання креслення загального вигляду. 8.2.Правила виконання робочих креслень деталей за кресленням загального вигляду.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться на всіх видах аудиторних занять (лекції, лабораторні, практичні заняття) з метою перевірки рівня підготовки студентів за визначеною темою (навчальним елементом). Основна мета поточного контролю – забезпечення зворотного зв’язку між викладачами та студентами, управління навчальною мотивацією студентів. Інформація, одержана при поточному контролі, використовується як викладачем – для коригування методів і засобів навчання, так і студентами – для планування самостійної роботи. Поточний контроль проводиться у формі усного опитування, тестування, захисту звітів з лабораторних робіт, виступів студентів при обговоренні теоретичних питань тощо. Результати поточного контролю є важливою інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при семестровому контролі. Вихідний контроль проводиться на останньому практичному занятті з метою визначення рівня засвоєння теоретичного матеріалу, набуття практичних вмінь з дисципліни. Підсумковий контроль забезпечує оцінювання результатів навчання студентів під час семестрового контролю, який проводиться відповідно до навчального плану у вигляді семестрового екзамену в терміни, встановлені графіком навчального процесу та в обсязі навчального матеріалу, визначеного робочою програмою дисципліни. Форма проведення семестрового контролю – письмова компонента (тестування) та усна компонента. Зміст і структура екзаменаційних білетів (контрольних завдань), критерії оцінювання визначаються рішенням кафедри технічної механіки та інженерної графіки (ТМІГ) та зазначаються у робочій програмі навчальної дисципліни й доводяться до відома студентів на першому занятті.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 45 балів Екзаменаційний контроль - 45 балів Усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Нарисна геометрія та основи архітектурної графіки: Навчальний посібник / С.І. Пустюльга, В.Р. Самостян. – Луцьк: Вежа, 2020. – 318 с. 2. Нарисна геометрія: Підручник / В.Є. Михайленко, ?.Ф. Євстіфеєв, C.М. Ковальов, О.В. Кащенко. – Київ: Вища школа, 2004. – 303 c. 3. Нарисна геометрія : навч. посіб. з контрол. тестами / Ю.Я. Попудняк, А.Д. Малий, А.В. Краснюк, А.С. Щербак. – Дніпро: ТОТЕМ, 2019. – 176 с 4. Нарисна геометрія та інженерна графіка: метод. рек. до вивч. дисц. / Л.О. Цвіркун. – Кривий Ріг: ДонНУЕТ, 2019. – 106 с. 5. Практикум з нарисної геометрії до курсу «Нарисна геометрія, інженерна та комп’ютерна графіка». Частина І: Навчально-методичний посібник / І.С. Афтаназів, П.П. Волошкевич, О.О. Бойко, А.Л. Беспалов. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2017. – 193 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).