Нарисна геометрія та інженерна графіка

Спеціальність: Безпілотні літальні апарати
Код дисципліни: 6.134.01.O.006
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Д.т.н.,професор Іван АФТАНАЗІВ
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни «Нарисна геометрія та інженерна графіка» полягає в тому, щоб набути здатностей розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем, шляхом набуття студентами теоретичних знань та практичних навичок, що необхідні для відтворення технічних думок мовою графічного відображення у кресленнях та супроводжуючій їх технічній документації, а також знань та вмінь, що необхідні для розуміння та усвідомлення конструкцій і принципів дії відображених на кресленнях технічних виробів та об’єктів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: ІНТ Здатність розв*язувати складні спеціалізовані та практичні задачі, пов*язані з розробкою, виробництвом та сертифікацією авіаційної та ракетно-космічної техніки, що передбачає застосування теорій та методів фізики, математики та інженерних наук і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Фахові компетенції: ФК7. . Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій та спеціалізованого програмного забезпечення при навчанні та у професійній діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН 20 Розуміти теоретичні принципи та практичні методи РН 20 Розуміти теоретичні принципи та практичні методи інструментального забезпечення взаємозамінності деталей авіаційної та ракетно-космічної техніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Преквізити: Технологія виробництва БПЛА Виконання БКР
Короткий зміст навчальної програми: Завданням дисципліни є оволодіння здобувачами вищої освіти засобами побудови зображень просторових предметів на площині – на кресленні або екрані комп’ютера, одержання необхідних знань та навичок виконання та читання зображень предметів, робочої документації на технічні вироби. Необхідно відмітити, що повне оволодіння кресленням як засобом вираження технічної думки і виробничим документом здійснюється на протязі всього навчання у ЗВО. Одержані під час вивчення дисципліни знання та навички потрібні як для вивчення загальнотехнічних і спеціальних дисциплін ЗВО, так і в майбутній інженерній діяльності здобувачів освіти
Опис: Тема 1. Предмет і метод нарисної геометрії. 1.1. Структура і зміст навчальної дисципліни “Нарисна геометрія”. 1.2. Метод нарисної геометрії. Способи відображення і інваріанти. 1.3. Епюр Монжа. Проектування точки на три площини проекцій. Тема 2. Відображення елементів простору (прямих та площин). 2.1. Лінії рівня в площині. Тема 3. Відображення відношень між елементами простору. 3.1. Належність. Належність прямої площині, точки площині. 3.2. Паралельність. Паралельність прямої площині, двох площин. Тема 4. Позиційні задачі. 4.1. Відображення лінійчатих поверхонь (конус). 4.2.Конічні перетини. Тема 5. Відображення поверхонь. 5.1. Відображення лінійчатої поверхні циліндра. 5.2. Нелінійчаті поверхні (сфера). 5.3. Гранні поверхні (піраміда, призма). 5.4. Точки на поверхнях. 5.5.Перетин гранних, сферичних та циліндричних поверхонь проектуючими площинами. Тема 6. Види. Розрізи. Перерізи. 6.1. Види. 6.2. Розрізи. 6.3. Перерізи. Тема 7. З’єднання різьбові. 7.1. Правила виконання креслень різьбових з’єднань. Тема. 8. Деталювання креслення загального вигляду. 8.1. Читання креслення загального вигляду. 8.2.Правила виконання робочих креслень деталей за кресленням загального вигляду.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться на всіх видах аудиторних занять (лекції, лабораторні, практичні заняття) з метою перевірки рівня підготовки студентів за визначеною темою (навчальним елементом). Основна мета поточного контролю – забезпечення зворотного зв’язку між викладачами та студентами, управління навчальною мотивацією студентів. Інформація, одержана при поточному контролі, використовується як викладачем – для коригування методів і засобів навчання, так і студентами – для планування самостійної роботи. Поточний контроль проводиться у формі усного опитування, тестування, захисту звітів з лабораторних робіт, виступів студентів при обговоренні теоретичних питань тощо. Результати поточного контролю є важливою інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при семестровому контролі. Вихідний контроль проводиться на останньому практичному занятті з метою визначення рівня засвоєння теоретичного матеріалу, набуття практичних вмінь з дисципліни. Підсумковий контроль забезпечує оцінювання результатів навчання студентів під час семестрового контролю, який проводиться відповідно до навчального плану у вигляді семестрового екзамену в терміни, встановлені графіком навчального процесу та в обсязі навчального матеріалу, визначеного робочою програмою дисципліни. Форма проведення семестрового контролю – письмова компонента (тестування) та усна компонента. Зміст і структура екзаменаційних білетів (контрольних завдань), критерії оцінювання визначаються рішенням кафедри технічної механіки та інженерної графіки (ТМІГ) та зазначаються у робочій програмі навчальної дисципліни й доводяться до відома студентів на першому занятті.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 45 балів Екзаменаційний контроль - 45 балів Усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Нарисна геометрія та основи архітектурної графіки: Навчальний посібник / С.І. Пустюльга, В.Р. Самостян. – Луцьк: Вежа, 2020. – 318 с. 2. Нарисна геометрія: Підручник / В.Є. Михайленко, ?.Ф. Євстіфеєв, C.М. Ковальов, О.В. Кащенко. – Київ: Вища школа, 2004. – 303 c. 3. Нарисна геометрія : навч. посіб. з контрол. тестами / Ю.Я. Попудняк, А.Д. Малий, А.В. Краснюк, А.С. Щербак. – Дніпро: ТОТЕМ, 2019. – 176 с 4. Нарисна геометрія та інженерна графіка: метод. рек. до вивч. дисц. / Л.О. Цвіркун. – Кривий Ріг: ДонНУЕТ, 2019. – 106 с. 5. Практикум з нарисної геометрії до курсу «Нарисна геометрія, інженерна та комп’ютерна графіка». Частина І: Навчально-методичний посібник / І.С. Афтаназів, П.П. Волошкевич, О.О. Бойко, А.Л. Беспалов. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2017. – 193 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).