Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання
Спеціальність: Безпілотні літальні апарати
Код дисципліни: 6.134.01.O.025
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Сліпчук Андрій Миколайович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
інтегральних:
ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані та практичні задачі пов’язані з розробкою, виробництвом та сертифікацією авіаційної та ракетно-космічної техніки, що передбачає застосування теорії та методів фізики, математики та інженерних наук, і характеризується комплектністю та невизначеністю умов.
спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
ФК5. Здатність проектувати та здійснювати випробування елементів авіаційної та ракетно-космічної техніки, її обладнання, систем та підсистем.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН6. Володіти навичками самостійного навчання та автономної роботи для підвищення професійної кваліфікації та вирішення проблем в новому та незнайомому середовищі.
РН9. Дотримуватись вимог галузевих нормативних документів щодо процедури проектування, виробництва, випробування та (або) сертифікації елементів та об’єктів авіаційної та ракетно-космічної техніки на всіх етапах її життєвого циклу.
РН15. Застосовувати у професійній діяльності сучасні методи проектування, конструювання та виробництва елементів та систем авіаційної та ракетно-космічної техніки.
РН17. Розуміти та обґрунтовувати послідовність проектування, виробництва, випробування та (або) сертифікації елементів та об’єктів авіаційної та ракетно-космічної техніки.
РН20. Розуміти теоретичні принципи та практичні методи інструментального забезпечення взаємозамінності деталей авіаційної та ракетно-космічної техніки
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Фізика
Теорія механізмів та машин
Нарисна геометрія та інженерна графіка
Супутні навчальні дисципліни:
Деталі машин
Конструювання та проектування БПЛА
Технологія виробництва БПЛА
Виконання БКР
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків із : проектування, виробництва, випробування та (або) сертифікації елементів та об’єктів авіаційної та ракетно-космічної техніки; основних засад технічного контролю в заготівельному, авіаційному та ракетно-космічному виробництві; конструктивних особливостей контрольних та вимірювальних приладів, методик їх проектування для типових виробництв; особливостей статистичної обробки результатів контролю та їх застосування для управління процесами виробництва виробів; оформлення технологічної документації для операцій технічного контролю; розробки нових засобів для операцій контролю з врахуванням забезпечення раціональних техніко-економічних характеристик виробів, що виготовляються
Опис: Вступ.
Розміри та з'єднання в машинобудуванні.
Взаємозамінність, стандартизація, методи та засоби контролю гладких циліндричних з`єднань.
Параметри точності виготовлення деталей. Нормування, методи і засоби контролю відхилень геометричних параметрів деталей.
Допуски та посадки підшипників кочення.
Взаємозамінність, стандартизація точності, методи та засоби контролю гладких конічних з`єднань та кутів.
Основні норми взаємозамінності, стандартизація точності, методи та засоби контролю різьбових з`єднань.
Основні норми взаємозамінності, стандартизація точності, методи та засоби контролю зубчастих коліс та передач.
Основні норми взаємозамінності, стандартизація точності, методи та засоби контролю шпонкових та шліцьових з`єднань.
Основні поняття про метрологію та технічні вимірювання.
Розмірні ланцюги. Методи розв'язування розмірних ланцюгів.
Науково-методичні основи стандартизації. Якість промислової продукції. Основні поняття сертифікації.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань здійснюється за такими методами:
захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування за тематикою лабораторної роботи; захист практичних завдань в усній формі шляхом опитування за тематикою завдання; проведення екзамену здійснюється у письмовій формі за завданнями які складаються з трирівневих завдань.
Потоковий контроль – 30 балів. Екзаменаційна оцінка – 70 балів. Загальна оцінка – 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного й екзаменаційного контролів.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» проводиться за такими формами: усне опитування студентів з теоретичного матеріалу; виконання завдань на практичних заняттях; захист звітів з лабораторних робіт.
Максимальна кількість балів при оцінюванні знань студентів виставляється за такими критеріями:
1. під час опитувань на практичних і лабораторних заняттях — за повну і ґрунтовну відповідь на задане запитання з теми заняття;
2. виконання завдань — за правильне застосування теоретичних знань під час розв'язання практичних задач;
3. під час виконання і захисту лабораторних робіт — за знання теоретичних основ проблеми, сформульованої для виконання лабораторної роботи; за володіння практичними навичками, потрібними для вирішення роботи; за отриманий правильний результат.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Когут М.С. та ін. Основи взаємозамінності, стандартизації, сертифікації, акредитації та технічні вимірювання: Підручник / М.С.Когут, Н.М.Лебідь, О.В.Білоус, І.Є.Кравець. – Львів: Світ, 2010. – 528 с.
2.Базієвський С.Д., Дмитришин В.В. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимі-рювання . Підручник. – К.: Либідь, 2004. - 504 с.
3.Бичківський Р.В., Гамула П.Р. Метрологія, стандартизація управління якістю і сертифі-кація. Навчальний посібник. – Львів. Видавництво Національного університету «Львівська по-літехніка», 2014. – 536 с.
4.Гаврилюк З.І., Кукляк М.Л. Взаємозамінність, стандартизація і технічні вимірювання. - К.: Вища школа, 1998, 216 с.
5.Желязна А.О., Кирилович В.А. Основи взаємозамінності, стандартизації та технічних вимірювань: Навч.посібник.-Житомир:ЖІТІ, 2002.- 616 с.
6.Кирилюк Ю.Є., Якимук Г.С. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірюван-ня. - К. Основа, 2003. – 218 с.
7.Шаповал М.І. Основи стандартизації, управління якістю і сертифікації. Підручник. – К.: Європ. ун-т фінансів, інформ. систем, менеджм. і бізнесу, 2013.-174 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).