Енергетичні установки БПЛА та їх агрегати
Спеціальність: Безпілотні літальні апарати
Код дисципліни: 6.134.01.O.027
Кількість кредитів: 5.50
Кафедра: Нафтогазова інженерія та зварювання
Лектор: Роман Зінько
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність (ІНТ):
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані та практичні задачі, пов'язані з розробкою, виробництвом та сертифікацією авіаційної та ракетно-космічної техніки, що передбачає застосування теорій та методів фізики, математики та інженерних наук, і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
фахові компетентності:
ФК 5. Здатність проектувати та здійснювати випробування елементів авіаційної та ракетно-космічної техніки, її обладнання, систем та підсистем.
ФКС 1.1 Знання та здатність використання методів проектування різних типів силових установок та систем безпілотних літальних комплексів.
Результати навчання: ЗН 2 Знання і розуміння інженерних наук, які лежать в основі спеціалізації, на рівні, необхідному для досягнення інших результатів програми, у тому числі достатня обізнаність в їх досягненнях
ЗН 6 Розуміння широкого міждисциплінарного контексту 134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка
УМ 1 Вміння виявляти, формулювати і вирішувати типові та складні й непередбачувані інженерні завдання і проблеми виробництва БПЛА, що включає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір і використання відповідних обладнання, інструментів та методів, застосування інноваційних підходів та спеціалізованого програмного забезпечення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні
навчальні дисципліни
Технічна механіка, Ч.3
Термодинаміка і теплообмін
Супутні і наступні
навчальні дисципліни
Конструкція та проектування БПЛА
Основи проектування в АРКТ
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Енергетичні установки БПЛА та їх агрегати» передбачає вивчення процесів, програм керування та характеристик авіаційних двигунів різноманітних типів. Теорія авіаційних двигунів займає одне з ведучих місць в системі підготовки авіаційного інженера. Без знань теорії двигунів неможливе вивчення ряду інших спеціальних дисциплін, якісне проектування і грамотна експлуатація двигунів.
Опис: 1 Класифікація основних типів авіаційних двигунів
2 Поршневі двигуни. Загальні відомості
3 Принцип роботи двигуна
4 Система мащення
5 Система охолодження
6 Система запалення
7 Паливо. Паливо - повітряна суміш. Подача палива в двигун
8 Повітряний гвинт
9 Турбогвинтові двигуни
10 Турбореактивні двоконтурні двигуни
11 Турборакетні двигуни
12 Турбореактивні двигуни
13 Прямоточні реактивні двигуни
14 Ракетно-прямоточні двигуни. Ракетні двигуни на ядерному і электро-ядерном паливі
15 Ракетні двигуни на хімічному паливі( рідке або тверде)
16 Газотурбінні двигуни
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
1. Поточний експрес-контроль засобами віртуального навчального середовища або усним опитуванням, тестами, оцінкою активності та внесених пропозицій.
2. Захист звітів до лабораторних робіт усним опитуванням теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень.
3. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається із завдань різних рівнів складності.
4. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звітів до лабораторних робіт опитуванням теоретичного матеріалу за темою роботи (10) та методика проведення досліджень, письмові звіти до лабораторних (5) та практичних (20) робіт, поточний експрес-контроль засобами віртуального навчального середовища (10 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Брехов А.Ф., Павленко Г.В., Поляков А.Е. Выбор параметров и термодинамический расчет двухконтурных турбореактивных двигателей. Учебное пособие. Харьков. ХАИ, 1984-100с.
2. Термогазодинамический расчет газотурбинных двигателей и установок: Учебное пособие / Г.В. Павленко. – Харьков: Нац. аэрокосм. ун-т «Харьк. авиац. ин-т», 2007. – 63 с.
3. Газодинамический расчет осевого компрессора ГТД / Г.В. Павленко. – Учеб. пособие. – Харьков: Нац. аэрокосмический ун-т «Харьк. авиац. ин-т», 2002. – 57 с.
4. Газодинамический расчет осевой газовой турбины / Г.В. Павленко, А.Г. Волков – Учеб. пособие. – Харьков: Нац. аэрокосмический ун-т «Харьк. авиац. ин-т», 2007. – 75 с.
5. Методичні вказівки до виконання курсового проекту з дисципліни “Робочі процеси, конструкція, міцність і надійність авіаційних двигунів і агрегатів” для студентів спеціальності 7.090260 “Технологія будування авіаційних двигунів” усіх форм навчання / Укл. Сахно О.Г., Павленко Д.В., Сахнюк Н.В. – Запоріжжя: ЗНТУ. - 2004. – 58 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).