Мехатронні модулі автомобільних систем

Спеціальність: Автомобільний інжиніринг
Код дисципліни: 7.133.07.O.003
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: к.т.н. ст. викл. Бур'ян Михайло Володимирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни є вивчення студентами основ будови мехатронних модулів транспортного засобу та освоєння практичних знань по конструюванню окремих систем, що входять до електроустаткування сучасних автомобілів
Завдання: 1. Розуміти основні напрямки і тенденції розвитку конструкції складових частин системи мехатроніки автомобілів. 2. Знати основні нормативні вимоги, що висуваються до системи електроустаткування та мехатроніки автомобілів, особливості функціонування пристроїв електроустаткування, конструктивні особливості складових частин, що складають систему електроустаткування автомобілів, особливості сезонного обслуговування; шляхи охорони навколишнього середовища. 3. Володіти практичними уміннями кваліфікувати елементи системи мехатроніки по їх функціональному призначенню, проводити аналіз електричної принципової схеми, пояснити роботу обраної підсистеми електроустаткування, здійснити розробку конкретної складової частини системи електроустаткування.
Результати навчання: Загальні компетентності: 1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні (ЗК1); технології. 2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК2); 3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК3); 4. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК6); 5. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми (ЗК7). Спеціальні компетентності: 1. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку. (СК2); 2. Здатність створювати нові техніку і технології в галузі механічної інженерії. (СК3);
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Конструкція автомобілів і тракторів Прикладна теорія автомобілів Конструкція та динаміка двигунів внутрішнього згорання Електроустаткування та мехатроніка автомобілів і тракторів
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних знань та практичних умінь проектування модулів мехатроніки автомобілів.
Опис: Лекційні заняття: Основні відомості. Класифікація мехатронних модулів Об’єкти та елементи мехатроніки в транспортних засобах Модулі руху Виконавчі мехатронні модулі руху мехатронні модулі руху інтелектуальні мехатронні модулі руху Вимірювально-інформаційні мехатронні модулі. Мехатронні модулі систем керування різного рівня Мехатронні модулі управління системами автомобіля Антиблокувальна система гальм Система курсової стійкості автомобіля Іноваційні системи керування гальмами типу brake by wire. Принципи будови та функціонал Мехатронні модулі управління кпп типу DSG. Блоки мехатроніка, будова і принцип роботи Системи автономного управління транспортними засобами Мехатронні модулі що застосовуються при виробництві автомобілів Загальні відомості. Основні елементи конструкції.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з теоретичних та практичних завдань; 2. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) Захист звітів до практичних робіт за тематикою (30 балів) Екзаменаційний контроль письмова компонента 60 усна компонента 10 загалом 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Patrick Kaltjob. Mechatronic Systems and Process Automation. Boca Raton : CRC Press, 2018. 468 p. 2. Канарчук В.Є., Лудченко О.А., Чигиринець А.Д. Основи технічного обслуговування і ремонту автомобілів. К.: Вища школа, 1994. 3. Кисликов В.Ф., Лущик В.В. Будова й експлуатація автомобілів. К.: Либідь, 2000. 4. Konrad Reif. Automotive mechatronics. Automotive networking, driving stability systems, electronics. Wiesbaden : Springer Fachmedien, 2015. 549 p. 5. Levent Guvenc, Bilin Aksun Guvenc, Burak Demirel. Control of mechatronic systems. London : The Institution of Engineering and Technology, 2017. 217 p. 6. Ambarish Goswami. Humanoid robotics: a reference. Dordrecht : Springer Nature B.V., 2019. 2676 p. 7. William Bolton. Mechatronics : electronic control systems in mechanical and electrical engineering. Harlow : Pearson, 2015. 663 p. 8. Erika Ottaviano. Mechatronics for cultural heritage and civil engineering. Cham : Springer International Publishing, 2018. 372 p. 9. Gunter Ullrich. Automated guided vehicle systems a primer with practical applications. Berlin : Springer-Verlag, 2015. 237 p. 10. Kimon P. Valavanis. Advances in Unmanned Aerial Vehicles. State of the Art and the Road to Autonomy. Dordrecht : Springer, 2007. 551 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).