Проєктування та розрахунок кузовів автомобілів
Спеціальність: Автомобільний інжиніринг
Код дисципліни: 7.133.07.E.017
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: Дмитрів Василь Тарасович, д.т.н., професор
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК7. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК8. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК1. Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності.
СК2. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку.
Результати навчання: РНЗ. Знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання.
РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні.
РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
• Автоматизація проектування;
• Опір матеріалів.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних знань та практичних умінь проектування кузовів автотранспортних засобів та його складових частин засобами сучасних CAD систем та комп’ютерної техніки. В межах курсу він проектує в середовищі CAD систем окремі деталі, вузли та одиниці технологічного обладнання, яке застосовується в в каркасах кузова автомобіля. Практичною частиною курсу передбачено проектування засобами САПР тривимірних та двовимірних моделей складових елементів кузовів автомобіля з отриманням їх складань в готові вузли.
Опис: Історія автомобільного кузовобудування. Класифікація кузовів.
Конструкція кузова, його основні вузли, агрегати і системи. Основні навантаження на транспортні засоби та їх оцінка.
Розрахунок навантаження на каркас кузова. Повздовжні навантаження. Навантаження лінійного руху автомобіля. Бічні навантаження та їх розрахунок. Комбінації варіантів навантаження та їх розрахунок. Дорожні авантаження. Основні вимоги до жорсткості та міцності. Метод простих структурних поверхонь (ППС). Каркас кузова – стандартний седан. Навантаження на вигин для стандартного седана (салону). Навантаження на згин. Торсіонна вантажопідйомність стандартного седана. Бокове навантаження каркасу кузова седану.Структура поверхні та поверхні решітчаті. Приклад застосування методу ППС до існуючої конструкції автомобіля. Приклади конфігурації профілів, які використовуються в конструкціях кузовів і рам автомобіля. Конструювання і розрахунок рам автомобілів.
Методи та критерії оцінювання: 1. Опитування теоретичного матеріалу за темою практичної роботи та методикою проведення розрахунків.
2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень (40 балів)
Екзаменаційний контроль
письмова компонента 40 балів
усна компонента 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дмитрів В. Системи автоматизованого проектування. AUTODESK INVENTOR: навчальний посібник / В. Дмитрів, І. Дмитрів, Р. Городняк, М. Карп, Е. Клімов. – Львів: «Сполом», 2022. – 284 c.
2. Артюх О. М., Дударенко О. В., Кузьмін В. В та ін. Автомобільні кузови. Частина 2 : навч. посіб. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2022. – 264 с.
3. David A. Crolla. Automotive Engineerin. 2009.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Проєктування та розрахунок кузовів автомобілів (курсовий проєкт)
Спеціальність: Автомобільний інжиніринг
Код дисципліни: 7.133.07.E.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: Дмитрів Василь Тарасович, д.т.н., професор
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК7. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК8. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК1. Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності.
СК2. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку.
СКЗ. Здатність створювати нові техніку і технології в галузі механічної інженерії.
Фахові компетентності спеціалізації (ФКС):
1.2. Здатність використовувати та впроваджувати нові методи і системи автоматизованого проектування машин.
1.5. Здатність проводити комп’ютерне моделювання та симуляцію роботи технологічного обладнання та машин.
1.7. Здатність розраховувати та конструювати, як окремі вузли і механізми технологічного обладнання, так і технологічні машини в цілому.
1.10. Здатність ефективно використовувати системи автоматизованого проектування та розрахунків в галузі.
Результати навчання: РНЗ. Знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання.
РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні.
РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
• Автоматизація проектування;
• Опір матеріалів.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних знань та практичних умінь проектування кузовів автотранспортних засобів та його складових частин засобами сучасних CAD систем та комп’ютерної техніки. В межах курсу він проектує в середовищі CAD систем окремі деталі, вузли та одиниці технологічного обладнання, яке застосовується в в каркасах кузова автомобіля. Практичною частиною курсу передбачено проектування засобами САПР тривимірних та двовимірних моделей складових елементів кузовів автомобіля з отриманням їх складань в готові вузли.
Опис: Історія автомобільного кузовобудування. Класифікація кузовів.
Конструкція кузова, його основні вузли, агрегати і системи. Основні навантаження на транспортні засоби та їх оцінка.
Розрахунок навантаження на каркас кузова. Повздовжні навантаження. Навантаження лінійного руху автомобіля. Бічні навантаження та їх розрахунок. Комбінації варіантів навантаження та їх розрахунок. Дорожні авантаження. Основні вимоги до жорсткості та міцності. Метод простих структурних поверхонь (ППС). Каркас кузова – стандартний седан. Навантаження на вигин для стандартного седана (салону). Навантаження на згин. Торсіонна вантажопідйомність стандартного седана. Бокове навантаження каркасу кузова седану.Структура поверхні та поверхні решітчаті. Приклад застосування методу ППС до існуючої конструкції автомобіля. Приклади конфігурації профілів, які використовуються в конструкціях кузовів і рам автомобіля. Конструювання і розрахунок рам автомобілів.
Методи та критерії оцінювання: 1. Опитування теоретичного матеріалу за темою практичної роботи та методикою проведення розрахунків.
2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень (40 балів)
Екзаменаційний контроль
письмова компонента 40 балів
усна компонента 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дмитрів В. Системи автоматизованого проектування. AUTODESK INVENTOR: навчальний посібник / В. Дмитрів, І. Дмитрів, Р. Городняк, М. Карп, Е. Клімов. – Львів: «Сполом», 2022. – 284 c.
2. Артюх О. М., Дударенко О. В., Кузьмін В. В та ін. Автомобільні кузови. Частина 2 : навч. посіб. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2022. – 264 с.
3. David A. Crolla. Automotive Engineerin. 2009.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).