Комп'ютерні технології в автомобілебудуванні

Спеціальність: Автомобільний інжиніринг
Код дисципліни: 7.133.07.E.020
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: к.т.н., доц. Віталій ПОПОВИЧ
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсу “Комп’ютерні технології в автомобілебудуванні” поглибити знання студентів та розвинути практичні навички з основних питань конструювання кузова автобуса та виконання його розрахунку з використанням сучасних програм автоматизованого проектування.
Завдання: Загальні компетенції: ЗК1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Спеціалізовані фахові предметні компетентності: СК1. Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язання інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності. СК2. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку. СК3. Здатність створювати нові техніку і технології в галузі механічної інженерії. ФКС2.1. Здатність володіти навиками із використання сучасних комп’ютерних технологій в автомобілебудуванні.
Результати навчання: Програмні результати навчання: РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач практичних проблем у галузевому машинобудуванні. РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси і методи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Автоматизоване проектування. САПР в автомобілебудуванні. Проектування кузовів та їх систем.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних знань та практичних умінь з проектування кузовів автотранспортних засобів з використанням сучасного комп’ютерного програмного забезпечення.
Опис: Створення каркасу кузова автобуса у програмі Autodesk Inventor. Генератор рам. Створення скелету рами. Наповнення бібліотеки профілів. Браузер складання. Компоненти рами при заповненні специфікації. Аналіз і розрахунок рам. Структурний статичний і модальний аналіз моделювання рами. Вибір навантажень. Дослідження напружено-деформованого стану каркасу кузова автобуса. Оптимізація структури каркасу кузова з умов рівноміцності. Розрахунок кузова автобуса на міцність при перекиданні.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у здобувачів освіти відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень. 2. Виконання розрахунково-графічної роботи. 3. Тестування у віртуальному навчальному середовищі.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%) • розрахунково-графічна робота (20%); • тест у віртуальному навчальному середовищі (40%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Основи САПР в автомобілебудуванні: навч. посіб. / О. М. Артюх, О. В. Дударенко, В. В. Кузьмін та ін. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2021. – 168 с. 2. Дмитрів В. Системи автоматизованого проектування. AUTODESK INVENTOR: навчальний посібник / В. Дмитрів, І. Дмитрів, Р. Городняк, М. Карп, Е. Клімов. – Львів: «Сполом», 2022. – 284 c. 3. Топільницький В. Г. Основи автоматизованого проектування в AUTODESK INVENTOR PROFESSIONAL. Частина 1: навчальний посібник / В. Г. Топільницький, Д. П. Ребот. – Львів: «Сполом», 2022. – 188 c. 4. Lorenzo Morello, Lorenzo Rosti Rossini. The Automotive Body. Volume II: System Design. Springer Dordrecht Heidelberg London New York, 2011. - 668 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Комп'ютерні технології в автомобілебудуванні (курсовий проєкт)

Спеціальність: Автомобільний інжиніринг
Код дисципліни: 7.133.07.E.023
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: к.т.н., доц. Віталій ПОПОВИЧ
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсу “Комп’ютерні технології в автомобілебудуванні” поглибити знання студентів та розвинути практичні навики з основних питань конструювання кузова автобуса та виконання його розрахунку з використанням сучасних програм автоматизованого проектування.
Завдання: Загальні компетенції: ЗК1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Спеціалізовані фахові предметні компетентності: СК1. Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язання інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності. СК2. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку. СК3. Здатність створювати нові техніку і технології в галузі механічної інженерії. ФКС2.1. Здатність володіти навиками із використання сучасних комп’ютерних технологій в автомобілебудуванні.
Результати навчання: Програмні результати навчання: РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач практичних проблем у галузевому машинобудуванні. РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси і методи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Автоматизоване проектування. САПР в автомобілебудуванні. Проектування кузовів та їх систем.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних знань та практичних умінь з проектування кузовів автотранспортних засобів з використанням сучасного комп’ютерного програмного забезпечення.
Опис: Створення каркасу кузова автобуса у програмі Autodesk Inventor. Генератор рам. Створення скелету рами. Наповнення бібліотеки профілів. Браузер складання. Компоненти рами при заповненні специфікації. Аналіз і розрахунок рам. Структурний статичний і модальний аналіз моделювання рами. Вибір навантажень. Дослідження напружено-деформованого стану каркасу кузова автобуса. Оптимізація структури каркасу кузова з умов рівноміцності. Розрахунок кузова автобуса на міцність при перекиданні.
Методи та критерії оцінювання: Захист курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Курсова робота (100%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Основи САПР в автомобілебудуванні: навч. посіб. / О. М. Артюх, О. В. Дударенко, В. В. Кузьмін та ін. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2021. – 168 с. 2. Дмитрів В. Системи автоматизованого проектування. AUTODESK INVENTOR: навчальний посібник / В. Дмитрів, І. Дмитрів, Р. Городняк, М. Карп, Е. Клімов. – Львів: «Сполом», 2022. – 284 c. 3. Топільницький В. Г. Основи автоматизованого проектування в AUTODESK INVENTOR PROFESSIONAL. Частина 1: навчальний посібник / В. Г. Топільницький, Д. П. Ребот. – Львів: «Сполом», 2022. – 188 c. 4. Lorenzo Morello, Lorenzo Rosti Rossini. The Automotive Body. Volume II: System Design. Springer Dordrecht Heidelberg London New York, 2011. - 668 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).