Експериментальні дослідження та сертифікація автотраспорних засобів

Спеціальність: Автомобільний інжиніринг
Код дисципліни: 7.133.07.E.016
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: к.т.н., ст викл. Бур'ян Михайло Володимирович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни «Експериментальні дослідження та сертифікація автотранспортних засобів» є набуття студентами знань і практичних навиків з: • сучасних методів, конструкції апаратури і обладнання для проведення експериментальних досліджень; • планування, підготовка та проведення випробувань автомобілів і автобусів (АТЗ) та їхніх агрегатів і вузлів; • отримання, обробки та аналізу результатів випробувань.
Завдання: В результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати: • значення випробувань у процесі розробки, виробництва та експлуатації АТЗ та їхніх агрегатів і вузлів; • принципи, методи і обладнання, що застосовуються при випробуваннях АТЗ агрегатів і вузлів; • сучасні методи випробування АТЗ, їх окремих агрегатів, вузлів і систем, тенденції розвитку методів випробувань; • методи обробки результатів випробувань; • планування експерименту.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузевому машинобудуванні або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів машинознавства і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. УМ1.1. Володіти методикою проведення експериментальних досліджень та сертифікації автотранспортних засобів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія ймовірності, математична статистика та математичне програмування. Теоретична механіка. Опір матеріалів. Випробування автотранспортних засобів
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних знань та практичних умінь планування та проведення експериментальних досліджень автотранспортних засобів.
Опис: 1. Нормативна база при проведенні випробуваньСертифікація автотранспорту в Україні, нормативні документи 2. Планування експерименту при випробуваннях АТЗ 3. Випробування АТЗ і агрегатів на надійність 4. Технологічна база випробувань 5. Випробування автомобіля на екологічну безпеку 6. Випробування агрегатів трансмісії АТЗ 7. Випробування систем керування 8. Випробування гальмівних систем 9. Випробування ходової частини автомобіля 10. Випробування несучих систем 11. Випробування на пасивну безпеку
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до лабораторних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи. 2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з теоретичних та практичних завдань. 4. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) Захист звітів до практичних робіт за тематикою (20 балів) Екзаменаційний контроль письмова компонента 70 усна компонента 10 Загалом 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Коляса О.Л. Вступне заняття. Інструктаж з техніки безпеки. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи з дисципліни «Діагностика та сервісне обслуговування автомобілів». Львів: НУЛП, 2008. 2. Коляса О.Л., Горбай О.З. Діагностування кривошипно-шатунного і газорозподільного механізмів. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи з дисципліни «Діагностика та сервісне обслуговування автомобілів». Львів: НУЛП, 2008. 3. Коляса О.Л., Горбай О.З. Визначення кута замкнутого стану контактів, кута випередження запалювання, обертів двигуна і кута випередження впорску пального. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи з дисципліни «Діагностика та сервісне обслуговування автомобілів». Львів: НУЛП, 2008. 4. Коляса О.Л., Горбай О.З. Проведення діагностування двигуна за допомогою сканера. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи з дисципліни «Діагностика та сервісне обслуговування автомобілів». Львів: НУЛП, 2008. 5. Коляса О.Л., Горбай О.З. Визначення вмісту СО і СН в відпрацьованих газах. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи з дисципліни «Діагностика та сервісне обслуговування автомобілів». Львів: НУЛП, 2008. 6. Коляса О.Л. Засоби діагностики автомобілів. Методичні вказівки до виконання курсової роботи «Діагностичне обладнання» Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2015. – 20 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Експериментальні дослідження та сертифікація автотраспорних засобів (курсова робота)

Спеціальність: Автомобільний інжиніринг
Код дисципліни: 7.133.07.E.018
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: к.т.н., ст викл. Бур'ян Михайло Володимирович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни «Експериментальні дослідження та сертифікація автотранспортних засобів» є набуття студентами знань і практичних навиків з: • сучасних методів, конструкції апаратури і обладнання для проведення експериментальних досліджень; • планування, підготовка та проведення випробувань автомобілів і автобусів (АТЗ) та їхніх агрегатів і вузлів; • отримання, обробки та аналізу результатів випробувань.
Завдання: В результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати: • значення випробувань у процесі розробки, виробництва та експлуатації АТЗ та їхніх агрегатів і вузлів; • принципи, методи і обладнання, що застосовуються при випробуваннях АТЗ агрегатів і вузлів; • сучасні методи випробування АТЗ, їх окремих агрегатів, вузлів і систем, тенденції розвитку методів випробувань; • методи обробки результатів випробувань; • планування експерименту.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузевому машинобудуванні або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів машинознавства і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. УМ1.1. Володіти методикою проведення експериментальних досліджень та сертифікації автотранспортних засобів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теоретична механіка. Опір матеріалів. Випробування автотранспортних засобів.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних знань та практичних умінь планування та проведення експериментальних досліджень автотранспортних засобів.
Опис: 1. Нормативна база при проведенні випробуваньСертифікація автотранспорту в Україні, нормативні документи 2. Планування експерименту при випробуваннях АТЗ 3. Випробування АТЗ і агрегатів на надійність 4. Технологічна база випробувань 5. Випробування автомобіля на екологічну безпеку 6. Випробування агрегатів трансмісії АТЗ 7. Випробування систем керування 8. Випробування гальмівних систем 9. Випробування ходової частини автомобіля 10. Випробування несучих систем 11. Випробування на пасивну безпеку
Методи та критерії оцінювання: Захист курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Курсова робота (100%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Коляса О.Л. Вступне заняття. Інструктаж з техніки безпеки. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи з дисципліни «Діагностика та сервісне обслуговування автомобілів». Львів: НУЛП, 2008. 2. Коляса О.Л., Горбай О.З. Діагностування кривошипно-шатунного і газорозподільного механізмів. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи з дисципліни «Діагностика та сервісне обслуговування автомобілів». Львів: НУЛП, 2008. 3. Коляса О.Л., Горбай О.З. Визначення кута замкнутого стану контактів, кута випередження запалювання, обертів двигуна і кута випередження впорску пального. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи з дисципліни «Діагностика та сервісне обслуговування автомобілів». Львів: НУЛП, 2008. 4. Коляса О.Л., Горбай О.З. Проведення діагностування двигуна за допомогою сканера. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи з дисципліни «Діагностика та сервісне обслуговування автомобілів». Львів: НУЛП, 2008. 5. Коляса О.Л., Горбай О.З. Визначення вмісту СО і СН в відпрацьованих газах. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи з дисципліни «Діагностика та сервісне обслуговування автомобілів». Львів: НУЛП, 2008. 6. Коляса О.Л. Засоби діагностики автомобілів. Методичні вказівки до виконання курсової роботи «Діагностичне обладнання» Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2015. – 20 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).