Логістика та управління ланцюгами поставок
Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.07.O.096
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: Похильченко О.А., кандидат економічних наук, доцент
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог.
- Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
- Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
- Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
- Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
- Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів.
- Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації.
- Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.
- Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію.
- Здатність до управління організацією та її розвитком.
- Здатність управляти ланцюгами поставок та логістикою.
Результати навчання: 1. Критично осмислю-вати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах.
2. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення.
3. Проектувати ефективні системи управління організаціями.
4. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність.
5. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті.
6. Застосовувати спеціалізоване програмне за безпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією.
7. Вміти спілкуватись в професійних і наукових колах державною та іноземною мовами.
8. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач.
9. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підроз-ділу).
10. Вміння застосовувати системний, інтегрований та процесно-орієнтований підходи в управлінні логістикою та ланцюгами поставок.
11. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
12. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
13. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачува-них умовах.
14. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Пререквізит: -
• Кореквізит: Логістичний контролінг, Логістичний менеджмент, Логістика та управління ланцюгами поставок (КР), Проектування логістичних систем.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни спрямоване на формування у студентів системи знань з теоретичних, практичних та методологічних основ управління ланцюгами поставок, набуття навиків використання загальновизнаних технік та інструментів цієї концепції у середовищі вітчизняних підприємств, що спираються на уміння ідентифікувати внутрішні бізнес-процеси ланцюгів поставок, оцінювати результативність ланцюгів поставок, ідентифікувати вплив логістики в управлінні ланцюгами поставок з стратегічного та оперативного погляду, проектувати ланцюги поставок, застосовувати методику планування обсягів продажу і операцій (S&OP) в ланцюгах поставок та імплементувати сучасні концепції отримання довгострокових конкурентних переваг ланцюгами поставок.
Опис: Інтеграція підприємств в ланцюгу поставок - нова парадигма. Засади функціонування ланцюга поставок. Результативність ланцюга поставок. Розвиток продуктів в ланцюгу поставок. Управління виробничими потужностями в ланцюгу поставок. Формування стратегічних взаємовідносин в ланцюгу поставок. Логістика у стратегічному розвитку ланцюга поставок. Логістична парадигма формування ланцюга поставок. Особливості проектування ланцюга поставок. Тактичне планування функціонування ланцюга поставок. Регулювання виробництва в ланцюгу поставок. Досягнення ланцюгами поставок конкурентних переваг.
Методи та критерії оцінювання: Критерії оцінювання поточного контролю
Критерії оцінювання роботи здобувача освіти на практичному занятті
1. Усна відповідь за темою практичного заняття - 10 балів
Відповідь розгорнута, обґрунтована - 10 балів
Питання розкрите, але недостатньо обґрунтоване- 7 балів
Розкрито незначну частину питання - бали
Відповідь відсутня - 0 балів
2. Розв’язування задачі біля дошки -10 балів
Задача розв’язана в повному обсязі, правильно наведені формули, правильно розраховані показники, наведено кінцевий результат, зроблено відповідні висновки - 10 балів
Розв’язано 50% задачі, наведено частину формул. Відсутній кінцевий результат і висновки - 5 балів
Задача не розв’язана - 0 балів
3. Підготовка презентації 10 балів
Тема розкрита повністю, матеріал розгорнутий та обґрунтований - 10 балів
Тема розкрита не повністю, матеріал розгорнутий, але обґрунтований не достатньо - 7 балів
Тема не розкрита, матеріалу не достатньо - 4 бали
Презентація відсутня - 0 балів
Загальна кількість балів за практичні заняття - 30 балів.
Критерії оцінювання відповідей на підсумковому контролі
1. Завдання І рівня складності
Відповідь обрана правильно - 2 бали
Відповідь обрана не правильно - 0 балів
2. Завдання ІІ рівня складності
Відповідь повна - 4 бали
Відповідь не повна - 2 бали
Відповідь не правильна -0 бали
3. Завдання ІІ рівня складності
Задача розв’язана правильно - 10 балів
Задача розв’язана частково - 1-9 балів
Задача розв’язана не правильно або не розв’язана - 0 балів
4. Усне опитування
Відповідь повна - 15 балів
Відповідь часткова - 1-14 балів
Відповідь не розкриває суті питання - 0 балів
Загальна кількість балів за підсумковий контроль - 70 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: – поточний контроль (30%): розв’язування тестових завдань та аналітичних задач, розгляд ситуаційних вправ, усне опитування.
– підсумковий контроль (70%, екзамен): семестровий контроль.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Колодізєва Т.О. Управління ланцюгами поставок: навчальний посібник. Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2016. 164 с.
2. Крикавський Є. Економіка логістики: навч. посібник. / Є.В. Крикавський, О.А. Похильченко, Н.В. Чорнописька, О.С. Костюк, Н.Б. Савіна, С.М. Нікшич, Л.Я. Якимишин. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 640 с.
3. Крикавський Є., Похильченко О., Фертч М. Логістика та управління ланцюгами поставок: Підручник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. 848 с.
4. Крикавський Є.В., Чорнописька Н.В. Логістичні системи: навч. посібник. Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2012. 312 с.
5. Луценко І.С. Управління ланцюгами поставок. Конспект лекцій. Навчальний посібник. Київ: КПІ ім. І. Сікорського, 2022. 171 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Логістика та управління ланцюгами поставок (курсова робота)
Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.07.O.098
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доцент Гірна О.Б.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен:
- знати: сучасні концепції і технології, які використовуються при організації процесу управління ланцюгами поставок; основні принципи формування системного погляду на управління ланцюгами поставок; оволодіти основними навичками в галузі стратегічного планування, організації та управління ланцюгами поставок в розрізі сфер постачання, виробництва та збуту;
- уміти: приймати рішення в управлінні ланцюгами поставок, розвивати практичні навички з проектування ланцюгів поставок, координувати взаємовідносини між учасниками ланцюга поставок, оцінювати економічну ефективність функціонування ланцюга поставок, здійснювати інформаційну підтримку в управлінні ланцюгами поставок.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Необхідні обов'язкові попередні та супутні модулі:
– пререквізит: логістичні системи; методологія та організація наукових досліджень;
– кореквізит: логістика та управління ланцюгами поставок.
Короткий зміст навчальної програми: Загальна характеристика виробничо-господарської та фінансової діяльності об’єкта дослідження. Опис п’яти базисних бізнес-процесів SCOR-моделі учасників ланцюга поставок: PLAN (Планування), SOURCE (Закупівля), MAKE (Виробництво), DELIVER (Доставка), RETURN (Повернення). Розробка логістичних рішень стосовно науково-практичного вирішення завдань покращення управління ланцюгом поставок досліджуваного підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100%, залік): захист курсової роботи
Рекомендована література: 1.Бауэрсокс Д. Дж. Логистика: Интегрированная цепь поставок / Logistical Management / Д. Дж. Бауэрсокс, Д. Дж. Клосс; пер. с англ. - М.: Олимп-бизнес. 2010. - 640 с.
2.Иванов Д.А. Управление цепями поставок / Д.А. Иванов. - СПб. : Изд-во СПбГПУ. 2009.- 660 с.
3.Стерлигова А.Н. Управление запасами в цепях поставок: учебник. А.Н. Стерлигова. - М.: ИНФРА-М. 2008. - 430 с.
4.Управление цепями поставок: Справочник издательства Gower / под ред. Дж.Гатторны; ред. Р.Огулин, М.Рейнольдс; пер. с 5-го англ. изд. - М.: ИНФРА-М. 2010. - 670 с.
5.Чухрай Н. Формування ланцюга поставок: питання теорії та практики : монографія / Н. Чухрай, О. Гірна. - Л. : Інтелект-Захід. 2007. -232 с.
6. Дж. Пол Дитман Новые идеи в управлении цепями поставок. 5 шагов, которые ведут к реальному результату / Дж. Пол Дитман, Джон Т. Менцер, Рубен Е. Слоун; пер. с англ. - М.: Альпина Паблишер. 2015. - 230 с.