Міжнародна електронна комерція

Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.04.E.076
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: Малиновська Юлія, к.е.н., доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни є: вивчення здобувачами вищої освіти комплексу формування системи теоретичних та практичних знань про основні напрями розвитку електронної комерції, способи її ведення, механізми підтримки та застосування підприємницької діяльності в Інтернет-середовищі в умовах глобалізації.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів вищої освіти компетентностей: інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог загальні компетентності: 1. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); 2. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій; фахові (спеціальності): 1. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління; 2. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість; 3. Здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння класичної та сучасної теоретико-методологічної, методико-прикладної та нормативно-правової бази управління широким спектром операцій, форм і видів зовнішньоекономічною діяльністю; 4. Здатність здійснювати управління міжнародними комерційними операціями в електронному режимі.
Результати навчання: Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах; Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї; Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті; Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією; Вміти спілкуватись в професійних і наукових колах державною та іноземною мовами. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу). Налагоджувати, розвивати та балансувати взаємовідносини зі стейкхолдерами (експортерами, імпортерами, споживачами, митно-брокерськими агенціями, державними органами влади, фінансово-кредитними, транспортними, логістичними, страховими, юридичними організаціями) у процесі здійснення зовнішньоекономічної діяльності; Організовувати міжнародні комерційні операції із застосуванням сучасних інформаційних та інтелектуальних технологій. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Стратегічний менеджмент Кореквізити: Управління витратами в зовнішньоекономічній діяльності підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Зміст і структура навчальної дисципліни «Міжнародна електронна комерція» відображає основні положення, що стосуються набуття здобувачами освіти системних та предметних знань у сфері електронної комерції та їх практичного застосування. У навчальній дисципліні розкрито суть та значення електронної комерції, здійснено аналіз законодавчої бази регулювання електронної комерції, видів та їх основних методів, визначено роль міжнародних організацій у розвитку міжнародної електронної комерції, проаналізовано особливості електронної комерції у країнах ЄС, визначено їх значення в Угоді про Асоціацію між Україною та ЄС. Ключовою ціллю є розвиток у здобувачів освіти практичних вмінь та навичок, поглиблення знань у сфері міжнародної електронної комерції, зокрема щодо ключових понять. Метою цього курсу є формування системи теоретичних та практичних знань, навичок з електронної комерції, які дадуть змогу студентам та фахівцям професійно здійснювати свою діяльність у сучасному динамічному глобальному середовищі. У процесі розроблення структури курсу були враховані рекомендації освітньо-професійних програм, матеріали українських та іноземних науковців, Інтернет джерела, статистичні видання, як українські, так і світові, матеріали міжнародних та всеукраїнських наукових конференцій, та інша наукова інформація про передові досягнення у галузі електронної комерції. Були розкриті базові напрями у сучасних тенденціях електронної комерції, актуальні проблеми та найближчі перспективи розвитку електронної комерції як в Україні, так і в світі.
Опис: Вступ до електронної комерції. Становлення та розвиток електронної комерції в Україні. Організаційно-правові форми здійснення електронноїкомерції у світовій ринковій економіці. Бізнес-моделі та ринки електронної комерції. Правові основи організації електронної комерції. Аналіз досвіду правового регулювання електронної комерції в окремих країнах світу. Підприємства електронної комерції. Забезпечення захисту інформації в інтернет і безпеки електронних платежів. Редактори та системи управління контентом веб-сайтів. Веб-аналітика та інтернет-маркетинг
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль: лабораторні роботи, усне експрес-опитування - екзаменаційний контроль : письмова компонента, усна компонента
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (40%): лабораторні роботи (30%), усне експрес-опитування (10%); - екзаменаційний контроль (60%, екзамен): письмова компонента (50%), усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: поточний контроль складається з усного опитування на лекційних та лабораторних заняттях, оцінки активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо; письмового розв’язання тестових вправ та задач у ВНС; підготовки презентацій, доповідей та виступів (максимальна оцінка – 5 балів); виконання та захист 5 лабораторних робіт (максимальна оцінка за кожну –6 балів); Екзаменаційний контроль складається з письмової компоненти (виконання тестів, відповіді на відкриті питання, розв’язання ситуаційного завдання/задачі) та усної (відповідь на 5 питання, максимальна оцінка за відповідь на кожне з питань оцінюється в 2 балів ).
Рекомендована література: Work J., Brand G. E-Commerce Business Model 2020. Independently published, 2020, 356 р. Chaffey D., Hemphill T., Edmundson-Bird D. Digital Business and E-Commerce Management. 7th ed. Harlow: Pearson, 2019. 680 p. Camisasca Ch. How to Start and Grow an E-Commerce Business. Independently published, 2022, 198 р. Електронна комерція: Навч. посібник / А.М. Береза, І.А. Коваль,Ф.А. Левченко та ін. – К.: КНЕУ, 2020. – 326с. Плескач В.Л., Затонацька Т.Г. Електронна комерція: Підручник. – К.:Знання 2017. – 535с. Тардаскіна Т.М. Електронна комерція: Навчальний посібник / Тардаскіна Т.М., Стрельчук Є.М., Терешко Ю.В. – Одеса: ОНАЗ ім. О.С. Попова, 2018. – 244 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Міжнародна електронна комерція (курсова робота)

Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.04.E.079
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: Малиновська Юлія, к.е.н., доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни є: вивчення здобувачами вищої освіти комплексу формування системи теоретичних та практичних знань про основні напрями розвитку електронної комерції, способи її ведення, механізми підтримки та застосування підприємницької діяльності в Інтернет-середовищі в умовах глобалізації.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів вищої освіти компетентностей: інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог загальні компетентності: 1. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); 2. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій; фахові (спеціальності): 1. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління; 2. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість; 3. Здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння класичної та сучасної теоретико-методологічної, методико-прикладної та нормативно-правової бази управління широким спектром операцій, форм і видів зовнішньоекономічною діяльністю; 4. Здатність здійснювати управління міжнародними комерційними операціями в електронному режимі.
Результати навчання: Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах; Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї; Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті; Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією; Вміти спілкуватись в професійних і наукових колах державною та іноземною мовами. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу). Налагоджувати, розвивати та балансувати взаємовідносини зі стейкхолдерами (експортерами, імпортерами, споживачами, митно-брокерськими агенціями, державними органами влади, фінансово-кредитними, транспортними, логістичними, страховими, юридичними організаціями) у процесі здійснення зовнішньоекономічної діяльності; Організовувати міжнародні комерційні операції із застосуванням сучасних інформаційних та інтелектуальних технологій. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Стратегічний менеджмент Кореквізити: Управління витратами в зовнішньоекономічній діяльності підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Зміст і структура навчальної дисципліни «Міжнародна електронна комерція» відображає основні положення, що стосуються набуття здобувачами освіти системних та предметних знань у сфері електронної комерції та їх практичного застосування. У навчальній дисципліні розкрито суть та значення електронної комерції, здійснено аналіз законодавчої бази регулювання електронної комерції, видів та їх основних методів, визначено роль міжнародних організацій у розвитку міжнародної електронної комерції, проаналізовано особливості електронної комерції у країнах ЄС, визначено їх значення в Угоді про Асоціацію між Україною та ЄС. Ключовою ціллю є розвиток у здобувачів освіти практичних вмінь та навичок, поглиблення знань у сфері міжнародної електронної комерції, зокрема щодо ключових понять. Метою цього курсу є формування системи теоретичних та практичних знань, навичок з електронної комерції, які дадуть змогу студентам та фахівцям професійно здійснювати свою діяльність у сучасному динамічному глобальному середовищі. У процесі розроблення структури курсу були враховані рекомендації освітньо-професійних програм, матеріали українських та іноземних науковців, Інтернет джерела, статистичні видання, як українські, так і світові, матеріали міжнародних та всеукраїнських наукових конференцій, та інша наукова інформація про передові досягнення у галузі електронної комерції. Були розкриті базові напрями у сучасних тенденціях електронної комерції, актуальні проблеми та найближчі перспективи розвитку електронної комерції як в Україні, так і в світі.
Опис: Вступ до електронної комерції. Становлення та розвиток електронної комерції в Україні. Організаційно-правові форми здійснення електронноїкомерції у світовій ринковій економіці. Бізнес-моделі та ринки електронної комерції. Правові основи організації електронної комерції. Аналіз досвіду правового регулювання електронної комерції в окремих країнах світу. Підприємства електронної комерції. Забезпечення захисту інформації в інтернет і безпеки електронних платежів. Редактори та системи управління контентом веб-сайтів. Веб-аналітика та інтернет-маркетинг
Методи та критерії оцінювання: письмова компонента, усна компонента
Критерії оцінювання результатів навчання: письмова компонента (50%), усна компонента (50%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Work J., Brand G. E-Commerce Business Model 2020. Independently published, 2020, 356 р. Chaffey D., Hemphill T., Edmundson-Bird D. Digital Business and E-Commerce Management. 7th ed. Harlow: Pearson, 2019. 680 p. Camisasca Ch. How to Start and Grow an E-Commerce Business. Independently published, 2022, 198 р. Електронна комерція: Навч. посібник / А.М. Береза, І.А. Коваль,Ф.А. Левченко та ін. – К.: КНЕУ, 2020. – 326с. Плескач В.Л., Затонацька Т.Г. Електронна комерція: Підручник. – К.:Знання 2017. – 535с. Тардаскіна Т.М. Електронна комерція: Навчальний посібник / Тардаскіна Т.М., Стрельчук Є.М., Терешко Ю.В. – Одеса: ОНАЗ ім. О.С. Попова, 2018. – 244 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).