Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.00.O.029
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Д.е.н., професор Георгіаді Н.Г.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є оволодіння необхідними теоретичних знаннями з методології і техніки наукових досліджень; вироблення певних навичок з організації дослідницької роботи, готовності до наукових пошуків у розв’язанні управлінських проблем, прийнятті оптимальних рішень, формування у майбутніх фахівців системних знань з концептуальних основ підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: ЗК2 – Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; ЗК5 - Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. фахових: ФК9 - Здатність до самонавчання, підтримки належного рівня знань, готовність до опанування знань нового рівня, підвищення своєї фаховості та рівня кваліфікації; ФК12 - Здатність застосовувати кумулятивні знання, наукові досягнення, інформаційні технології при здійсненні досліджень у сфері міжнародних економічних відносин; ФКС1.3 - Здатність ефективно використовувати на практиці теорії та концепції у сфері навчання та реалізації міжнародних економічних відносин.
Результати навчання: РН2 - Креативно мислити, проявляти гнучкість у прийнятті рішень на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу і ресурсів на засадах використання різних діагностичних методологій провідних міжнародних організацій; РН8 - Розробляти та досліджувати адаптивні моделі вирівнювання дисбалансів та нівелювання загроз глобального розвитку, пропонувати варіанти вирішення проблем за результатами дослідження; РН14 - Презентувати результати власних досліджень шляхом підготовки наукових публікацій і апробацій на наукових заходах; РН15 - Вміти продукувати та перевіряти гіпотези, визначати і розв’язувати наукові проблеми, планувати і виконувати наукове або прикладне дослідження, збирати необхідну інформацію, аргументувати висновки і презентувати результати дослідження; РН17 - Вміти застосовувати кумулятивні знання, наукові досягнення, інформаційні технології при здійсненні досліджень у сфері міжнародних економічних відносин; інтерпретувати результати проведених досліджень, вміти їх презентувати, знаходити засоби розв’язання проблем і прогнозувати майбутні наслідки прийнятих рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: глобальна економіка; міжнародні економічні відносини. Кореквізит: наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Короткий зміст навчальної програми: Поняття про форми і методи пізнання дійсності. Структура і предмет наукового дослідження. Методика і техніка дослідження. Методи та етапи соціологічних досліджень. Етапи наукових досліджень.
Опис: Форми розвитку наукових знань. Методологія та методи наукового дослідження. Соціологічні дослідження. Методи аналізу взаємозв’язків між соціально-економічними явищами. Основні етапи проведення наукових досліджень. Робота над текстом та форми представлення результатів наукових досліджень.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%) - виконання та захист лабораторних робіт з оформленням звітів; Підсумковий контроль (70%), з них: - тестування – письмові завдання (50%); - усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: • підготовка презентації і виступ з нею на лекції – 10 балів; • виконання і захист лабораторних робіт (5 лабораторних робіт по 4 бали кожна, разом 20 балів) За виконання контрольного заходу (екзаменаційного завдання) – 70 балів (50 – письмова компонента, 20 – усна компонента). Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: • 88-100 балів –“відмінно”; • 71-87 балів – “добре”; • 50-70 балів – “задовільно”; • 0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Міжнародні економічні відносини: ел. навч. посібник / С.В.Князь, Н.Г. Георгіаді, І.В.Ємченко, Л.Ю.Холявка. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 1 електрон. опт. диск (CD – ROM). 2. Георгіаді Н. Г. Сутність і класифікація чинників міжнародної економічної діяльності в системі координат організаційного розвитку // Князь С. В., Георгіаді Н. Г., Сапронов О. М., Мацук В. М. // Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія економічна. – 2020. – Випуск 23, 2019. – С. 30–38. 3. Alexander Sumets , Sviatoslav Kniaz , Nelli Heorhiadi , Olexandra Farat , Ruslan Skrynkovskyy, Volodymyr Martyniuk (2021). Methodical approach to the selection of options for ensuring competitiveness of enterprises in the system of development of agricultural clusters, Agricultural and Resource Economics, Vol. 7 No. 1 DOI: https://doi.org/10.51599/are.2021.07.01.10 4. Економічні дослідження (методологія, інструментарій, організація, апробація) : навч. посібн. ; за ред. А. А. Мазаракі. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т., 2010. – 280 с. 5. Методологія наукових досліджень та методика викладання менеджменту зовнішньоекономічної діяльності: Навч. посібник. / Гладунський В.Н., Князь С.В., Пушак Я.Я., Мельник М.О. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка, 2003. – 172 с.». 6. Методика та організація наукових досліджень: Навч. посіб. /С. Е. Важинський, Т І. Щербак.– Суми: СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2016. – 260 с. 7. Методологія та організація наукових досліджень : навчально- методичний посібник / В. М. Михайлов та ін. Х.: ХДУХТ, 2014. 220 с. 8. 3. Методологія та організація наукових досліджень : навчальний посібник / Б. І. Мокін, О. Б. Мокін. Вінниця : ВНТУ, 2014. 180 с. 9. Навчально-методичний посібник з навчальної дисципліни «Організація та методологія наукових досліджень» для аспірантів (здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії) / уклад.: О. Г. Данильян, О. П. Дзьобань. – Харків : Право, 2019. – 40 с. 10. Van den Berg H. International Economies: A Heterodox Approach / H. Van den Berg.- 3rd Edition. Routledge, 2017. 628 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.00.O.030
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., проф. Гальків Любов Іванівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни "Спецкурс з наукових досліджень спеціальності" полягає у формуванні системи теоретичних знань, а також набуття практичних навичок у галузі наукових досліджень, методів організації та проведення науково-дослідних робіт.
Завдання: Загальні компетентності: 1. здатність розв'язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог; 2. здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Фахові компетентності: 1. здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів; 2. здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість.
Результати навчання: – здатність продемонструвати знання та розуміння сучасних проблем розвитку суспільства; – використовувати основні складові креативності в інноваційному менеджменті, застосовувати сучасні методи генерації інноваційних ідей, формувати креативне середовище та розробляти варіанти інноваційного розвитку організацій; – уміння спілкуватись рідною та іноземною мовою із широкою професійною спільнотою та громадськістю в усній та письмовій формі; – здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - прореквізити: Проектний менеджмент, Економіка бізнесу. - кореквізити: Наукові дослідження і семінари за їх тематикою.
Короткий зміст навчальної програми: Вступ у спецкурс з наукових досліджень. Наукове пізнання та наукове дослідження. Логіка наукового дослідження. Загальні методи наукових досліджень. Евристичні методи наукових досліджень. Синергетичні методи в економічних дослідженнях. Економіко-статистичні методи. Інформаційне забезпечення наукових досліджень. Оприлюднення результатів наукового пошуку.
Опис: Вступ у спецкурс з наукових досліджень. Наукове пізнання та наукове дослідження. Логіка наукового дослідження. Загальні методи наукових досліджень. Евристичні методи наукових досліджень. Синергетичні методи в економічних дослідженнях. Економіко-статистичні методи. Інформаційне забезпечення наукових досліджень. Оприлюднення результатів наукового пошуку.
Методи та критерії оцінювання: - виконання і захист лабораторних робіт, тестування знань (100 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Основними критеріями, що характеризують рівень компетентності студента при оцінюванні результатів поточного та підсумкового контролів, є такі: - виконання всіх видів навчальної роботи, передбачених робочою програмою з дисципліни; - глибина і характер знань навчального матеріалу за змістом навчальної дисципліни, що міститься в основних та додаткових рекомендованих літературних джерелах; - вміння аналізувати явища, що вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку; - характер відповідей на поставлені питання (чіткість, лаконічність, логічність, послідовність тощо); - вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; - вміння аналізувати достовірність одержаних результатів. Сума балів, які здобувач освіти може отримати за один семестр з навчальної дисципліни, складається з балів, нарахованих йому за засвоєння змістових модулів, індивідуальну і самостійну роботу та всі види контролю.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: 1. Антошкіна Л.І. Методологія економічних досліджень: підручник / Л.І.Антошкіна, Д.М.Стеченко. – К.: Знання, 2015. – 311с . 2. Білим П. А. Основи наукових досліджень : конспект лекцій для студентів денної та заочної форм навчання / П. А. Білим ; Харків. нац. ун-т. міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2018. – 40 с. 3. Власенко Л. Методологія наукових досліджень. Навчальний посібник / Л Власенко., А.Ладанюк, В. Кишенько: Ліра-К, 2018. – 352 с. 4. Гальків Л. І. Спецкурс з наукових досліджень спеціальності : конспект лекцій / Л. І. Гальків. – Львів : НУ «Львівська політехніка», 2019. – 83 с. 5. Гальків Л. І. Спецкурс з наукових досліджень спеціальності. Методичні вказівки до самостійної роботи для студентів другого рівня вищої освіти спеціальності «Менеджмент» / Л. І. Гальків. – Львів : НУ «Львівська політехніка», 2018. – 25 с. 6. Гальків Л. І. Наукові дослідження з проблем міжнародного туризму: статистична бібліографія наукових статей / Л. І. Гальків, Г. Я. Дутка // Ефективна економіка [Електронне фахове видання] Дніпропетровський державний аграрний університет – 2018. – № 12 7. Гальків Л. І. Статистична бібліографія наукових досліджень з проблем процесно-орієнтованого управління в Україні / Л. І. Гальків, Д. В. Грищук // Економіка і регіон. Наук. вісник ПолтНТУ. – Полтава, Національний технічний ун-т ім. Ю. Кондратюка, 2016. –№1(56). – С.25-30. 8. Методологія наукових досліджень у статистиці : навч. посібник / [Матковський С. О., Вдовин М. Л., Гринькевич О. С., Зомчак Л. М., Лагоцький Т. Я., Панчишин Т. В.] – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2014. – 377 с. 9. Методологія та організація наукових досліджень / М. Євтушенко, М. Хижняк – К : Центр навчальної літератури, 2019. – 350 с. 10. Мокін Б. І. Методика та організація наукових досліджень : навч. посібник / Б. І. Мокін, О. Б. Мокін. – Вінниця : ВНТУ, 2014. – 180 с.

Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.00.O.028
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: д.е.н., проф. Двуліт З.П.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Спецкурс з наукових досліджень спеціальності» є оволодіння студентами практичними знаннями щодо застосування методологій, методик та методичних прийомів у наукових дослідженнях при написанні наукової статті, класичних і сучасних теорій та інструментів менеджменту за широким спектром його різновидів в умовах невизначеності.
Завдання: загальні компетентності: 1. ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. фахові компетентності: 1. СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів. 2. СК9. Здатність планувати і виконувати наукові та прикладні дослідження, презентувати їх результати. 3. СК11. Здатність до самостійного опанування новими знаннями, використання сучасних освітніх та дослідницьких технологій у сфері менеджменту.
Результати навчання: 1. Здатність продемонструвати базові знання методології та інструментарію наукових досліджень. 2. Уміння використовувати основні складові креативності в інноваційному менеджменті, застосовувати сучасні методи генерації інноваційних ідей, формувати креативне середовище та розробляти варіанти інноваційного розвитку організацій. 3. Уміння спілкуватись рідною та іноземною мовою із широкою професійною спільнотою та громадськістю в усній та письмовій формі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Філософія. 2. Історичні парадигми та сучасні теорії менеджменту. 3. Наукові дослідження та семінари за їх тематикою.
Короткий зміст навчальної програми: Сутність понять і категорій основ наукових досліджень спеціальності; процес наукового дослідження спеціальності; об’єкти наукового дослідження спеціальності; методи наукового дослідження спеціальності; етапи та форми процесу наукового дослідження спеціальності; типологія методів наукового пізнання; зміст та структура процесу наукового дослідження спеціальності; оформлення результатів наукових досліджень спеціальності та впровадження їх у практику; інформаційне забезпечення процесу наукового дослідження спеціальності.
Опис: Сутність понять і категорій основ наукових досліджень спеціальності; процес наукового дослідження спеціальності; об’єкти наукового дослідження спеціальності; методи наукового дослідження спеціальності; етапи та форми процесу наукового дослідження спеціальності; типологія методів наукового пізнання; зміст та структура процесу наукового дослідження спеціальності; оформлення результатів наукових досліджень спеціальності та впровадження їх у практику; інформаційне забезпечення процесу наукового дослідження спеціальності.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100 балів): лабораторні роботи (90 балів), усне експрес-опитування (10 балів)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання та досягнень студента здійснюється відповідно до інституційної 100-бальної шкали: 88-100 балів – атестований з оцінкою «відмінно»; 71-87 балів – атестований з оцінкою «добре»; 50-70 балів – атестований з оцінкою «задовільно»; 26-49 – «не атестований»; 00-25 балів – «не атестований» – оцінка «незадовільно».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінювання знань студентів під час поточного та семестрового контролю з навчальної дисципліни «Наукові дослідження та семінари за їх тематикою» проводиться згідно з Положенням «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», затвердженим ректором Національного університету «Львівська політехніка» від 30 серпня 2018 р.
Рекомендована література: 1. Білуха М. Т. Методологія наукових досліджень: Підручник. – К.: АБУ, 2002. – 480 с. 2. Воронкова В. Г. Філософія: Навч. посіб. – К., 2004. – 464 с. 3. Ганін В.І., Ганіна Н.В., Гурова К.Д. Методологія соціально-економічного дослідження.: Навч. пос. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 224 с. 4. Грищенко І.М. Основи наукових досліджень : навч. посіб. / І.М. Грищенко. – К., 2001. – 185 с. 5. Економічні дослідження (методологія, інструментарій, організація, апробація) : навч. посіб. ; за ред. А.А. Мазаракі. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т., 2010. – 280 с. 6. Єріна A.M. Методологія наукових досліджень : навч. посіб. / A.M. Єріна. – К. : Центр навч. л-ри, 2004. – 212 с. 7. Клименюк О.В. Методологія та методи наукового дослідження: навч. посіб. / О.В. Клименюк. – К. : Міленіум, 2005. – 186 с. 8. Мочерний С.В. Методологія економічного дослідження / С.В. Мочерний. – Л. : Світ, 2001. – 416 с. 9. Пілюшенко В. Л., Шкрабак І. В., Словенко Е. І. Наукове дослідження: організація, методологія, інформаційне забезпечення: Навч. посіб. – К.: Лібра, 2004. – 344 с. 10. Стеченко Д.М. Методологія наукових досліджень : підручник / Стеченко Д.М., Чмир О.С. – К.: Знання, 2005. – 317 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35)

Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.00.O.030
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: Лекції, лабораторні заняття – к.е.н., доцент Гірна О.Б.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування компетенцій з проектування, організування, проведення наукових досліджень у сфері логістики, аналізування їхніх результатів та формулювання висновків
Завдання: загальних: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. фахові компетентності: Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів. Здатність планувати і виконувати наукові та прикладні дослідження, презентувати їх результати. Здатність до самостійного опанування новими знаннями, використання сучасних освітніх та дослідницьких технологій у сфері менеджменту. Здатність формулювати задачі моделювання, створювати і досліджувати математичні та комп’ютерні моделі, застосовувати статистичні методи і моделі для аналізу об’єктів і процесів у сфері менеджменту.
Результати навчання: Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах. Планувати і проводити наукові дослідження, демонструвати результати наукових робіт та готувати їх до оприлюднення. Будувати і досліджувати концептуальні, математичні і комп’ютерні моделі об’єктів і процесів у сфері менеджменту. Ідентифікувати та класифікувати нові задачі в сфері менеджменту, описувати, аналізувати та оцінювати відповідні об’єкти, явища та процеси, обирати оптимальні методи їх дослідження. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Необхідні обов'язкові попередні та супутні модулі: – кореквізит: Практикум із підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Короткий зміст навчальної програми: Зміст та структура дисципліни відображає основні положення, що стосуються отримання студентами системних знань у сфері логістики за їх тематикою, а також набуття навичок їх практичного використання. Це сприятиме оволодінню студентами теоретичних знань та практичних навичок, отриманих на практичних заняттях із дисципліни. Разом з тим, ключовою ціллю вивчення дисципліни є розвиток у студентів практичних вмінь та навичок у сфері наукових досліджень спеціальності в частині написання та оформлення наукових результатів, виокремлення об’єктів наукового дослідження, методів наукового дослідження; планування науково-дослідних робіт; етапи та форми процесу наукового дослідження; типологія методів наукового пізнання; формування та обґрунтування наукових гіпотез; оформлення результатів наукових досліджень та впровадження їх у практику; інформаційне забезпечення процесу наукового дослідження.
Опис: Сутність науки як основного інструментарію наукових досліджень. Сучасні тренди розвитку концепції маркетингу та логістики. Основи методології науково дослідної роботи із спецкурсу наукових досліджень. Інформаційне забезпечення із спецкурсу наукових досліджень. Методологічні аспекти наукових публікацій із спецкурсу наукових досліджень. Підготовка сучасних фахівців з маркетингу і логістики.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи студента: - оцінювання знань студентів на лабораторних заняттях (оцінювання виконання лабораторних робіт та завдань під час заняття; правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи). 2. Семестровий контроль: оцінювання знань студентів здійснюється за результатами поточної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: За виконання кожної лабораторної роботи згідно варіанту виставляється по 5 балів, за захист кожної виконаної лабораторної роботи виставляється по 5 бали. Протягом семестру максимальна оцінка за лабораторні заняття 60 балів для студентів денної форми навчання. Передбачено написання підсумкового тесту на 30балів і усну компоненту на 10балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Важинський С.Є., Щербак Т.І. Методика та організація наукових досліджень: навч.посіб. Суми: СумДПУ ім. А.С.Макаренка, 2016. 260с. 2. Гірна О.Б. Спецкурс з наукових досліджень спеціальності: навч.посіб. – Львів: «ГАЛИЧ-ПРЕС», 2022. 132 с. 3. Григорук, П. М. Методологія і організація наукових досліджень: навчальний посібник / П. М. Григорук, Н. А. Хрущ . Київ : Кондор, 2017. 206 с. 4. Гуторов О.І. Методологія та організація наукових досліджень: навч.посіб. Х.: ХНАУ, 2017. 272с. 5. Гюлєв Н. У., Давідіч Ю. О., Рославцев Д. М. Методологія та організація наукових досліджень: конспект лекцій (для студентів 5 курсу денної і 6 курсу заочної форм навчання за спеціальністю 8.03060107 – Логістика). Харків: ХНУМГ, 2015. 44 с. 6. Зав’ялова Т.В. Глосарій термів та понять з курсу «Основи наукових досліджень»: навч.-метод. вид. Непша. Мелітополь : ТОВ Колор Принт, 2019. 84 с. 7.Клименко М.О., Петрук В.Г., Мокін В.Б., Вознюк Н.М. Методологія та організація наукових досліджень (в екології): підручник / М.О. Клименко, В.Г. Петрук, В.Б. Мокін, Н.М. Вознюк, видавництво «Олді+», 2019. – 474 с. 8. Ладанюк А. П., Власенко Л.О., Кишенько В.Д. Методологія наукових досліджень: навч. посібник / А. П. Ладанюк, Л.О. Власенко, В.Д. Кишенько. К.: Ліра-К, 2018. 352 с. 9. Мальська М., Паньків Н. Основи наукових досліджень: навч.посібник. Львів: Видавництво ЛНУ ім.І.Франка, 2020. 226с. 10. Методологія наукових досліджень:навч.посібник/ А.П. Ладанюк, Л.О. Власенко, В.Л. Кишенько. К.: Ліра К, 2018. 352с. 11. Основи наукових досліджень/ М.Корягін, В.Чік. К.: Алерта, 2019. 492с. 12. Швець Ф.Д. Методологія та організація наукових досліджень: навч.посібник. Віче: НУВГП, 2016. 151с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).