Ділове адміністрування
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Код дисципліни: 7.073.01.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Галаз Л. В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтергральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні;
ЗК2. Здатність до спілкуватися з представ-никами інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності);
ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій;
ЗК4. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів;
СК5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління;
СК8. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом;
СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію.
Результати навчання: ПРН1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах;
ПРН2. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення;
ПРН12. Вміти делегувати повноваження та керівництво організацією (підрозділом);
ПРНС2. Використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички з менеджменту, маркетингу, фінансів, логістики, економіки для ефективного управління суб’єктами господарювання в умовах ринкової економіки;
КОМ1. Доносити до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності;
КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію, використовуючи іноземні мови у професійній діяльності;
АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах;
АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: -.
кореквізити: Ділове адміністрування (КР), Практика за темою магістреської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Ділове адміністрування" спрямована на формування комплексного розуміння управлінських процесів у сучасних організаціях, розгляд теоретичних і практичних аспектів менеджменту.
Опис: Системна модель менеджменту організації. Еволюція організації. Організаційний механізм менеджменту організації. Організаційний інжиніринг. Управлінські моделі. Організаційний дизайн. Керівництво в організації. Ризикозахищеність організації. Управління результативністю менеджменту організації. Теоретичні основи корпоративного управління. Стандарти і моделі корпоративного управління. Зовнішнє середовище корпоративного управління
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання: лекційні, практичні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу, самостійна робота.
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: поточний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо, Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%); підсумковий контроль (екзамен: письмова форма та усна компонента - 60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення:
1) Галаз Л. В. Електронний навчально-методичний комплекс «Ділове адміністрування» / Л. В. Галаз, К. В. Процак. Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=380, №Е41-235-819/2020 від 12.02.2020 р.
2) Галаз Л. В. Електронний навчально-методичний комплекс «Ділове адміністрування (Business Administration)» / О. М. Адамовський, Л. В. Галаз, У. В. Іванюк. Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=13423 №Е41-235-1104/2022 від 26.12.2022 р.
Рекомендована література:
1. Галаз Л. В. Ділове адміністрування (Business Administration): навчальний посібник / Л. В. Галаз, О. М. Адамовський. – Львів: Растр-7, 2024. – 172 c. (рекомендовано методичною комісією – протокол № 76 від 22.02.2024 р.) https://is.lpnu.ua/sciencelp/research/trainingaidsedit.aspx?id=19026
2. Основи адміністративного менеджменту : навч. посіб. / В. Д. Бакуменко, Л. М. Усаченко, В. І. Тимцуник, О. В. Червякова; за заг. ред. Л. М. Усаченко. – К.: ТОВ «НВП «Інтерсервіс», 2013. – 148 с.
3. Бондар-Підгурська О. В. Ділове адміністрування (Корпоративне управління): навч. посіб./ О. В. Бондар-Підгурська, А. О. Глєбова. – К.: Вид-во Ліра-К, 2015. – 487 с.
4. Карий О. І. Менеджмент організацій і адміністрування: 1001 тест». Збірник типових завдань / О. І. Карий, І. Я. Кулиняк, Л. В. Галаз, Г. В. Рачинська, М. Я. Гвоздь – Львів: Вид-во «Растр – 7», 2018. -278 с.
5. Карий О. І. Менеджмент та інновації: теорія і практикум: навчальний посібник / О. І. Карий, Л. С. Лісовська, І. Я. Кулиняк, Л. В. Галаз, Ю. Г. Бондаренко. – Львів: Растр-7, 2020. – 298 c.
6. Мальська М. П. Корпоративне управління: теорія та практика: підручник/ Мальська М. П., Мандюк Н. Л., Занько Ю. С. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 360 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Ділове адміністрування (курсова робота)
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Код дисципліни: 7.073.01.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Галаз Ліна Володимирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК)
ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні:
ЗК2. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності):
ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій:
ЗК5. Здатність, діяти на основі етичних міркувань (мотивів):
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Спеціальні (фахові, предментні) компетентності (СК):
СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів;
СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани;
СК5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління;
СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію.
Фахові компетентності спеціалізації (ФКС):
ФКС4. Уміння досліджувати ринки, здійснювати порівняльно-аналітичний моніторинг конкурентів, діагностувати та підвищувати конкурентоспроможність підприємств і організацій.
Результати навчання: ПPH2. Ідентифікувати проблеми в організацій та обгрунтовувати
методи ix вирішення;
ПРН3. Проектувати ефективні системи управління організаціями;
ПPH6. Мати навички прийняття, обгрунтування та забезпечення
реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах,
враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та
соціальну відповідальність;
ПPH7. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті;
ПPHП1. Продемонструвати поглиблені знания та розуміння класичних i сучасних підходів до менеджменту організацій i адміністрування (за видами економічної діяльності), принципів, законів, технології, методів менеджменту організацій, процесу прийняття управлінських рішень, стилів лідерства та керівництва, особливостей розв'язання конфліктів в процесі вирішення завдань професійної діяльності;
КОМ1. Донесення до фахівців i нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію, використовуючи іноземні мови у професійній діяльності.
АіВ1. Управління комплексними діями aбo проектами, відповідальність за прийняття рішень в непередбачуваних умовах.
АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або
гpyп осіб, здатність до подальшого навчання з високии рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: -.
кореквізити: Ділове адміністрування.
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота «Ділове адміністрування» розроблена для студентів другого (магістерського) рівня вищої школи галузі знань 07 «Управління та адміністрування» , спеціальності 073 «Менеджмент».
Опис: Аналіз та оцінювання ефективності діючої системи управління в організації. Удосконалення діючої системи менеджменту організації. Удосконалення виконання основних (загальних) управлінських функцій в організації. Поліпшення використання методів управління в організації.
Удосконалення менеджерського складу та функціонування інших системи управління.
Методи та критерії оцінювання: Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсової роботи, усне опитування, презентація курсової роботи, захист курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: звіт за результатами виконання курсової роботи, підсумковий контроль (рівень виконання завдання – 70%, оформлення- 10%, захист -20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Основи адміністративного менеджменту : навч. посіб. / В. Д. Бакуменко, Л. М. Усаченко, В. І. Тимцуник, О. В. Червякова; за заг. ред. Л. М. Усаченко. – К.: ТОВ «НВП «Інтерсервіс», 2013. – 148 с.
2. Бондар-Підгурська О. В. Ділове адміністрування (Корпоративне управління): навч. посіб./ О. В. Бондар-Підгурська, А. О. Глєбова. – К.: Вид-во Ліра-К, 2015. – 487 с.
3. Карий О. І. Менеджмент організацій і адміністрування: 1001 тест». Збірник типових завдань / О. І. Карий, І. Я. Кулиняк, Л. В. Галаз, Г. В. Рачинська, М. Я. Гвоздь – Львів: Вид-во «Растр – 7», 2018. -278 с.
4. Карий О. І. Менеджмент та інновації: теорія і практикум: навчальний посібник / О. І. Карий, Л. С. Лісовська, І. Я. Кулиняк, Л. В. Галаз, Ю. Г. Бондаренко. – Львів: Растр-7, 2020. – 298 c.
5. Мальська М. П. Корпоративне управління: теорія та практика: підручник/ Мальська М. П., Мандюк Н. Л., Занько Ю. С. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 360 с.
6. Галаз Л. В. Електронний навчально-методичний комплекс «Ділове адміністрування» / Л. В. Галаз, К. В. Процак. Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=380, №Е41-235-819/2020 від 12.02.2020 р.
7.Сервер Верховної Ради України. // www.rada.gov.ua
8. Нормативні акти України. // www.nau.kiev.ua
9. Державний комітет статистики України // http://ukrstat.gov.ua.
10. Бібліотека українських підручників // http://pidrucniki/ws.
11. Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка» Режим доступу http://vns.lp.edu.ua/enrol/index.php?id=12893
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).