Електронна комерція та інтернет-маркетинг

Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Код дисципліни: 7.073.01.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доц. Дзюбіна Андрій Васильович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування системи теоретичних та практичних знань, навичок з електронної комерції та інтернет-маркетингу, які дадуть змогу студентам та фахівцям професійно здійснювати свою діяльність у сучасному динамічному глобальному середовищі.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні; ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК): СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів; СК5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління людьми; СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблем и організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати ix реалізацію. Фахові компетентності освітньо-професійної програми (ФКС): ФКС 5. Уміння працювати в середовищі електронної комерції та управляти поставками електронної комерції, формувати ланцюги поставок електронної комерції.
Результати навчання: ПPH1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний i аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах; ПРН3. Проектувати ефективні системи управління організаціями; ПPH8. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією; ПРНП5. Працювати в середовищі електронної комерції та формувати ланцюги поставок електронної комерції. КОМ1. Донесення до фахівців i нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію, використовуючи іноземні мови у професійній діяльності. АіВ1. Управління комплексними діями aбo проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або гpyп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Іноземна мова за проф. спрямуванням. кореквізити: Управління поставками в електронному бізнесі, Маркетинговий менеджмент у малому і середньому бізнесі.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Електронна комерція та інтернет-маркетинг» спрямована на вивчення особливостей здійснення фінансових та торгових транзакцій, які проводяться за допомогою комп'ютерних мереж, та бізнес-процесів, пов'язаних з проведенням цих транзакцій.. Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 10 тем, які забезпечують вивчення теоретичних та практичних питань електронної комерції та інтернет-маркетингу, які дадуть змогу студентам професійно здійснювати свою діяльність на електронному ринку у сучасному динамічному глобальному середовищі.
Опис: Розвиток інформаційної економіки в умовах побудови інформаційного суспільства. Основні поняття електронного бізнесу й електронної комерції. Переваги і недоліки функціонування електронного бізнесу та електронної комерції. Види електронного бізнесу. Електронна комерція як складова електронного бізнесу. Системи електронної комерції у корпоративному секторі. Системи електронної комерції у споживчому секторі: Торгові ряди, інтернет (В2С). Інтернет-маркетинг. Інтернет-реклама. Перспективи розвитку електронної комерції та інтернет-маркетингу.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання: Лекційні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу, самостійна робота. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо, Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (45%); підсумковий контроль (екзамен: письмова форма (55%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Андронік О. Л., Воронін А. В. Можливості та загрози електронної комерції в Україні. Економіка і організація управління. 2021. №4 (44). С. 118–130. DOI: https://doi.org/10.31558/2307-2318.2021.4.11. 2. Виноградова О. В., Євтушенко Н. О., Крючок І. С. Електронна комерція в епоху діджиталізації. Причорноморські економічні студії. 2020. Випуск 53. С. 55–61. DOI: https://doi.org/10.32843/bses.53-8. 3. Скляр Д. В. Концептуальні засади управління бізнес-процесами підприємств електронної комерції. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2020. № 6 (117). С. 89–95. DOI: https://doi.org/10.32840/1814-1161/2020-6-14. 4. Шкригун Ю.О. «Електронний бізнес», «електронна комерція» та «електронна торгівля»: відмінності й особливості. Управління економікою: теорія та практика: Зб. наук. пр. ІЕП НАНУ. 2020. С. 312–325. DOI: https://doi.org/10.37405/2221-1187.2020.312-325. 5. Ярема О.Р., Малецький О.М., Гавришків О.В. Світові тенденції глобальної електронної комерції. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». 2022. №15. С. 29-32. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2057-2022-15-8456. 6. Al-Omoush K. The role of top management support and organizational capabilities in achieving e-business entrepreneurship. Kybernetes. 2020. DOI: https://doi.org/10.1108/K-12-2019-0851. 7. Leyton D., Pino J. A., Ochoa S. F. EBTAM: technology acceptance in e-Business environments. Information Systems and E-Business Management. 2022. 13(2). P. 211–234. DOI: https://doi.org/10.1007/s10257-014-0255-2. 8. Liu H., Ke W., Wei K. K., Lu Y. The effects of social capital on firm substantive and symbolic performance: In the context of E-business. Journal of Global Information Management. 2016. 24(1). P. 61–85. DOI: https://doi.org/10.4018/JGIM.2016010104. 9. Miceli A., Hagen B., Riccardi M., Sotti F., Settembre-Blundo D. Thriving, not just surviving in changing times: How sustainability, agility and digitalization intertwine with organizational resilience. Sustainability (Switzerland). 2021. 13(4). P. 1–17. DOI: https://doi.org/10.3390/su13042052. 10. Pouloudi A., Ziouvelou X., Vassilopoulou K. A Societal perspective on e-business adoption. Journal of Information, Communication and Ethics in Society, 1(3), 2023. P. 149–166. DOI: https://doi.org/10.1108/14779960380000233. 11. E-Commerce Україна/ ?Електронний ресурс? – Режим доступу: https://e-commerce.com.ua/ 12. E-Commerce EUROPE/ ?Електронний ресурс? – Режим доступу: https://ecommerce-europe.eu/ 13. GlobalEDGE Database of International Business Statistics/ ?Електронний ресурс? – Режим доступу: https://globaledge.msu.edu/tools-and-data/dibs. 14. Statistical Database System/ ?Електронний ресурс? – Режим доступу: https://sdbs.adb.org/sdbs/ 15. Сайт Державної служби статистики України ?Електронний ресурс? – Режим доступу: www.ukrstat.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).