Інфраструктура малого та середнього бізнесу

Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Код дисципліни: 7.073.01.E.019
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Рачинська Галина Василівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: набуття системи теоретичних знань і практичних навичок формування взаємовідносин у бізнесі, принципів укладання угод з фінансово - кредитними установами, консалтинговими і аудиторськими компаніями, системою страхування малого бізнесу, рекламними агентствами і засобами масової інформації.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог. Загальні компетентності (ЗК): ЗК2. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК 6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК): СК5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління. Фахові компетентності спеціалізації (ФКС): ФКС1. Здатність застосовувати отримані поглиблені знання класичної та сучасної теоретико-методологічної та методико-прикладної бази управління організаціями різних видів економічної діяльності та адміністрування; ФКС2. Здатність застосовувати одержані знання та розуміння ресурсного забезпечення бізнесу, що лежать в основі достатнього та необхідного обсягу матеріальних та нематеріальних активів, інтелектуального капіталу, фінансових та інформаційних ресурсів.
Результати навчання: ПРН3. Проектувати ефективні системи управління організаціями ПРН6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність ПРН8.Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією ПРНП2. Здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички з менеджменту, маркетингу, фінансів, логістики, економіки для ефективного управління суб’єктами господарювання в умовах ринкової економіки ПРНП4. Розробляти стратегічні, тактичні та оперативні плани поточної діяльності, плани забезпечення ресурсами усіх видів, бізнес-плани та контролювати їх виконання
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Фінансовий менеджмент, Проектний менеджмент. кореквізити: Прогнозування економічних процесів.
Короткий зміст навчальної програми: Начальний курс спрямований на формування системи спеціальних теоретико-методологічних знань та практичних навичок у сфері інфраструктури малого та середнього бізнесу, організаційного формування ділових відносин, сприяння учасникам ділових відносин в реалізації своїх інтересів.
Опис: Малі та середні підприємства як суб’єкти підприємницької діяльності. Утворення та функціонування підприємств малого та середнього бізнесу (МСБ) в Україні. Сутність інфраструктурного забезпечення малого та середнього бізнесу. Основні форми інтеграційної підтримки МСБ. Необхідність та форми самоорганізації МСБ Система фінансового обслуговування малого та середнього бізнесу. Організаційно – технічне забезпечення функціонування МСБ Податкова система в інфраструктурі бізнесу. Моніторинг можливостей інформаційно-консалтингового обслуговування МСБ. Економічні відносини між суб'єктами МСБ і суб'єктами страхового ринку.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання: Лекційні та практичні заняття:. інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо, Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 45 балів; Екзаменаційний контроль: письмова компонента – 45 балів, усна компонента – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Інфраструктура малого та середнього бізнесу» для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» (укладач Рачинська Г. В.). Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=182 2. Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні: Закон України №4618-VI, чинний, поточна редакція від 10.12.2020, підстава №1071-IX URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4618-17#Text 3. 3.Гальків Л. І. Розвиток малого та середнього підприємництва в сучасних умовах: моніторинг і регулювання: колективна монографія/Л. І. Гальків, Т. В. Кулініч, І . І. Новаківський, Й. М. Петрович, Г. В. Рачинська. Львів: Видав.-во " Растр-7", 2020. 284с. 4. 4.Економічна безпека суб’єктів підприємництва : підручник / З.С. Варналій, Т.Г. Васильців, О.І. Іляш та ін.; за ред. З.С. Варналія. Чернівці: Технодрук, 2020. 458 с. 5 5. Рачинська Г. В. Засади цифрової економіки в інфраструктурі сучасного бізнесу. [Електронний ресурс] / Економіка та суспільство.2022.Вип. 44. URL:https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1885 6.6.Рачинська Г. В. Кластерна модель регіонального розвитку як форма іінфраструктурного забезпечення малого підприємництва: розд.1.2. кол.мон."Актуальні напрями розвитку технічного та виробничого потенціалу національної економіки(економічний аспект):монографія/ за ред. Л. М. Савчук, В. І. Дубницького, Л. М. Бандоріної . Дніпро: Пороги, 2021.288с. 7.7. Васильців Т. Г. Економіка малого підприємства: Навч. Посіб./Т. Г. Васильців, С.І. Іляш, Н.Г Міценко// за ред.д-ра екон. наук Т.Г Васильціва. К.: Знання, 2013. 446 с 8.8.Законодавство України офіційний веб-портал Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws 9.Інтернет-портал для управлінців Management.com.ua. Режим доступу: http://www.management.com.ua/ 10. Он-лайн - платформа – "ДІЯ.БІЗНЕС". Режим доступу: https://diia.gov.ua/services/categories/biznesu
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).