Інформаційні системи і технології в управлінні організацією
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Код дисципліни: 7.073.01.E.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., доцент Новаківський Ігор Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК8. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом.
Фахові компетентності освітньо-професійної програми (ФКС):
ФКС 1. Здатність застосовувати отримані поглиблені знання класичної та сучасної теоретик-методологічної та методико-прикладної бази управління організаціями різних видів економічної діяльності та адміністрування;
ФКС 2. Здатність застосовувати одержані знання та розуміння ресурсного забезпечення бізнесу, що лежать в основі достатнього та необхідного обсягу матеріальних та нематеріальних активів, інтелектуального капіталу, фінансових та інформаційних ресурсів.
ФКС 3. Уміння прогнозувати рівень економічних показників організації, впроваджувати технології внутрішньо фірмового прогнозування для планування потенціалу організації, її маркетингу, збуту, бюджетів;
ФКС 4. Уміння досліджувати ринки, здійснювати порівняльно- аналітичний моніторинг конкурентів, діагностувати та підвищувати конкурентоспроможність підприємств і організацій;
ФКС 5. Уміння працювати в середовищі електронної комерції та управляти поставками електронної комерції, формувати ланцюги поставок електронної комерції.
Результати навчання: ПРН6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність
ПРН7. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті.
ПРНП 2. Здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички з менеджменту, маркетингу, фінансів, логістики, економіки для ефективного управління суб’єктами господарювання в умовах ринкової економіки.
ПРНП 3. Ухвалювати обґрунтовані стратегічні маркетингові рішення, поєднувати різноманітні економіко-математичні методи та моделі планування, організування та оцінювання результативності господарської діяльності підприємств і організацій.
ПРНП 5. Працювати в середовищі електронної комерції та формувати ланцюги поставок електронної комерції.
КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію, використовуючи іноземні мови у професійній діяльності.
АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Стратегічний менеджмент.
Кореквізити: Інформаційні системи і технології в управлінні організацією (КП).
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на формування цілісної концепції ведення сучасного бізнесу, що базується на передових організаційних принципах і можливостях сучасних інформаційних технологій. Для досягнення вказаних ефектів існує цілий комплекс різних стратегій, концепцій, методів і технологій, різноманітні комбінації яких здатні значно підвищити ефективність електронного бізнесу в різних галузях економіки. Викладання дисципліни охоплює ряд таких напрямів: уведення до інформаційних систем в управлінні організацією; етапи розвитку та сутність інформаційних систем в управлінні організацією; типологія інформаційних систем у менеджменті організацій; планування розвитку управлінських інформаційних систем; управління інформаційними системами в організації; системи підтримки прийняття управлінських рішень; корпоративні інформаційні системи; інформаційні ресурси глобальної мережі Інтернет; безпека інформаційних систем.
Опис: Уведення до інформаційних систем в управлінні організацією. Етапи розвитку та сутність інформаційних систем в управлінні організацією. Типологія інформаційних систем у менеджменті організацій. Планування розвитку управлінських інформаційних систем. Управління інформаційними системами в організації. Системи підтримки прийняття управлінських рішень. Корпоративні інформаційні системи. Інформаційні ресурси глобальної мережі Інтернет. Безпека інформаційних систем.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань тощо. Екзамен письмова (тестова) частина, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 45 балів (доповіді та презентації, усне-експрес-опитування та проходження тестів у ВНС). Екзамен – 55 балів (10 балів – усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Новаківський І.І., Карий О.І., Леськів М.Р. Інформаційно-комунікаційний менеджмент в організаціях: навч. посібник – Львів: Львів: Вид-во «Національний університет «Львівська політехніка»», 2018. – 210 с.
2. Новаківський І.І., Грибик І.І., Смолінська Н.В. Інформаційні системи в менеджменті: адаптивний підхід. Підручник / -К: Вид-вничий дім «Кондор» 2019. – 440 с.
3. Новаківський І.І., Грибик І.І., Федак Т.В. Інформаційні системи в менеджменті: системний підхід. Навчальний посібник / І.І. Новаківський, – Львів: Вид-во «Національний університет «Львівська політехніка»», 2010. – 202 с.
4. Петрович Й.М., Новаківський І.І. Управління проектами: підручник. – Львів: Вид-во «Національний університет «Львівська політехніка»», 2018. – 396 с.
5. Петрович Й.М., Новаківський І.І. Управління інноваційними проектами: навч.посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 316с.
6. Новаківський І.І. Система управління підприємством в умовах становлення інформаційного суспільства : монографія. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. -316 с.
7. Кузьмін О.Є., Новаківський І.І. Економіко-математичні методи і моделі у науково-дослідних роботах – Львів: Вид-во «Національний університет «Львівська політехніка»», 2021. – 284 с.
8. Гавран В. Я., Грибик І.І., Дзюбіна А.В., Новаківський І.І. Методи і моделі вирішення управлінських завдань у фінансово-господарській діяльності організацій: навчальний посібник / – Львів: Растр-7, 2020. – 198 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Інформаційні системи і технології в управлінні організацією (курсовий проєкт)
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Код дисципліни: 7.073.01.E.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., доцент Новаківський Ігор Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК8. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом.
Фахові компетентності освітньо-професійної програми (ФКС):
ФКС 1. Здатність застосовувати отримані поглиблені знання класичної та сучасної теоретик-методологічної та методико-прикладної бази управління організаціями різних видів економічної діяльності та адміністрування;
ФКС 2. Здатність застосовувати одержані знання та розуміння ресурсного забезпечення бізнесу, що лежать в основі достатнього та необхідного обсягу матеріальних та нематеріальних активів, інтелектуального капіталу, фінансових та інформаційних ресурсів.
ФКС 3. Уміння прогнозувати рівень економічних показників організації, впроваджувати технології внутрішньо фірмового прогнозування для планування потенціалу організації, її маркетингу, збуту, бюджетів;
ФКС 4. Уміння досліджувати ринки, здійснювати порівняльно- аналітичний моніторинг конкурентів, діагностувати та підвищувати конкурентоспроможність підприємств і організацій;
ФКС 5. Уміння працювати в середовищі електронної комерції та управляти поставками електронної комерції, формувати ланцюги поставок електронної комерції.
Результати навчання: ПРН6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність
ПРН7. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті.
ПРНП 2. Здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички з менеджменту, маркетингу, фінансів, логістики, економіки для ефективного управління суб’єктами господарювання в умовах ринкової економіки.
ПРНП 3. Ухвалювати обґрунтовані стратегічні маркетингові рішення, поєднувати різноманітні економіко-математичні методи та моделі планування, організування та оцінювання результативності господарської діяльності підприємств і організацій.
ПРНП 5. Працювати в середовищі електронної комерції та формувати ланцюги поставок електронної комерції.
КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію, використовуючи іноземні мови у професійній діяльності.
АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Фінансовий менеджмент, Проектний менеджмент.
Кореквізити: Інформаційні системи і технології в управлінні організацією; Соціоніка.
Короткий зміст навчальної програми: Управління проектом впровадженням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій має на меті оптимізувати інформаційні потоки, щоб ефективно вирішувати проблеми, що виникають в процесі діяльності організації. Суть управління проектом полягає в обґрунтованому виборі і обґрунтуванні заходів удосконалення інформаційно-комунікаційного забезпечення діяльності організації. Щоб ресурси організації використовувалися оптимально, слід розставити пріоритети, відібрати саме ті проекти, які дадуть максимальний економічно-соціальний ефект.
Опис: 1. Визначення потреби в сучасних інформаційно-комунікаційних технологіях в управлінні організацією.
2. Уточнення існуючого стану розвиненості інформаційного середовища управління організацією з урахуванням доступності ресурсів Інтернет.
3. Розроблення структури інформаційних систем у менеджменті організацій, реінжиніринг системи підтримки прийняття управлінських рішень.
4. Планування розвитку управлінського інформаційного середовища в організації, зокрема з урахуванням безпеки інформаційної системи в організації.
Методи та критерії оцінювання: Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсового проекту, усне опитування, презентація курсового проекту, захист курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: 10 балів (усне-експрес-опитування та проміжні звіти при роботі над КП), 60 балів – оцінка КП згідно рівня його виконання, 30 балів – захист роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Новаківський І.І., Карий О.І., Леськів М.Р. Інформаційно-комунікаційний менеджмент в організаціях: навч. посібник – Львів: Львів: Вид-во «Національний університет «Львівська політехніка»», 2018. – 210 с.
2. Новаківський І.І., Грибик І.І., Смолінська Н.В. Інформаційні системи в менеджменті: адаптивний підхід. Підручник / -К: Вид-вничий дім «Кондор» 2019. – 440 с.
3. Новаківський І.І., Грибик І.І., Федак Т.В. Інформаційні системи в менеджменті: системний підхід. Навчальний посібник / І.І. Новаківський, – Львів: Вид-во «Національний університет «Львівська політехніка»», 2010. – 202 с.
4. Петрович Й.М., Новаківський І.І. Управління проектами: підручник. – Львів: Вид-во «Національний університет «Львівська політехніка»», 2018. – 396 с.
5. Петрович Й.М., Новаківський І.І. Управління інноваційними проектами: навч.посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 316с.
6. Новаківський І.І. Система управління підприємством в умовах становлення інформаційного суспільства : монографія. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. -316 с.
7. Кузьмін О.Є., Новаківський І.І. Економіко-математичні методи і моделі у науково-дослідних роботах – Львів: Вид-во «Національний університет «Львівська політехніка»», 2021. – 284 с.
8. Гавран В. Я., Грибик І.І., Дзюбіна А.В., Новаківський І.І. Методи і моделі вирішення управлінських завдань у фінансово-господарській діяльності організацій: навчальний посібник / – Львів: Растр-7, 2020. – 198 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).