Соціоніка

Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Код дисципліни: 7.073.01.E.016
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., доцент Іванюк Уляна Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування системи теоретичних знань, а також набуття практичних навичок використання інструментів соціоніки в управлінні. Поставлена мета досягається оволодінням системою логічних, методологічних прийомів соціоніки та набуттям навичок їх застосування відповідно до завдань, які стоять перед системою управління організацією.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК2. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); ЗК4. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Фахові компетентності (ФК): СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани; ефективного самоменеджменту; СК5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління; СК6. Здатність формувати лідерські якості та демонструвати їх в процесі управління людьми; СК8. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом. Фахові компетентності програми (ФКС): ФКС2. Здатність застосовувати одержані знання та розуміння ресурсного забезпечення бізнесу, що лежать в основі достатнього та необхідного обсягу матеріальних та нематеріальних активів, інтелектуального капіталу, фінансових та інформаційних ресурсів.
Результати навчання: ПPH8. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією. ПPH10. Демонструвати лідерськi навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на ix поведінку для вирішення професійних задач. ПPHП 2. Здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички з менеджменту, маркетингу, фінансів, логістики, економіки для ефективного управління cy6’єктами господарювання в умовах ринкової економіки. КОМ1. Донесення до фахівців i нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або гpyп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: прореквізити: -. кореквізити: Інформаційні системи і технології в управлінні організацією (КП), Виконання магістреської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Вступ у соціоніку, теоретичні витоки типології особистості. Соціонічна методологія. Соціонічні технології в кадровому менеджменті. Основи психодіагностики. Технології візуальної психодіагностики. Соціально-психологічні аспекти розвитку людського потенціалу.
Опис: Вступ у соціоніку, теоретичні витоки типології особистості. Соціонічна методологія. Соціонічні технології в кадровому менеджменті. Основи психодіагностики. Технології візуальної психодіагностики. Соціально-психологічні аспекти розвитку людського потенціалу.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні, практичні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з лабораторних робіт (20 балів); тестування знань (10 балів); екзаменаційний контроль (60 балів - письмова компонента, 10 балів - усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Гальків Л.І. Соціоніка : конспект лекцій / Л. І. Гальків. – Львів : 2016. - 43 с. 2. Соціоніка : навч.-метод. посібник / Г. В. Чуйко, М. І. Комісарик ; Чернівецький національний ун-т ім. Юрія Федьковича. – Чернівці : Рута, 2003. - 103 с. 3. Романенко Ю. В. Механізми символічної інтеракції в комунікаціях, політиці, мистецтві: візуально-аналітичний та соціосимволічний аспекти: монографія. / Ю. В.Романенко, Л. О. Скідін– К.: ДУІКТ, 2011. – 300 с. 4. Богоявленська, Ю. В. Психологія управління з основами соціоінтеграції (у парадигмі праксеології та синергетики) : монографія / Ю. В. Богоявленська, Т. П. Грабар, Є. І. Ходаківський ; Житомир. держ. технол. ун-т. — Житомир : ЖДТУ, 2007. — 700 с. . 5. Моделювання соціально-психологічних систем: теоретико-прикладний аспект : моногр. / В. Й. Бочелюк (ред.) ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя : КПУ, 2008. — 310 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).