Електронна комерція

Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Код дисципліни: 7.075.04.E.016
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., Капраль О.Р.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формування сучасної системи знань про сутність і зміст управління електронною комерцією, оволодіння базовими знаннями і навиками в області фінансових Інтернет-послуг, використання інформаційних технологій в електронному бізнесі, а також сучасних електронних платіжних систем.
Завдання: Загальних: ЗК1. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК8. Здатність розробляти проекти та управляти ними. Фахових: ФК1. Здатність логічно і послідовно відтворювати та застосовувати знання з найновіших теорій, методів і практичних прийомів маркетингу. ФК8. Здатність формувати систему маркетингу ринкового суб’єкта та оцінювати результативність і ефективність її функціонування. Фахових компетентностей професійного спрямування ФКП 1. Здатність налагоджувати процес електронної комерції на основі омніканального підходу та здійснювати оцінювання ефективності наведеного процесу. ФКП 3. Здатність до процесу розробки та реалізації стратегії Інтернет-просування товарів та послуг.
Результати навчання: ПРН 1. Знати і вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу. ПРН 11. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта. ПРН 12. Здійснювати діагностування та стратегічне й оперативне управління маркетингом задля розробки та реалізації маркетингових стратегій, проектів і програм. ПРН 14. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку. ПРН 15. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення. ПРПС 1. Уміння організовувати торговельну діяльність суб’єкта господарювання з використанням мережі інтернет. ПРПС 2. Формування інформаційних вхідних та вихідних потоків з використанням мережі інтернет. КОМ1. Зрозуміле і не-двозначне донесення власних висновків, а також знань та пояс-нень, що їх обгрунто-вують, до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. КОМ2. Використання іноземних мов у про-фесійній діяльності. АіВ1. Прийняття рішень у складних і не-передбачуваних умовах, що потребує застосування нових підло-дів та прогнозування. АіВ2. Відповідальність за розвиток професій-ного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління цифровим контентом Маркетинговий менеджмент Веб-аналітика
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Електронна комерція» покликана забезпечити студентів знаннями про сучасну методологію та технологію торгівля в мережі Інтернет, навчити усвідомлювати місце і роль маркетингу у загальній системі електронної торгівлі, розкрити історію розвитку електронної комерції як окремої дисципліни, розкрити досвід вітчизняних та зарубіжних компаній в побудові успішних комерційних проектів у мережі Інтернет, вивчити можливості створення власного Інтернет-магазину
Опис: Суть електронної комерції. Internet i Word Wide Web. Організація комерційної діяльності і Internet. Архітектура Internet. Розробка Web-сайтів. Оцінювання і випробування Web-сайту на зручність використання. Постачальники послуг Internet і хостинг Web-сайту. Системи платежів. Електронна безпека. Маркетинг в Internet. Реалізація і експлуатація. Електронна комерція між підприємствами. Правові та етичні аспекти електронної комерції.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: усне фронтальне опитування; усне індивідуальне опитування; обговорення ситуаційних завдань; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень. Екзаменаційний контроль: тестування або письмове опиту-вання; усне опитування. 1. Поточний контроль роботи студента: - оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті, оцінювання участі у ділових та рольових іграх); - оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) – для студентів заочної форми навчання. 2. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: завдання 1-го рівня – тести; завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки; завдання 3-го рівня – розв’язати задачі чи дати відповідь на ситуаційну вправу. Усна компонента: усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Усього за курс - 100 балів Поточний контроль: Виконання практичних завдань та опитування на практичних заняттях - 30 балів Екзаменаційний контроль: Письмова компонента - 60 балів Усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Краус К.М., Краус Н.М., Манжура О.В. Електронна комерція та Інтернет-торгівля: навчально-методичний посібник. – Київ: Аграр Медіа Груп, 2021. – 454 с. 2. Шалева О. І. Електронна комерція. Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 216 с. 3. Тардаскіна Т.М. Електронна комерція: Навчальний посібник / Тардаскіна Т.М., Стрельчук Є.М., Терешко Ю.В. – Одеса: ОНАЗ ім. О.С. Попова, 2011. – 244 с. 4. Карпенко М. Ю. Електронна комерція : конспект лекцій для студентів усіх 5. форм навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 073 – Менеджмент / М. Ю. Карпенко ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2021. – 146 с. URL: eprints.kname.edu.ua/58976/1/2020 печ 129Л-073-КонспектЕлКомм.pdf. 6. Електронна комерція : практикум для здобувачів вищ. освіти ступеня «бакалавр» за спец. 081 «Право» [Електронне видання] / Н. Ю. Голубєва ; Нац. ун-т «Одес.юрид. академія». – Одеса : Фенікс, 2023. – 40 с. URL: https://dspace.onua.edu.ua/server/api/core/bitstreams/c68a310d-1de6-4dd3-92fb-2df95ee9f75a/content
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).