Соціальна відповідальність бізнесу

Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Код дисципліни: 7.075.04.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Мащак Н.М., д.е.н., Миськів Г.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Завдання: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. Здатність до постійного самовдосконалення та оволодівання сучасними знаннями. Здатність коректно інтерпретувати результати останніх теоретичних досліджень у сфері маркетингу та практики їх застосування. Здатність розробляти і аналізувати маркетингову стратегію ринкового суб’єкта та шляхи її реалізації з урахуванням міжфункціональних зв’язків. Здатність формувати систему маркетингу ринкового суб’єкта та оцінювати результативність і ефективність її функціонування. Здатність формувати адаптивний маркетинговий інструментарій ринкового суб’єкта, зайнятого у сфері нематеріального виробництва.
Результати навчання: Знати і вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу. Вміти адаптовувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта. Вміти формувати і вдосконалювати систему маркетингу ринкового суб’єкта. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку. Знати та розуміти важливість соціальної відповідальність за прийняті рішення, дотримуватись морально-культурних цінностей. Вміти презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проектів державною та іноземною мовами. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. Використання іноземних мов у професійній діяльності. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Стратегічний маркетинг та стратегічний менеджмент Маркетинговий менеджмент Маркетингова політика розподілу Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи Виконання магістерської кваліфікаційної роботи Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про сутність і особливості соціальної відповідальності бізнесу, критерії, показники та методику оцінювання соціальної відповідальності бізнесу в діяльності підприємств та її вплив на стратегічний напрям розвитку підприємства в євроінтеграційних процесах України.
Опис: Соціальна відповідальність бізнесу як чинник стійкого розвитку 1.1. Концепція сталого розвитку. 1.2. Реалізація концепції сталого розвитку на засадах соціальної відповідальності бізнесу 1.3.Сутність концепції корпоративної соціальної відповідальності (КСВ). Соціальна відповідальність людини, держави та суспільства 2.1. Сутність та параметри розвитку соціальної відповідальності людини. 2.2. Соціальна відповідальність держави. Організаційно-економічне забезпечення управління корпоративною соціальною відповідальністю. 3.1. Структура організації та управління КСВ на підприємстві. 3.2. Сучасні моделі управління КСВ. 3.3. Нормативно-правове регулювання взаємодії суб’єктів і об’єктів КСВ. Формування відносин роботодавців із працівниками на засадах соціальної відповідальності. 4.1. Корпоративна соціальна відповідальність у внутрішньому середовищі підприємства. 4.2. Міжнародне законодавче регулювання трудових відносин на основі соціальної відповідальності бізнесу (СВБ). 4.3. Забезпечення достойної праці у системі КСВ. Формування відносин бізнесу із зовнішніми організаціями на засадах соціальної відповідальності. 5.1. Взаємодія зі стейкхолдерами як основний принцип соціальної відповідальності. 52. Державна політика як основа формування простору взаємодії держави, суспільства й бізнесу: вітчизняний і зарубіжний досвід. Екологічна компонента соціальної відповідальності бізнесу 6.1. Стан довкілля як глобальна проблема 6.2. Сутність екологічної відповідальності як складової соціальної відповідальності бізнесу 6.3. Елементи екологічної відповідальності бізнесу 6.4. Досвід реалізації та шляхи посилення екологічної відповідальності бізнесу Формування корпоративної соціальної відповідальності в діяльності підприємства 7.1. Новітні інструменти формування соціальної відповідальності. 7.2. Соціально відповідальний маркетинг. Соціально відповідальні ланцюги постачання 7.3. Доброчесність та авторське право у формуванні прозорості функціонування бізнесу Сутність та процес підготовки нефінансового звіту. 8.1. Нефінансова звітність як інструмент розвитку соціальної відповідальності бізнесу. 8.2. Стандарти та процес підготовки нефінансового звіту. 8.3. Нефінансова звітність у світі та в Україні. Оцінювання ефективності соціальної відповідальності підприємств. 9.1. Фактори ефективності функціонування інструментів КСВ в управлінні підприємством 9.2. Рівні та показники соціальної відповідальності бізнесу. Стратегічні напрями розвитку соціальної відповідальності в Україні 10.1. Активізація діяльності підприємств щодо розвитку соціально відповідального бізнесу. 10.2. Мета, завдання і цілі Концепції реалізації державної політики у сфері сприяння розвитку соціально відповідального бізнесу в Україні на період до 2030 року.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають: 1. Поточний контроль роботи студента: - усне опитування на практичних заняттях; - обговорення запитань до ситуаційних вправ та кейсів; - представлення результатів вирішення завдань у формі презентації; - оцінювання виконання контрольних робіт (повнота розкриття завдання, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) .
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне експрес-опитування – 10 балів. За кожне усне експрес-опитування під час практичного заняття студент може заробити максимально 2 бали. Письмове розв’язання ситуаційних завдань – 20 балів. За кожне письмове розв’язання ситуаційних завдань та кейсів виставляємо максимально 5 балів. Виступи і презентації – 10 балів. За виступ з представленням результатів у формі презентації студент отримує максимально 5 балів. У кожній контрольній роботі за теоретичне питання виставляється максимально по 10 балів, а за її усний захист – максимально 10 балів. За правильність виконання кожної контрольної роботи студентів заочної форми навчання згідно варіанту максимально виставляється по 12 балів, а за її захист – максимально 8 балів. Зокрема, при оцінюванні повноти відповідей при розгляді теоретичних, проблемних питань теми чи ситуаційних завдань та кейсів, відповідей при захисті контрольних робіт: на 100 % оцінюється відповідь, яка характеризує глибоке розуміння сутності студентом проблематики, передбачає опрацювання додаткової інформації та засвідчує високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу та подання оригінальних пропозицій чи рішень; на 75 % оцінюється відповідь, яка характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, передбачає подання стандартних пропозицій чи рішень; на 50 % оцінюється відповідь, яка характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, проте відповідь неповна за змістом або має окремі неточності в формулюваннях чи передбачає подання пропозицій чи рішень, які є недостатньо обґрунтованими; на 25 % оцінюється відповідь, яка свідчить про низький рівень знання студентом матеріалу і розкриває зміст питання менше, ніж на 50% чи передбачає подання необґрунтованих пропозицій чи рішень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення: 1. Мащак Н.М., Донець Д.М. Електронний навчально-методичний комплекс «Соціальна відповідальність бізнесу» / Мащак Н.М., Миськів Г.В. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=14453. 2. Конспект лекцій з дисципліни «Соціальна відповідальність бізнесу» для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спец. 075 «Маркетинг» / Укл. Крикавський Є.В., Мащак Н.М., Донець Д.М. – Львів, 2022р. – 130с. 3. Методичні вказівки до проведення практичних занять з дисципліни «Соціальна відповідальність бізнесу» для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спец. 075 «Маркетинг» / Укл. Мащак Н.М., Донець Д.М. – 2023. – 64с. 4. Методичні вказівки для самостійної роботи з дисципліни «Соціальна відповідальність бізнесу» для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спец. 075 «Маркетинг» / Укл. Крикавський Є.В., Мащак Н.М., Донець Д.М., Прийма Л.П. – Львів, 2022р. – 38с. Базова література: 1. Балуєва О.В. (2017). Соціальна відповідальність : навч. посіб. Маріуполь: ДонДУУ. 283 с. 2. Гусєва О.Ю., Воскобоєва О.В., Хлевицька Т.В. (2020). Соціальна відповідальність бізнесу: навчальний посібник. Київ. 222 с. 3. Король С.Я. (2016). Соціальна відповідальність бізнесу: теорія та методологія обліку : монографія. Київ. 416 с. 4. Олійник О.О. (2017). Соціальна відповідальність: Навч. посіб. Рівне. 222 с. 5. Охріменко О.О. (2015). Соціальна відповідальність. – Навч. посіб. НТУУ «КПІ». 180 с. 6. Саприкіна М.А. та ін. (2011). Корпоративна соціальна відповідальність: моделі та управлінська практика : підручник. К.: ТОВ «Фарбований лист». 480 с. 7. Сіренко Н.М., Лункіна Т.І., Бурковська А.В. (2021). Соціальна відповідальність : Навч. посіб. Миколаїв. 216 с. 8. Тарасевич В.М. та ін. (2019). Соціальна відповідальність. Дніпро: Економіка. 203 с. 9. Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2019). Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit. In: Kompella, K. (eds) Marketing Wisdom. Management for Professionals. Springer, Singapore 10. Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I. (2017). Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital Marketing. New York, United States.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).