Маркетингові дослідження інвестиційних проєктів розвитку територій

Спеціальність: Територіальний маркетинг
Код дисципліни: 7.075.11.O.006
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: д.е.н., проф. Безпарточний Максим Григорович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування компетентностей щодо теоретичних та практичних засад організації та здійснення маркетингових досліджень інвестиційних проєктів у контексті забезпечення розвитку територій; використання методичного інструментарію маркетингового аналізу та економічної оцінки об’єктів інвестування, формування інвестиційних пропозицій об’єктів для потенційних інвесторів.
Завдання: Загальні: ЗК1. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК8. Здатність розробляти проєкти та управляти ними. Фахові (спеціальні): СК3. Здатність до проведення самостійних досліджень та інтерпретації їх результатів у сфері маркетингу. СК5. Здатність до діагностування маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, здійснення маркетингового аналізу та прогнозування. СК12. Здатність проектувати, розробляти маркетингову стратегію територіальних громад, здійснювати моніторинг та оцінку виконання стратегій. СК14. Здатність розробляти стратегії поведінки цільових аудиторій споживачів послуг місцевого самоврядування територіальних громад, формувати маркетинговий комплекс 4P, інші інструменти територіального маркетингу. СК16. Здатність формувати концептуальні документи щодо просторового розвитку територіальних громад, залучення інвестицій, центрів зростання та сталого розвитку територій на тривалу перспективу.
Результати навчання: ПР2. Вміти адаптовувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта ПР4. Вміти розробляти стратегію і тактику маркетингової діяльності з урахуванням крос-функціонального характеру її реалізації ПР6. Вміти підвищувати ефективність маркетингової діяльності ринкового суб’єкта на різних рівнях управління, розробляти проекти у сфері маркетингу та управляти ними ПР8. Використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу ПР9. Розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень ПР11. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта ПР12. Здійснювати діагностування та стратегічне й оперативне управління маркетингом задля розробки та реалізації маркетингових стратегій, проектів і програм ПР13. Керувати маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта, а також його підрозділів, груп і мереж, визначати критерії та показники її оцінювання ПР15. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення ПР16. Вміти виокремлювати науково-практичні задачі дослідження та вирішувати їх із використанням положень теорій та методології маркетингу, а також загальнонаукових та спеціальних методів дослідження
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Територіальний маркетинг, Регіональна економка, Просторова економіка, Маркетингові дослідження Кореквізити: Інструменти територіального маркетингу, Маркетинг послуг місцевого самоврядування, Європейська практика підтримки розвитку територій, Тактичний урбанізм, трансформація міського простору на засадах маркетингу
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення навчальної дисципліни «Маркетингові дослідження інвестиційних проєктів розвитку територій» є теоретичні та практичні засади щодо маркетингового дослідження інвестиційних проєктів територіальних громад, спрямованих на забезпечення розвитку територій. Дисципліна «Маркетингові дослідження інвестиційних проєктів розвитку територій» є обов’язковою дисципліною в системі фахової підготовки магістрів. Курс спрямований на формування системи знань у здобувачів, які сприятимуть розумінню концепту забезпечення розвитку територій через здійснення маркетингових досліджень та оцінювання інвестиційних проєктів. Студенти зможуть вміло використовувати інструментарій маркетингових досліджень при оцінці активів територіальних громад як об’єктів інвестування, застосовувати методику формування маркетингових стратегій розвитку територій, приймати управлінські рішення та опрацьовувати проєкти у сфері інвестиційної діяльності, бренду територій. Здобувачі спеціальності «Маркетинг» отримають теоретичні знання, методичні і практичні навички щодо застосування організаційно-економічних механізмів та маркетингового інструментарію щодо комплексного підходу до формування концепції розвитку територій, ідентифікації та техніко-економічної оцінки об’єктів інвестування у межах територіальних громад, розробки та впровадження маркетингових стратегій розвитку територій.
Опис: Теоретичні аспекти залучення інвестицій у розвиток територій. Організаційна та інституційна основа маркетингових досліджень інвестиційних проектів розвитку територій. Маркетингові інструменти можливостей розвитку територій та цільового пошуку інвесторів. Інвестиційний потенціал територій та формування інвестиційної привабливості. Формування маркетингової стратегії території. Інвестиційна діяльність як механізм розвитку територій та можливості транскордонного співробітництва. Методологія і стандарти залучення інвесторів у регіон та постінвестиційний супровід інвестиційних проєктів. Аналітичні інструменти в інвестиційних проєктах.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи здобувача: Тестове опитування; Усне опитування на практичних заняттях; Розв’язування задач; Виконання та презентація практичних завдань; Участь у круглих столах, ділових іграх, ділових дискусіях та обговореннях; Оцінювання виконання контрольних робіт – для студентів заочної форми навчання. 2. Підсумковий контроль: складання екзамену (письмової та усної компонент) Письмова компонента: Завдання 1-го рівня – розкрити зміст питання і поняття, дати визначення, зазначити можливості практичного застосування; Завдання 2-го рівня – вирішення тестових завдань; Завдання 3-го рівня – дати відповідь на ситуаційну вправу. Усна компонента: Розкриття суті понять.
Критерії оцінювання результатів навчання: У процесі навчання здобувач має продемонструвати активну навчальну діяльність протягом семестру і за результатами поточного контролю набрати від 21 до 40 балів. До обов’язкових видів робіт поточного контролю входять: 1. Тестування у ВНС з 8 тем навчальної дисципліни, які оцінюються максимум в 2 бали: 8*2 = 16 балів; 2. Доповіді на практичних заняттях, круглих столах, обговорення та активність під час імітаційних форм проведення занять (ділові ігри, дискусії, обговорення проблемних ситуацій) і оцінюються відповідно 1 бал кожна робота: 9*1= 9 балів. 3. Виконання практичних завдань оцінюється в 1 бал кожне завдання: 15*1=15 балів. 4. Виконання контрольної роботи для здобувачів ЗФН оцінюється в 22 бали. 5. Методичні вказівки до виконання контрольної роботи розміщаються у ВНС окремо. Окремо додатковими балами (від 5 до 10 балів) заохочується здобувач до науково-пошукової роботи – участь у конкурсах науково-пошукових робіт, публікації наукових тез і статей. Студент, який вчасно (до початку екзаменаційної сесії) не виконав індивідуального завдання (контрольної роботи ЗФН) або не набрав 21 бал з поточного контролю, не допускається до екзамену. Успішна здача екзамену оцінюється максимум 60 балів. Екзамен складається із письмової та усної компонент. Письмова компонента – екзаменаційний білет, який складається із завдань трьох рівнів, що оцінюються за окремою шкалою: Рівень 1 – розкриття теоретичного питання та змісту поняття: сутність та характеристика питання, приведення визначення із пропозицією можливостей практичного застосування = 10 балів; Рівень 2 – вирішення тестових завдань = 25 балів; Рівень 3 – дати відповідь на ситуаційну вправу – 25 балів Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 30 балів за відповідь на запитання екзаменатора.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Конституція України // Відомості ВРУ.-1996. - №30. 2. Закон України «Про інвестиційну діяльність» № 1560-XІІ від 18.09.1991 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1560-12 3. Закон України «Про зовнішньоекономічну діяльність» від 16 квітня 1991 р. № 959-XII [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/959-12#Text 4. Закон України «Про режим іноземного інвестування» від 19 березня 1996 р. № 93/96-ВР [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/93/96-%D0%B2%D1%80#Text 5. Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05. 1997 р. № 280/97-ВР [Електронний ресурс ] .- Режим доступу : http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/280/97. 6. Закон України «Про співробітництво територіальних громад» від 17 червня 2014 р. № 1508-УІІ [Електронний ресурс ]. - Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1508-18. 7. Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо засад державної регіональної політики та політики відновлення регіонів і територій» від 9 липня 2022 року № 2389-ІХ. Голос України від 26.07. 2022 - №152. 8. Закон України «Про засади державної регіональної політики» від 5 лютого 2015 року № 156-VIII. Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 13, с. 90. 9. Закон України «Про співробітництво територіальних громад» від 17 червня 2014 року № 1508-VII. Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 34, с. 1167. 10. Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» від 5 лютого 2015 року № 157-VIII. Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 13, с. 91. 11. Адміністративно-територіальний устрій України: методологічні основи та практика реформування : монографія / ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України» ; наук. ред. В. С. Кравців. – Львів, 2016. – 259 с. 12. Борщ Г.А., Вакуленко В.М., Гринчук Н.М., Дехтяренко Ю.Ф., Ігнатенко О.С., Куйбіда В.С., Ткачук А.Ф., Юзефович В.В. Ресурсне забезпечення об’єднаної територіальної громади та її маркетинг : навч. посіб. Київ, 2017. 107 с. 13. Гегедош К.В. Транскордонний маркетинг: теоретичні, методичні та прикладні основи : Монографія. Київ : Видавничий дім «Кондор», 2022. 192 с. 14. Касьянова Н.В. Планування маркетингу: навч. посібник. – К.: ЦУЛ, 2018. – 248 с. 15. Територіальні громади в умовах децентралізації: ризики та механізми розвитку: монографія / за ред. Кравціва В. С., Сторонянської І. З. Львів: ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України, 2020. 531 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).