Фінансовий моніторинг
Спеціальність: Територіальний маркетинг
Код дисципліни: 7.075.11.M.014
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінансів, обліку і аналізу
Лектор: кандидат економічних наук, доцент,
Фаринович І.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
5. Навички міжособистісної взаємодії.
6. Здатність до пошуку, оброблення інформації з різних джерел.
7. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
8. Здатність розробляти проєкти та управляти ними.
Результати навчання: 1. Знати та вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу.
2. Вміти адаптовувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта.
3. Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності.
4. Вміти розробляти стратегію і тактику маркетингової діяльності з урахуванням крос-функціонального характеру її реалізації.
5. Презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проєктів державною та іноземними мовами.
6. Вміти підвищувати ефективність маркетингової діяльності ринкового суб’єкта на різних рівнях управління, розробляти проєкти у сфері маркетингу та управляти ними.
7. Вміти формувати і вдосконалювати систему маркетингу ринкового суб’єкта.
8. Використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу.
9. Розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень.
10. Обґрунтовувати маркетингові рішення на рівні ринкового суб’єкта із застосуванням сучасних управлінських принципів, підходів, методів, прийомів.
11. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта.
12. Здійснювати діагностування та стратегічне й оперативне управління маркетингом задля розробки та реалізації маркетингових стратегій, проєктів і програм.
13. Керувати маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта, а також його підрозділів, груп і мереж, визначати критерії та показники її оцінювання.
14. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку.
15. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення.
16. Вміти виокремлювати науково-практичні задачі дослідження та вирішувати їх із використанням положень теорії та методології маркетингу, а також загальнонаукових та спеціальних методів дослідження.
17. Вміти оприлюднити результати власних наукових досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів.
18. Застосовувати педагогічні технології та проводити заняття з фахових навчальних дисциплін відповідно до чинного законодавства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит:
- Економіка підприємств
- Бізнес планування
- Мікроекономіка
Кореквізит
- Психологія управління
- Глобальні проблеми сучасності
Короткий зміст навчальної програми: Еволюційний аспект проблеми боротьби з легалізацією
(відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом,
і фінансуванням тероризму на міжнародному та національному рівнях. Міжнародні стандарти у сфері запобігання та протидії
легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом,
фінансуванню тероризму. Типології легалізації коштів та майна, отриманих злочинним шляхом. Поняття, система та суб'єкти фінансового моніторингу в Україні. Організаційно-правовий статус Державної служби фінансового моніторингу України. Завдання, права та обов'язки суб'єктів державного та первинного фінансового моніторингу. Особливості організації фінансового моніторингу спеціально визначеними нефінансовими суб'єктами первинного фінансового моніторингу. Відповідальність за порушення вимог законодавства у сфері протидії легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму.
Опис: Еволюційний аспект проблеми боротьби з легалізацією
(відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом,
і фінансуванням тероризму на міжнародному та національному рівнях. Міжнародні стандарти у сфері запобігання та протидії
легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом,
фінансуванню тероризму. Типології легалізації коштів та майна, отриманих злочинним шляхом. Поняття, система та суб'єкти фінансового моніторингу в Україні. Організаційно-правовий статус Державної служби фінансового моніторингу України. Завдання, права та обов'язки суб'єктів державного та первинного фінансового моніторингу. Особливості організації фінансового моніторингу спеціально визначеними нефінансовими суб'єктами первинного фінансового моніторингу. Відповідальність за порушення вимог законодавства у сфері протидії легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (тестування, опитування, індивідуальна робота) - 70 балів
семестровий контроль (залік) - 30 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль (тестування, опитування, індивідуальна робота) - 70 балів
семестровий контроль (залік) - 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом : Закон України від 21.04.2011 р. № 3267-VI (із змінами і доповненнями) [Електронний ресурс]. – Режим доступу до документу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3267-17
2. Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо арешту активів, що пов’язані з фінансуванням тероризму та стосуються фінансових операцій, зупинених відповідно до рішення, прийнятого на підставі резолюцій Ради Безпеки ООН, та визначення порядку доступу до таких активів : Закон України від 21.04.2011 р. № 3266-VI (із змінами і доповненнями) [Електронний ресурс]. – Режим доступу до документу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3266-17
3. Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
Закон України від 06.12.2019 № 361-IX
4. Критерії, за якими оцінюється рівень ризику суб'єкта первинного фінансового моніторингу бути використаним з метою легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення : Наказ Міністерства фінансів України від 26 січня 2016 р. № 18 // Офіційний вісник України. – 2016. – № 30. – С. 272.
5. Основи фінансового моніторингу фінансових послуг : навч. посіб. / за ред. Н. М. Внукової. – Київ : КНТ, 2009. – 135 с.
6. Антилегалізаційний фінансовий моніторинг: ризик-орієнтований підхід : монографія / О. О. Глущенко, І. Б. Семеген ; за заг. ред. д-ра екон. наук, проф. Р. А. Слав’юка. – К. : УБС НБУ, 2014. – 386 с.
7. Первинний фінансовий моніторинг у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму : монографія / Комісаров О.Г., Скрипка О.Ю., Собакарь А.О. – Дніпропетровськ, 2015. – 184 с.
8. Постанова кабінету міністрів України "Деякі питання організації фінансового моніторингу" від 09.09.2020 р.
9. Положенням про Державну службу фінансового моніторингу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2015 № 537.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).