Маркетинг фінансових послуг

Спеціальність: Територіальний маркетинг
Код дисципліни: 7.075.11.M.012
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінансів, обліку і аналізу
Лектор: к.е.н., доц. Кльоба Лев Гнатович, к.е.н., доц. Щербан Ореста Ярославівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння теоретичних знань з організації, планування, реалізації та контролю маркетингової діяльності на ринку фінансових послуг та вивчення практики сучасного маркетингу фінансових послуг як сукупності прийомів і методів, що використовуються банками і страховими та інвестиційними кампаніями і суб’єктами фондового ринку для досягнення поставленої мети в умовах ринкових відносин і конкуренції.
Завдання: ЗК1. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК8. Здатність розробляти проекти та управляти ними.
Результати навчання: ПР1. Знати і вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу. ПР4. Вміти розробляти стратегію і тактику маркетингової діяльності з урахуванням крос-функціонального характеру її реалізації. ПР5. Презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проектів державною та іноземною мовами. ПР7. Вміти формувати і вдосконалювати систему маркетингу ринкового суб’єкта. ПР9. Розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень. ПР10. Обґрунтовувати маркетингові рішення на рівні ринкового суб’єкта із застосуванням сучасних управлінських принципів, підходів, методів, прийомів. ПР11. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта. ПР12. Здійснювати діагностування та стратегічне й оперативне управління маркетингом задля розробки та реалізації маркетингових стратегій, проектів і програм. ПР15. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Маркетинг. Кореквізити: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи; Виконання та захист магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна покликана забезпечити засвоєння студентами теоретичних знань з питань організації, планування, реалізації та контролю маркетингу фінансових послуг. Предметом вивчення навчальної дисципліни «Маркетинг фінансових послуг» є теоретичні та практичні засади організації та проведення маркетингової діяльності на ринку фінансових послуг. На основі нормативно-правової бази маркетингової діяльності розкрито суть та зміст прийомів і методів організації та проведення маркетингових досліджень, планування і розробки та виконання стратегії та тактики маркетингової діяльності, а також реалізації комплексу маркетингу фінансових послуг. Вивчення цієї навчальної дисципліни надає можливість: -засвоєння теоретичних знань та формування управлінського мислення, заснованого на розумінні сутності маркетингової концепції управління на фінансовому ринку; -формування системи знань у сфері маркетингового забезпечення розвитку ринку фінансових послуг з метою забезпечення сприятливих умов функціонування банків і страхових та інвестиційних кампаній і фондового ринку та належного і повного задоволення запитів споживачів у фінансових продуктах та послугах.
Опис: Поняття і сутність маркетингу фінансових послуг. Маркетингове середовище і маркетингові дослідження на фінансовому ринку. Сутність основних видів маркетингу фінансових послуг. Банківський маркетинг. Страховий маркетинг. Маркетинг на фондовому ринку. Інвестиційний маркетинг.
Методи та критерії оцінювання: Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи студента: - оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та індивідуальних завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті; оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) – для студентів заочної форми навчання. 2. Підсумковий контроль: оцінювання знань студентів під час заліку, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: завдання 1-го рівня – тести; завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки; завдання 3-го рівня – розв’язати задачі чи дати відповідь на ситуаційну вправу. Усна компонента: усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 балів): виконання тестових та практичних завдань, результати роботи на практичних заняттях, виконання обов’язкової індивідуальної роботи, усне опитування. Підсумковий контроль (60 балів), залік: письмова (45 балів) та усна (15 балів) компоненти.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Іванова Л. О. Маркетинг послуг: навчальний посібник / Л. О. Іванова, Б. Б. Семак, О. М. Вовчанська. - Львів: Видавництво Львівського торговельно-економічного університету, 2018. - 508 с. 2. Кльоба Л. Г. Маркетинговий підхід до вдосконалення управління банківською кредитною діяльністю. Економіка та держава. 2016. № 5. С. 77–81. 3. Кльоба Л. Г., Кльоба Т. Л., Кльоба С. М. Характеристика інструментів підвищення конкурентоспроможності територіальних громад. Економіка та держава. 2022. № 2. С. 46–55. 4. Кльоба Л. Г., Добош Н. М. Напрями маркетингової діяльності банку // Економіка, фінанси, облік та право в умовах глобалізації : збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції, 28 травня 2020 р., Полтава, Україна : [у 6 ч.]. – Ч. 4. – 2020. – C. 38–40. 0,09 ум.д.ар. 5. Кльоба Л. Г., Добош Н. М. Стратегічний банківський маркетинг // Актуальні проблеми економіки, управління та права в умовах глобальних викликів сьогодення: збірник тез доповідей Міжнародної науково-практичної конференції, 12 червня 2020 р. – 2020. – C. 18–19. 0,09 ум.д.ар. 6. Кльоба Л.Г. Цифровий маркетинг – інструмент підвищення ефективності діяльності підприємства // Маркетинг та логістика в системі менеджменту: тези доповідей XІI Міжнародної науково-практичної конференції, 25–27 жовтня 2018 року, Львів. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. – С. 127-128. 0,08 ум.д.ар. 7. Лютий І. О., Солодка О. О. Банківський маркетинг: підручник. К. : ЦУЛ, 2012. 776 с. 8. Маркетинг. Основи теорії і практики: навч. посібник / М. В. Вачевський, О. М. Вачевський, В. Г. Скотний, Б. О. Стасишин, Л. Г. Кльоба, Г. Л. Мищатина; ред.: М. В. Вачевський. - Львів : Каменяр, 1999. - 224 c. 9. Маркетинг [Текст] : навч.-метод. посіб. для студентів екон. спец. ВНЗ / Н. Д. Маслій ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. - Одеса : Астропринт, 2017. - 180 с. (теми № 15-17, стор. 66-82). 10. Мороз Л.А. Маркетинг: Підручник/ Л.А. Мороз, Н.І. Чухрай. - Львів: Інтелект-Захід, 2002. – 244 с. 11. Управління продажем банківських послуг: навч. посіб. / Т. А. Васильєва, Я. М. Кривич, С. В. Лєонов та ін. Суми: Сумський державний університет, 2016. 227 с. 12. «4Р» маркетингу страхових компаній: монографія / О. В. Козьменко, С. М. Козьменко, Т. А. Васильєва та ін. Суми : Університетська книга, 2014. 432 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).