Емоційний інтелект керівника
Спеціальність: Територіальний маркетинг
Код дисципліни: 7.075.11.M.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: Кандидат педагогічних наук Калінська О.П.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
загальних:
ЗК1. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК5. Навички міжособистісної взаємодії.
Результати навчання: ПРН 8. Використовувати методи між особистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу.
ПРН 16. Знати та розуміти важливість соціальної відповідальності за прийняті рішення, дотримуватись морально-культурних цінностей.
ПР17. Вміти оприлюднити результати власних наукових досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів.
ПР18. Застосовувати педагогічні технології та проводити заняття з фахових навчальних дисциплін відповідно до чинного законодавства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: -
Кореквізити: Управління конфліктами, комунікаціями та бізнес-етика
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Емоційний інтелект керівника» призначена для надбання знать в сфері емоційного інтелекту що дає можливість знати та розуміти зміст, структуру та особливості «емоційного інтелекту»; вміти аналізувати методи від емоційної напруженості, надмірної самокритичності, скутості, роздратування; вміти володіти навичками глибокого пізнання і розуміння своїх емоцій та переживань.
Внаслідок опанування змісту навчальної дисципліни у студентів сформуються такі навчальні компетентності як здатність до аналізу та синтезу психологічних аспектів взаємодії особистості та у професійному середовищі менеджменту (адаптація, рефлексія, пізнання); спроможність ефективно планувати та організовувати психологічну самодопомогу; уміння знаходити та аналізувати інформаційні джерела щодо методів розвитку емоційного інтелекту; здатність до системного навчання з метою підвищення власної емоційної компетентності у процесах саморозвитку та професійного становлення та управління.
Опис: Поняття про емоційно-почуттєву сферу. Види емоцій та почуттів, характеристика окремих видів емоцій та почуттів. Психофізіологічні основи емоцій та почуттів. Вікові та статеві особливості емоційної сфери особистості. Гендерні відмінності у сфері прояву емоційного інтелекту. Основні функції емоційного інтелекту: стресозахисна та адаптивна. Емоційні стани як форми переживання людини. Перцептивна складова емоційного інтелекту. Індивідуальні відмінності та експресія емоцій. Вольова діяльність людини. Загальне поняття про вольову діяльність. Процес управління емоціями (рефлексія та активізація). Емоційний інтелект як життєвий ресурс. Емоційна компетентність. Наукові підходи до розуміння емоційного інтелекту. Емоційний інтелект лідера. Стратегії саморозвитку емоційного інтелекту. Емоційний інтелект як інтегративна властивість особистості. Емоційний інтелект лідера.
Методи та критерії оцінювання: Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи студента: - оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті, оцінювання участі у ділових та рольових іграх); оцінювання виконання контрольних робіт (коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) – для студентів заочної форми навчання. 2. Заліковий контроль: оцінювання знань студентів на заліку, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: завдання 1-го рівня – тести; завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки; завдання 3-го рівня – дати відповідь на ситуаційну вправу. Усна компонента: усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (50 балів): результати роботи на практичних заняттях, усне опитування. Підсумковий контроль (50 балів), залік: письмова (40 балів) та усна (10 балів) компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Гоулман Деніел. Емоційний інтелект у бізнесі. Як стати успішним у житті та кар'єрі. Х.: Віват, 2021. – 528 с.
Дерев’янко С. П. Феноменологія емоційного інтелекту: навч.-метод. посіб. Чернігів: Поліграф, 2016. – 312 с.
Іцхак Адізес. Ідеальний керівник. Чому ним неможливо стати. Видавництво: Наш формат. 2017. – 288 с.
Іцхак Адізес. Стилі хорошого і поганого менеджменту. К. : Наш Формат, 2020. – 224 с.
Канеман Деніел. Мислення швидке й повільне. К.: Наш формат. 2017. 480 с.
Карпенко Є. Емоційний інтелект у дискурсі життєздійснення особистості / Є. В. Карпенко // монографія. – Дрогобич: Посвіт, 2020. – 436 с.
Ліз Фосслін, Моллі Вест Даффі. Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності. (перекл. В.Глінка). Наш Формат, 2020. - 264 с.
Марія Росс. Емпатія в бізнесі. Цінність співпереживання як двигун успіху. Yakaboo Publishing 2021. – 232 с.
Книш А.Є. Емоційний інтелект лідера у сфері бізнесу : навчальний посібник / А. Є. Книш; за заг. ред. О. Г. Романовського, С. В. Калашникової. – К. : ДП «НВЦ «Пріоритети», 2016, – 40 с. https://core.ac.uk/download/pdf/162875914.pdf
Носенко Е.Л. Емоційний інтелект як чинник досягнення життєвого успіху: моногр./ Е.Л. Носенко, А.Г. Четверик-Бурчак. – К.: Вид-во «Освіта України», 2016. – 182 с. http://repository.dnu.dp.ua:1100/upload/cf4f1242399585b7fb5656da6272651eEIC.pdf
Рекун Г. П., Меденець В. В. Емоційне лідерство в системі управління персоналом. Економіка і суспільство. 2019. Вип. 13. С. 691–696. URL: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/13_ukr/117.pdf
Енні Маккі, Річард Бояцис, Денiел Ґоулман Емоційний інтелект лідера. – Наш Формат. – 2019. – 288 с.
Курс № 2 Емоційний інтелект. https://eduhub.in.ua/courses/emociyniy-intelekt
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).