Філософія туризму

Спеціальність: Туризмознавство
Код дисципліни: 7.242.01.O.005
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Туризм
Лектор: д.ф.н., проф. Дуцяк І.З.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни - формування знань щодо впровадження туристичного підприємництва на підставі принципу соціальної відповідальності та етики.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: Здатність до організації, планування, прогнозування результатів діяльності. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми. фахові компетентності: Здатність застосовувати у професійній діяльності категорійно-термінологічний апарат, концепції, методи та інструментарій системи наук, що формують науковий базис туризму та рекреації. Здатність планувати і виконувати наукові та/або прикладні дослідження у сфері туризму та рекреації.
Результати навчання: Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки, критичне осмислення проблем у сфері туризму та рекреації і на межі галузей знань. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур у сфері туризму і рекреації. Спеціалізовані знання про принципи і практики інклюзивності та доступності сфери туризму і рекреації Знати основні стратегічні шляхи світової спільноти в оптимізації взаємодії людства з оточуючим середовищем. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія туризму. Оцінка туристичних ресурсів. Аналіз внутрішнього туристичного ринку.
Короткий зміст навчальної програми: Під час опанування дисципліни студенти ознайомлюються з: моральними цінностями, які важливо усвідомлювати під час туристичного підприємництва; принципами морального вибору у разі конфлікту цінностей; головними моральними проблемами, які виникають у процесі туристичного підприємництва.
Опис: 1 Концепція дисципліни. Моральні цінності та пов’язані з ними норми моралі в народній педагогіці. 2 Моральні цінності в світоглядних концепціях. Моральний вибір. 3 Моральні проблеми в підприємстві. Стосунки в системі "власник-працівник-клієнт". 4 Моральні проблеми в контексті зовнішніх стосунків підприємства: ставлення до партнерів, конкурентів і держави. 5 Моральні проблеми в контексті гендерних відмінностей. 6 Моральні проблеми в контексті участі дітей в туризмі. 7 Моральні проблеми на дестинації: ставлення до артефактів культури та мешканців. 8 Моральні проблеми на дестинації: ставлення до природи.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40 %) — практичні заняття, усне опитування, контрольна робота • Підсумковий контроль (60%) — екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання практичних робіт здійснюється за 5-бальною шкалою, з них 3 бали відводиться за письмове виконання практичної роботи, 2 бали – за усний захист практичної роботи. Максимальна кількість балів становить 40 за 8 практичних робіт. Оцінка контрольної роботи (для заочної форми навчання) становить 10 балів. Із них 1 бал відводиться на оцінку за дотримання вимог до оформлення роботи; 5 балів – на оцінку змісту роботи, 4 бали – на оцінку рівня знань студента під час її захисту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. DuffyR. The Ethics of Tourism Development/Rosaleen Duffy, Mick Smith. –London: Routledge, 2004. – 208 p. 2. Куцик П. О. Глобальна економіка: принципи становлення, функціонування, регулювання та розвитку: монографія / П. О. Куцик, О. І. Ковтун, Г. І. Баштянин. – Львів : Видавництво ЛКА, 2015. – 594 с. 3. Гродзинський М.Д., Савицька О.В. Естетика ландшафту. – Навчальний посібник. — К.: Київський університет, 2005. — 183 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).