Інноваційні технології в туризмі

Спеціальність: Туризмознавство
Код дисципліни: 7.242.01.O.008
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.е.н.,доц. Габа М.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: надання майбутнім фахівцям знань з теоретичних основ інноваційного менеджменту в туризмі, розроблення та запровадження інноваційного туристичного продукту, використання інноваційних технологій в його формуванні, обслуговуванні туристів; формування навичок застосування нових інформаційних технологій комплектування, просування та продажу турів, формування знань щодо новітніх механізмів та методів управління міжнародними та вітчизняними підприємствами сфери туризму.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері туризму і рекреації. загальні компетентності: ЗК 1. здатність до організації, планування, прогнозування результатів діяльності; ЗК 7. здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми. фахові компетентності: СК 3. здатність до управління туристичним процесом у публічному секторі, в туристичній дестинації, туристичному підприємстві на різних ієрархічних рівнях; СК.7. здатність розробляти та впроваджувати інновації в діяльності суб’єктів туристичного ринку; СК.8. здатність упроваджувати в практику передовий міжнародний досвід рекреаційно-туристичної діяльності; ФКС 1.2. здатність визначати стратегічні орієнтири сталого розвитку суб’єктів господарювання у сфері туризму; ФКС 2.3. здатність досліджувати та формувати тенденції до глобалізації трансформаційних процесів в індустрії туризму.
Результати навчання: РН 2.спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур у сфері туризму і рекреації; РН 3. застосовувати сучасні цифрові технології, методи та інструменти дослідницької та інноваційної діяльності для розв’язання складних задач у сфері туризму та рекреації; РН8. управляти процесами в суб’єктах індустрії туризму та рекреації на різних ієрархічних рівнях, які є складними, непередбачуваними і потребують нових стратегічних підходів; РН 14. Спеціалізовані знання про принципи і практики інклюзивності та доступності сфери туризму і рекреації; РН 16. Знати методику та вміти використовувати на практиці інструменти стратегічного менеджменту та маркетингу; РН 20. Вміти здійснювати дослідження глобального та регіональних ринків туристичних послуг
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисиципліни:Логістика туризму. Супутні і наступні навчальні дисципліни:Управління якістю туристичних послуг Управління проектами в туризмі
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Інноваційні технології в туризмі» є надзвичайно доцільною та актуальною, адже допоможе майбутнім фахівцям з туризму ознайомитися із інноваціями в своїй галузі та навчитися застосовувати їх для збільшення продуктивності роботи підприємства. Вона займає важливе місце у системі підготовки та магістрів зі спеціальності» «Туризмознавство» і відноситься до циклу дисциплін професійної підготовки. Набуті студентами навички і вміння отримають практичні застосування знань в майбутній роботі, будуть підтримкою фахівців для досягнення поставленої мети у роботі на підприємствах індустрії туризму в сучасних ринкових умовах.
Опис: Суть, види та етапи розвитку інновацій. Інноваційні процеси в туризмі. Державне регулювання інноваційної діяльності. Правові аспекти інноваційної діяльності. Інформаційні інноваційні технології в процесах туристичного обслуговування. Оцінювання ефективності інновацій в туризмі.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: письмовий експрес-контроль; виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль на аудиторних практичних заняттях - 20 балів, контроль на аудиторних лабораторних заняттях - 20 балів. Підсумковий контроль - екзамен (60 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Про інноваційну діяльність: Закон України від 04.07.2002 № 40-ІV. – Електронні текстові дані. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/40-15 2. Влащенко Н.М.Інноваційні технології в туризмі : навч. посібник / Н. М. Влащенко, М. В. Тонкошкур ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2022. – 214 с. 3. Джинджоян В.В., Тесленко Т.В., Горб К.М. Інноваційні технології в туризмі та гостинності : навчальний посібник. Київ: Видавництво «Каравела», 2022. 340 с. 4. Інноваційні технології в туризмі : Навчальний посібник / укл. А. Гуцол. – Северодонецьк : ПП «Поліграф-Сервіс», 2015. – 343 с. 5. Макаренко І.П. Національна інноваційна система України: проблеми і принципи побудови / І.П. Макаренко, Н.М.Копка, О.Г. Рогожин та ін. – К.: Ін – т проблем національної безпеки, 2007. – 520 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Старосольських, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).