Атестаційний екзамен
Спеціальність: Промислова безпека і охорона праці
Код дисципліни: 7.263.01.O.014
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: професор, д.т.н. Нагурський О.А., доцент, к.т.н, Кіт Ю.В., доцент, к.т.н, Васійчук В.О., доцент, к.т.н, Корчак Б.О., доцент, к.х.н, Токарєва М.О.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Під час написання КЕ здобувач повинен виявити здатність використовувати теоретичні знання, отримані в об’ємі програм дисциплін навчального плану для прийняття технічних і організаційних рішень з питань цивільної безпеки, а також вміння самостійно працювати з нормативно-правовою та технічною документацією з метою розробки організаційних заходів, технічних рішень та удосконалення завдань цивільної безпеки на об’єкті.
Результати навчання: • складання кваліфікаційного комплексного іспиту зі спеціальності «Цивільна безпека»
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: •всі обов'язкові дисципліни підготовки магістра за спеціальністю 263 "Цивільна безпека"
Короткий зміст навчальної програми: Кваліфікаційний комплексний іспит з фаху «Цивільна безпека» є формою атестації другого (магістерського) рівня вищої освіти та проводиться з метою підсумкового контролю теоретичних і прикладних знань студентів.
Кваліфікаційний комплексний іспит повинен визначати рівень засвоєння студентами матеріалів вивчених дисциплін, вміння самостійно застосовувати знання та навички для здійснення професійної діяльності у сферах професійної та цивільної безпеки, аналізувати виробничі процеси на відповідність дотримання стандартів з охорони праці, промислової безпеки, активно використовувати набуті знання та навички для фахового консультування з техніки безпеки на об'єктах економіки.
Під час іспиту не тільки конкретизуються, систематизуються, а й поглиблюються та закріплюються знання з найважливіших дисциплін. На кваліфікаційний комплексний іспит з фаху виноситься матеріал із нормативних дисциплін циклу професійної підготовки навчального плану магістра за спеціальністю «Цивільна безпека», що дозволить екзаменаційній комісії виявити сукупність знань студентів, які засвоєні ними в процесі опанування нормативних дисциплін професійної підготовки та визначити рівень їх відповідності сучасним вимогам.
Державна атестація у формі кваліфікаційного комплексного іспиту з фаху за умов всебічного аналізу його результатів дозволяє з’ясувати позитивний досвід та недоліки в організації та змісті викладання фахових дисциплін, а також самостійної роботи студентів.
Кваліфікаційний комплексний іспит з фаху проводиться у формі письмових відповідей на питання екзаменаційних білетів, складених відповіднодо навчальних програм, за методикою, визначеною кафедрою цивільної безпеки.
Опис: 1. Управління ризиками безпеки професійної діяльності.
2. Промислова безпека технологічних процесів.
3. Управління промисловою безпекою та охороною праці.
4. Методологія наукових досліджень.
5. Аудит безпеки праці та аналіз надзвичайних ситуацій.
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль:
складання кваліфікаційного комплексного іспиту (100 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Результати написання КЕ оцінюються за 100-бальною шкалою і переводяться у національну оцінку ("відмінно", "добре", "задовільно" і "незадовільно") та шкалу ЄКТС («А», «ВС», «DE», «FX», «F»).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах // Затверджене наказом Міністерства освіти України № 161 від 02.06.1993 р.
2. Закон України “Про освіту” в редакції від 23 березня 1996 р.
3. Про порядок розробки складових нормативного та навчально-методичного забезпечення підготовки фахівців з вищою освітою // Затверджене наказом Міністерства освіти України № 285 від 31.07.1998 р.
4. Положення про освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту) // Затверджене постановою Кабінету Міністрів України № 65 від 20.01.1998 р.
5. Положення про атестацію здобувачів вищої освіти та роботу екзаменаційної комісії Національного університету “Львівська політехніка” / В.А. Павлиш, О.Р. Давидчак, А.Г. Загородній, О.Ю. Лозинський, Л.М. Пилипенко, В.М. Свірідов, Д.В. Федасюк. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 36 с.
6. Методичні рекомендації до підготовки та проведення кваліфікаційного екзамену зі спеціальності «Цивільна безпека» для студентів другого(магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 26 «Цивільна безпека» спеціальності 263 «Цивільна безпека» денної та заочної форм навчання / Укл. О.А. Нагурський, О.Я. Литвиняк, – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2020. 15 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).