Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Промислова безпека і охорона праці
Код дисципліни: 7.263.01.O.013
Кількість кредитів: 15.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: О.А.Нагурський, завідувач кафедри цивільної безпеки, д.т.н., професор
В.О.Васійчук, доцент кафедри цивільної безпеки, к. т. н., доцент
Ю.В.Кіт, доцент кафедри цивільної безпеки, к. т. н., доцент
С.І.Качан, доцент кафедри цивільної безпеки, к. ф.-м. н., доцент
Н.М.Параняк, доцент кафедри цивільної безпеки, к. т. н.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Під час виконання і захисту МКР здобувач повинен виявити здатність використовувати теоретичні знання, отримані в об’ємі програм дисциплін навчального плану для прийняття технічних і організаційних рішень з питань цивільної безпеки, а також вміння самостійно працювати з нормативно-правовою та технічною документацією з метою розробки організаційних заходів, технічних рішень та удосконалення завдань цивільної безпеки на об’єкті.
Результати навчання: кваліфікаційна робота, яка разом зі складеним кваліфікаційним екзаменом підтверджує досягнення здобувачем вищої освіти (далі – здобувачем) другого(магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 263 «Цивільна безпека».
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Експертиза проектів та технологій.
Управління ризиками безпеки професійної діяльності.
Промислова безпека технологічних процесів.
Управління промисловою безпекою та охороною праці.
Аудит безпеки праці та аналіз надзвичайних ситуацій.
Метрологія, стандартизація і сертифікація професійної безпеки та охорони праці.
Методологія наукових досліджень.
Системний аналіз виробничого травматизму.
Страхування професійних ризиків.
Основи ергономіки.
Іноземна мова за професійним спрямуванням.
Психолого-педагогічні основи професійної діяльності.
Науково-дослідна практика
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Під час виконання і захисту МКР здобувач повинен виявити здатність використовувати теоретичні знання, отримані в об’ємі програм дисциплін навчального плану для прийняття технічних і організаційних рішень з питань цивільної безпеки, а також вміння самостійно працювати з нормативно-правовою та технічною документацією з метою розробки організаційних заходів, технічних рішень та удосконалення завдань цивільної безпеки на об’єкті.
Опис: Тема МКР повинна бути актуальною, відповідати сучасному рівню цивільної безпеки, перспективам їх розвитку реальним задачам. Зміст МКР має відповідати освітній характеристиці відповідної спеціальності.
Під час виконання МКР здобувач повинен виконати аналіз відповідності стану цивільної безпеки підприємства, установи, організації діючим вимогам чинної нормативної та нормативно-технічної документації, запропонувати та обґрунтувати заходи щодо його покращення, тощо.
Результати магістерської кваліфікаційної роботи можуть використовуватися студентом у процесі написання наукових публікацій, для подальшого кар’єрного росту.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання магістерської роботи відбувається на закритому засіданні ЕК відкритим голосуванням звичайною більшістю голосів. За однакової кількості голосів голос голови комісії є вирішальним. У випадку, коли екзаменаційна комісія за результатами голосування визнає МКР такою, що не відповідає вимогам, здобувач підлягає відрахуванню. При цьому йому видається довідка встановленого зразка. Він може виконати нову МКР та подати її до захисту протягом наступного навчального року.
Здобувачу, який не захистив магістерську роботу з поважної причини, термін його захисту може бути (за рішенням голови ЕК) перенесений до наступного засідання ЕК.
Критерії оцінювання результатів навчання: Результати захисту дипломних робіт оцінюються за 100-бальною шкалою і переводяться у національну оцінку ("відмінно", "добре", "задовільно" і "незадовільно") та шкалу ЄКТС («А», «ВС», «DE», «FX», «F»).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Закон України «Про охорону праці».
2. Кодекс цивільного захисту України.
3. Закон України «Про вищу освіту».
4. ДСТУ 8302:2015. Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання / Нац. стандарт України. – Вид. офіц. – [Уведено вперше ; чинний від 2016-07-01]. – Київ : ДП «УкрНДНЦ», 2016. – 17 с.
5. Постанова Кабінету Міністрів України від 1 серпня 1992 р. № 442 «Про затвердження Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці».
6. Постанова Кабінету Міністрів України від 11 вересня 2002 р. № 956 «Про ідентифікацію та декларування об’єктів підвищеної небезпеки» (НПАОП 0.00-6.21-02 та НПАОП 0.00-6.22-02).
7. Постанова Кабінету Міністрів України від 01 липня 2019 р. № 1232 «Порядок розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві».
8. Наказ Держнаглядохоронпраці України від 15.11.2004 р. № 255 «Типове положення про службу охорони праці» (НПАОП 0.00-4.35-04).
9. Наказ Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 21.03.2007 р. N 55 «Про затвердження Типового положенню про комісію з питань охорони праці підприємства»
10. Наказ Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду 21.03.2007 р. N 56 «Про затвердження Типового положення про діяльність уповноважених найманими працівниками осіб з питань охорони праці».
11. Наказ Держнаглядохоронпраці України від 21.12.1993 р. № 132 «Про затвердження Порядку опрацювання та затвердження власником нормативних актів про охорону праці, що чинні на підприємстві» (НПАОП 0.00-6.03-93).
12. Наказ Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 р. № 15 «Про затвердження Типового положення про порядок проведення навчання з питань охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12-05).
13. Наказ Держнаглядохоронпраці від 29.01.1998 р. № 9 «Про затвердження Положення про розробку інструкцій з охорони праці» (НПАОП 0.00-4.15-98).
14. Наказ Держгірпромнагляду від 24.03.2008 р. N 53 «Про затвердження Положення про порядок забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального захисту» (НПАОП 0.00-4.01-08).
15. ДСН 3.3.6.042-99 Державні санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень.
16. ДБН Б.2.2-12:2018 – Планування і забудова територій
17. Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій. Наказ МОЗ України від 21 травня 2007 року №246.
18. Постанова Кабінету Міністрів України від 1 серпня 1992 р. № 442 «Про затвердження Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці».
19. Постанова Кабінету Міністрів України від 11 вересня 2002 р. № 956 «Про ідентифікацію та декларування об’єктів підвищеної небезпеки» (НПАОП 0.00-6.21-02 та НПАОП 0.00-6.22-02).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).