Practical Training

Major: Journalism
Code of subject: 6.061.00.O.026
Credits: 3.00
Department: Journalism and Mass Communication
Lecturer: Kitsa M.O.
Semester: 4 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: study the structure and organization of the editorial department, which serves journalistic materials (newspapers, magazines, news agencies, television and radio); acquire skills journalist, essayist, satirist. to deepen, broaden knowledge of the methods of collecting information for journalistic material in media; improve the skills of editing journalistic content; to form skills in gathering, recording, verification data for journalistic genres; write texts of informative journalistic genres to participate in planning the number of newspapers, magazines, television, radio. to make a dossier of the own published materials (number of newspapers, magazines, recordings on the disc independently prepared journalistic journalistic materials).
Required prior and related subjects: Technologies in mass media, Theory and methodics of journalism practice, Introduction to journalism
Summary of the subject: Study practices - one of the indicators of readiness journalism students for future practice - plays an important role in training future journalists. Practices of students provides at the bases of practice, which concluded the agreement. Its goal - to put the knowledge gained in lectures and workshops, the materials on undergraduate work. Practice students aims to consolidate the acquired theoretical knowledge at university with practical skills in the offices, studios media, press services. Students have to consolidate the university received theoretical knowledge on specific subjects, to gain practical skills and ability to work chronicler, interviewer, reporter, correspondent, photographer based on a deep study of editorial experience, its departments, the organization of the wording and learn to use journalistic techniques. Practice - is an independent work of students in the workplace, the performance of certain official journalistic duties. According to the curriculum to the department of journalism the term of practical training in the specialty 6.030301 "Journalism" for students of the 2 courses is 2 weeks. Practice takes place in the 2th year before passing session exams.
Assessment methods and criteria: Independent work (60%), final control (40% defense of the report of practice): oral form (40%)
Recommended books: Галкин С. Техника и технология СМИ: художественное конструирование газеты и журнала: Учеб. пос. – М.: Аспект Пресс, 2005.-215 с.: цв.вкл. Электронный доступ: http:// www.25a.ru/ttsmi/Galkin_Tehnika.rar Дронов А. PHP, MySQL и Dreamweaver MX 2004. Разработка интерактивных Web-сайтов. — СПб.: БХВ-Петербург, 2005. — 448 с : ил. Электронный доступ: http:// www.25a.ru/ttsmi/dronov_php_mysql_i_dreamweaver_mx_2004.rar Завгородний В. Adobe InDesign CS3. Изд-во: Питер, 2008.- 480 с. Электронный доступ: http://evartist.narod.ru/text5/44.htm Потятиник Б. Інтернет-журналістика: навч. Пос. /Борис Володимирович Потятиник. – Львів.: ПАІС, 2010. – 244с. Радиовещательные технологии: создай свое радио (Полезные статьи). Электронный доступ: http://www.radiostation.ru/sitemap.html Тулупов В.В. Техника и технология СМИ. Дизайн периодических изданий: Курс лекций. – Воронеж: Кварта. 2005. – 119 с. Электронный доступ: http://www.25a.ru/ttsmi/ Adobe Premiere Pro : [Пер. с англ.]. - [М.] : Изд-во ТРИУМФ, [2004]. - 512 с. : ил. — (Серия «Официальный учебный курс»). Электронный доступ: http://www.25a.ru/ttsmi/ 054927_6AC50_adobe_oficialnyy_uchebnyy_kurs_po_adobe_premiere.rar Андерсон Э. Macromedia Flash MX 2004 (визуальный курс), М.: НТ Пресс, 2005. Электронный доступ: http://www.25a.ru/ttsmi/anderson_macromedia_flash.zip. Графика для web. Электронный доступ: http://webimg.ru/ Гурский Ю. А., Гурская И. В. Photoshop CS2. Трюки и эффекты (+CD). — СПб.: Питер, 2005. — 512 с: ил. —(Серия «Трюки и эффекты»). Электронный доступ: http://www.25a.ru/ttsmi/203735_2BA5C_gurskiy_yu_gurskaya_i_photoshop_cs2_tryuki_i_effekty.rar Бебик В. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз: Моногр./В.М. Бебик. – К.: МАУП, 2005. – 440 с.: іл. Богомолова Н. Социальная психология массовой коммуникации / Богомолова Н. Н. – М.:Аспект-Пресс, 2008. – 191 с. Кіца М.О.Інформаційна безпека та інформаційна війна у ЗМІ: навчально-методичний комплекс у віртуальному середовищі НУ «Львівська політехніка». Коломієць В. Міжнародні інформаційні системи, К: Видавничо-поліграфічний центр “Київський університет” – 2001. Макаренко С. А. Інформаційне суспільство, політика, право в програмній діяльності ЮНЕСКО, К: Науково-видавничий центр “Наша культура і наука” – 2002. Степко О. Проблеми розвитку інформаційних технологій в діяльності ООН // Вісник КНТЕУ. – 2002 - № 3. Петров В. Інформаційна революція та її вплив на еволюцію бібліотек // Бібліотечний вісник – 2001 р. - № 2 Правик Ю. Телекомунікаційна галузь України: тенденції розвитку та особливості приватизаційного процесу ВАТ “УКРТЕЛЕКОМ” // Маркетингова товарна політика.