Advertising in Media

Major: Journalism
Code of subject: 6.061.00.O.077
Credits: 3.00
Department: Journalism and Mass Communication
Lecturer: Kitsa M.O.
Semester: 8 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: practically use theoretical knowledge; use a scientific approach to the analysis and creation of advertising products; compare promotional products that represent the same type of products from different manufacturers, for the effectiveness of advertising ideas; identify the level and completeness of the implementation of advertising ideas; freely navigate the traditional and new forms and methods of advertising; develop a common strategy and specific ad text to promote services; develop strategies for various types of advertising; create advertising materials, which applies various media.
Required prior and related subjects: Press nad PR; Management and marketing in mass media; Theories and methodics of journalsm; Introduction to journalism
Summary of the subject: Advertising as part of the marketing policy. Functions and dysfunktsiynist advertising in modern Ukrainian media. Legal regulation of advertising in Ukraine and abroad. The history of advertising. Advertising as a social institution. Theoretical aspects of the advertising rules for Ukrainian and foreign experts in the field of advertising. Psychological aspects of the impact of advertising. Types and forms of advertising, especially the use of the media. Strategy and tactics of the campaign in the media. Social responsibility for the advertising information in the media.
Assessment methods and criteria: Practice session, oral examination (40%), final control (60% test, examination): oral-written form (60%)
Recommended books: Асоціація зовнішньої реклами України. Коментар до Закону України «Про рекламу» [Електронний ресурс]. Режим доступу: // http://www.outdoor.org.ua/law/310.html Бебик В. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз: Моногр./В.М. Бебик. – К.: МАУП, 2005. – 440 с.: іл. Блэк С. Паблик рилейшинз. Что это такое? / Сэм Блэк, Э.Л Бернейз, Р Бхимани. – М.: СП “АСЭС-Москва”, 1989. – 239 с. Богомолова Н. Социальная психология массовой коммуникации / Богомолова Н. Н. – М.:Аспект-Пресс, 2008. – 191 с. Большакова О. Декілька зауважень щодо законодавчого регулювання рекламної галузі // Державне регулювання відносин у галузі реклами: проблеми та перспективи: за мат. круглого столу 11 січня 2007. – К.: Інститут Конкурентного Суспільства, 2007. – 192 с. – С.30-33 Бодрийяр Ж. Общество потребления. Его мифы и структуры / Ж. Бодрийяр. – М.: Культурная революция, Республика, 2006. – 269 с. Бугрим В. Регулирование рекламы в Украине / В.В. Бугрим // Научно-практический форум: Материалы Международной научно-практической конференции "Рекламная индустрия и современное общество". – М.: Мир, 2003. – С. 21-22. Васьківський Ю. Еволюція реклами в Україні [Електронний ресурс]/ Ю.П. Васьківський // Режим доступу: http://www.franko.lviv.ua/faculty/jur/Internet/PART-3_10.htm Васьківський Ю. Гендерний аспект телевізійної реклами: український та зарубіжний досвід [Текст] / Ю.П. Васьківський, М. Кіца // Теле- та радіожурналістика. – Вип. 10 . – Львів, 2011. – С.56 – 63 Владимирский П. Как заработать на рекламе / Владимирский П. , Владимирская А. – К., 2006. – 336 с. Кіца М. До проблеми недоброякісної реклами в українській пресі: аспект патогенності/ Кіца М.О.// Наукові праці Кам.-Под. нац. ун-ту ім. І.Огієнка: філологічні науки. Вип. 25. – Кам.-Под., 2011. – С.536 Кіца М. Критерії патогенності рекламного тексту/Кіца М.//Матеріали Всеукр. Наук.-практ.конф. –Львів, 2011