Management of Sustainable Tourism Development

Major: Tourism
Code of subject: 7.242.02.E.025
Credits: 5.00
Department: Tourism
Lecturer: PhD, Pankiv N.Y.
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: • the ability to produce new ideas, to show creativity, the ability to think systematically; • ability to work in an international context; • ability to act on ethical grounds; • orientation on environmental protection; • Understanding the essence and basic concepts and principles of the concept of sustainable development; • the ability to understand and take into account the social, ecological, ethical, and economic aspects that influence the formation of current and future decisions.
Required prior and related subjects: Fundamentals of Tourism Studies; Touring; International tourism; International tourism business.
Summary of the subject: Paradigm of Sustainable Tourism Development: Essence, Principles, Criteria. Tourist Destination as a Managerial Category of Sustainable Tourism Development in a Globalization. System of mechanisms of management of subjects of economic activity in the field of tourism. Economic mechanism of entrepreneurship development in the field of tourism. Service quality management - the main tool for the transition to sustainable tourism development. Strategic directions and basic principles of development of tourism development target programs. Formation of the transformational potential of the development of tourism business entities in tourist, destination. Ecologization of tourism in the context of sustainable development.
Assessment methods and criteria: - The current control (40%) are workshops, individual work and test; - The final control (60%) is a credit.
Recommended books: 1. Садовенко А. Сталий розвиток суспільства: навчальний посібник / А. Садовенко, Л. Масловська, В. Середа, Т. Тимочко. – 2 вид. – К.; 2011. – 392 с. 2.Туризм як національний пріоритет: Колективна монографія / за редакцією І.М. Писаревського. – Х. ХНАМГ, 2010. – 284 c. 3. Ткаченко Т.І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу Монографія. — 2-ге вид., випр. та доповн. — К. : Київ. нац.торг.- екон. ун-т, 2009. — 463 с. 4. Мальська М .П. Міжнародний туризм і сфера послуг : підручник / М.П. Мальська, Н.В.Антонюк, Н.М Ганич. - К.: Знання, 2008 р. - 661 с. 5. Ткач А.А. Інституціональні елементи ринкової інфраструктури / А.А. Ткач // Економіка та держава.- 2005.- № 1. - С. 43-47. 6. Тарангул Л.Л. Регіональна податкова політика: зміст і особливості її реалізації / Л.Л. Тарангул. - К.: Фінанси України, 2000. – 194 с.