Image-Making Science and PR in Tourism

Major: Tourism
Code of subject: 7.242.02.M.016
Credits: 5.00
Department: Tourism
Lecturer: Doctor of Economic Sciences, professor Terebuch A.A
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: Study of essence and types of PR; history of formation and development of PR in the world. Research of psychological aspects of the influence of PR and features of PR-technologies. Acquaintance with the organizational aspects of the creation of PR products, their goals and means of implementation in the tourism sector. Study of the essence, types, structure and functions of the image in the tourism industry. Familiarity with the process of forming the image of a tourist organization. Acquisition of the skills of designing the corporate style of the organization of tourism.
Required prior and related subjects: "Fundamentals of Tourism Studies", "Economics Tourism "," Management","Organization of entrepreneurship in tourism "," Marketing".
Summary of the subject: The essence, structure and features of the image in the tourism sector.General concepts and goals of forming a corporate style of a tourist organization.The essence, content and history of PR development.Types and methods of PR in tourism.Modern market of PR-industry in the world.Psychological aspects of PR-technologies.Fixed assets and PR measures in the field of tourism.Advertising in the activities of the tourist organization.Influence of modern information technologies on the image of the company in the tourism sector.
Assessment methods and criteria: - The current control (40%) are workshops, oral interviews and test; - The final control (60%) is a credit.
Recommended books: 1. Барна Н.В. Іміджеологія: Навч. посіб. Для дистанційного навчання /За наук. ред. В. М. Бебика. – К. : Університет «Україна», 2007. – 217 с. 2. Бебик В. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблікрилейшнз / В. Бебик. – К.: МАУП, 2005. – 440 с. 3. Буторіна В.Б.Іміджеологія і PR підприємств туристичної галузі : навчально-методичний посібник / В. Б.Буторіна. – Кам'янець-Подільський: ПП «Медобори-2006», 2015. – 112 с. / укр. мова. 3. Владимирська Г.О. Реклама : навч. посіб. / Г.О. Владимирська, П.О. Владимирський. – К. : КОНДОР, 2009. – 334 с. 6. Куліш А.П. Практика PR «по-українському» / А.П. Куліш. – К.:АДЕФ –Україна, 2005. – 335 с. 8. Почепцов Г.Г. Имиджеология : теория и практика / Г.Г. Почепцов. – К. : СП АДЕФ-Украиа, 1998. – 390 с. 9. Правик Ю.М. Маркетинг туризму : підручник / Ю.М. Правик. – К. :Знання, 2008. – 303 с.