Комп'ютерні технології та програмування, частина 1

Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.151.00.O.005
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: Роман Віталій Іванович, доцент, к.т.н.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Підготовка студентів до самостійної роботи на персональних комп’ютерах для збору, опрацювання і використання інформації при освоєнні ними дисциплін базового напрямку; формування в студентів навичок процедурного програмування мовами С та MATLAB
Завдання: - загальні компетентності: 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 2. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. 3. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. - спеціальні (фахові, предметні) компетентності спеціальності: здатність вільно користуватися сучасними комп'ютерними та інформаційними технологіями для вирішення професійних завдань, програмувати та використовувати прикладні та спеціалізовані комп'ютерно-інтегровані середовища для вирішення задач автоматизації
Результати навчання: 1. Знати основи сучасних технологій та протоколів обміну даними в системах автоматизації, інформаційних технологій для інтегрування систем автоматизації в локальні та глобальні інформаційні мережі на основі принципів інформаційної безпеки таких систем. 2. Вміти застосовувати сучасні інформаційні технології та мати навички розробляти алгоритми та комп’ютерні програми з використанням мов високого рівня та технологій об'єктно-орієнтованого програмування, створювати бази даних та використовувати інтернет-ресурси. 3. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Комп’ютерні технології та програмування, частина 2 2. Мікропроцесорна техніка 3. Теорія інформації
Короткий зміст навчальної програми: Перша лекція присвячена висвітленню ролі та місця дисципліни в ієрархії програми вивчення спеціальності «151 – Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології». Студент дізнається про об’єм, структуру, мету та завдання дисципліни; лектор повідомляє критерії оцінювання знань і звітування; відбувається перше знайомство з поняттям інтегрованої автоматизованої системи управління (ІАСУ) та місце в ній майбутнього спеціаліста з автоматизації. Друга лекція присвячена висвітленню основних термінів в царині комп’ютерних технологій та деталізації технічних та програмних засобів, які складають сучасну ІАСУ. Третя та четверта лекції відповідно, присвячені висвітленню загальних відомостей про комп’ютери та їх різновид – персональні комп’ютери. П’ята та шоста лекції присвячені поняттю операційних систем, зокрема відомій на весь світ операційні системі MS Windows. Сьома лекція присвячена висвітленню основних відомостей про програмне забезпечення в галузі автоматизації та його типи. Восьма лекція присвячена висвітленню ролі програмування в автоматизації технологічних процесів. Дев’ята лекція присвячена знайомству студентів із поняттям алгоритму та систем числення в програмуванні. Починаючи із десятої і закінчуючи чотирнадцятою лекцією, студенти поступово знайомляться із мовою програмування С, яка є однією із найважливіших в історії розвитку комп’ютерних технологій та програмного забезпечення. П’ятнадцята, шістнадцята та сімнадцята лекції присвячені висвітленню основ програмування мовою MATLAB та робота в однойменному спеціалізованому пакеті для числових розрахунків. Остання, вісімнадцята лекція, присвячена консультативним питанням для підготовки до складання іспиту по дисципліні
Опис: 1. Вступна. 2. Комп’ютерні технології в автоматизації технологічних процесів. 3. Комп’ютери. 4. Персональні комп’ютери. 5. Операційні системи. 6. Операційна система MS Windows. 7. Програмне забезпечення в галузі автоматизації. 8. Програмування в автоматизації технологічних процесів. 9. Алгоритм та системи числення в програмуванні. 10. Вступ до мови програмування С. 11. Засоби мови програмування С. 12. Структура програми та елементарні алгоритми мови програмування С. 13. Складні типи даних та процедури мови програмування С. 14. Операції над бітами та файлами в мові програмування С. 15-17. Основи роботи в середовищі MATLAB (3 частини)
Методи та критерії оцінювання: Під час викладання дисципліни використовуються наступні методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: 1) фронтальне та вибіркове усне опитування студентів на лекціях та лабораторних заняттях; 2) вибіркова перевірка наявності та наповненості конспекту лекцій в кінці семестру; 3) перевірка правильності виконання та оформлення звітів до лабораторних робіт; 4) усний захист звітів до лабораторних робіт; 5) усна та письмова складова іспиту (відповіді на питання екзаменаційного білету)
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах (100): поточний контроль (30) та екзаменаційний контроль (70). Поточний контроль: повне відпрацювання всіх лабораторних робіт (5), оформлення згідно методичних вимог всіх звітів до лабораторних робіт (5), усний захист всіх лабораторних робіт (20). Екзаменаційний контроль: письмова компонента (50), усна компонента (20)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень
Рекомендована література: 1. Промислові мережі та інтеграційні технології в автоматизованих системах / О.М. Пупена, І.В. Ельперін, Н.М. Луцька, А.П. Ладанюк. – Київ : Ліра, 2011. – 552 с. 2. Сучасні комп'ютерні технології в автоматизації. Частина 1. Автоматизовані системи керування технологічними процесами нафтогазової галузі / М.І. Когутяк. – Івано-Франківськ : Факел, 2009. – 278 с. 3. Програмування мовою С / В.М. Юрчишин, Б.В. Клим. – Івано-Франківськ : Факел, 2009. – 136 с. 4. Алгоритмічні мови та основи програмування: мова С / В.Ю. Вінник. – Житомир : ЖДТУ, 2007. – 328 с. 5. Integration technologies for industrial automated systems / Richard Zurawski (editor). – Taylor & Francis Group, 2006. – 600 pages. 6. Операційні системи / В.А. Шеховцов. – Київ : Видавнича група BHУ, 2005. – 576 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).