Сенсори роботизованих систем

Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.151.04.E.092
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: старший викладач закладу вищої освіти, к.т.н. Масняк Олег Ярославович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у студентів знань про сенсори роботизованих систем, які застосовуються у виробничих процесах, для підвищення ефективності (економічної, енергетичної, безпекової) цих процесів та формування навиків практичної роботи з сенсорами.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: - інтегральної компетентності: 1) здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі автоматизації або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів галузі. - загальної компетентності: 1) здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. - спеціальні (фахові, предметні) компетентності: 1) здатність обґрунтовувати вибір технічних засобів автоматизації на основі розуміння принципів їх роботи, аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи автоматизації і експлуатаційних умов; налагоджувати технічні засоби автоматизації та системи керування. 2) здатність розробляти систему керування роботизованим технологічним комплексом на основі сенсорів технологічних параметрів, систем технічного зору, мікропроцесорних керуючих засобів. 3) здатність застосовувати методи цифрового опрацювання сигналів та зображень для розроблення систем керування та моніторингу процесів у роботизованих комплексах. ?
Результати навчання: - Знати принципи роботи технічних засобів автоматизації та вміти обґрунтувати їх вибір на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи автоматизації та експлуатаційних умов; мати навички налагоджувати технічні засоби автоматизації та системи керування. - Вміти застосовувати знання про основні принципи та методи вимірювання фізичних величин і основних технологічних параметрів для обґрунтування вибору засобів вимірювань та оцінювання їх метрологічних характеристик. - Вміти розробляти систему керування роботизованим технологічним комплексом на основі сенсорів технологічних параметрів, систем технічного зору, мікропроцесорних керуючих засобів. - Вміти застосовувати методи цифрового опрацювання сигналів та зображень для розроблення систем керування та моніторингу процесів у роботизованих комплексах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: - Технологічні вимірювання та прилади - Аналітична та фізична хімія кореквізити: - Мікроконтролери та виконавчі пристрої робототехнічних систем - Автоматизація періодичних процесів - Системи технічного зору
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна програма передбачає вивчення класифікації процесів управління, класифікації та типів сенсорів (фотоелектричні, індуктивні, ємнісні та ін.) для систем керування виробництвами та роботизованих систем, принципи побудови та роботи сенсорів та типове їх застосування у виробничих процесах. Також будуть розглянуті: способи під'єднання сенсорів із засобами опрацювання сигналів від них, види передачі даних від сенсорів та логіка роботи сенсорів.
Опис: Навчальна програма передбачає вивчення класифікації процесів управління, класифікації та типів сенсорів (фотоелектричні, індуктивні, ємнісні та ін.) для систем керування виробництвами та роботизованих систем, принципи побудови та роботи сенсорів та типове їх застосування у виробничих процесах. Також будуть розглянуті: способи під'єднання сенсорів із засобами опрацювання сигналів від них, види передачі даних від сенсорів та логіка роботи сенсорів.
Методи та критерії оцінювання: Під час викладання дисципліни використовуються наступні методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: 1) фронтальне та вибіркове усне опитування студентів на лекціях та лабораторних заняттях; 2) перевірка правильності виконання та оформлення звітів до лабораторних робіт; 3) усний захист звітів до лабораторних робіт; 4) усна та письмова складова контрольної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%); - контрольна робота (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Sabrie Soloman, Sensors and Control Systems in Manufacturing, Second Edition / McGraw Hill, 2010 - 624 p. 2. Jacob Fraden, Handbook of Modern Sensors: Physics, Designs, and Applications / Springe, 2010 - 678 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).