Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.151.00.O.045
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: доктор технічних наук, доцент Химко Ольга Мирославівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета і завдання практики 2.1. Метою практики є здобуття студентами навиків самостійної практичної діяльності, вивчення та збір матеріалів для виконання БКР, поглиблення та закріплення знань, надбання досвіду роботи в колективі. 2.2. Основні завдання практики: - ознайомлення з структурою та організацією бази практики; - закріплення та поглиблення теоретичних знань, одержаних студентами при вивченні навчальних дисциплін; - практичне вивчення основних технологічних процесів і технологічного обладнання; - вивчення структури та організації метрологічної служби, підрозділів автоматизованих систем керування (АСК), контрольно-вимірювальних приладів та автоматики (КВПіА);
Завдання: 2.3. Проходження практики передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: - здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; - здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел; - навички здійснення безпечної діяльності; - прагнення до збереження навколишнього середовища; - здатність працювати в команді; - здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення; - здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; фахових: - здатність виконувати аналіз об’єктів автоматизації на основі знань про процеси, що в них відбуваються та застосовувати методи теорії автоматичного керування для дослідження, аналізу та синтезу систем автоматичного керування; - здатність вільно користуватися сучасними комп’ютерними та інформаційними технологіями для вирішення професійних завдань, програмувати та використовувати прикладні та спеціалізовані комп’ютерно-інтегровані середовища для вирішення задач автоматизації; - здатність враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці, виробничої санітарії і пожежної безпеки під час формування технічних рішень; -
Результати навчання: Проходження практики деталізує такі програмні результати навчання: - знати принципи роботи технічних засобів автоматизації та вміти обґрунтувати їх вибір на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи автоматизації та експлуатаційних умов; - знати сучасні технології програмування мікропроцесорних засобів автоматизації та розроблення програмних додатків систем автоматизації; -вміти розробляти системи автоматизації технологічних процесів, вбудовані системи автоматики на базі мікроконтролерів та промислових мікропроцесорних контролерів, мережевих технологій та комп'ютерно-інтегрованих комплексів із врахуванням принципів кібербезпеки таких систем. - вміти враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці, виробничої санітарії і пожежної безпеки під час формування технічних рішень. Вміти використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя; - вміти розробляти системи керування технологічними об’єктами та процесами на основі результатів дослідження властивостей об’єктів із врахуванням характеристик сучасних технічних засобів автоматизації; - вміти розробляти системи автоматичного вимірювання та контролю технологічних параметрів і метрологічного забезпечення таких систем; -вміти застосовувати спеціалізовані програмні пакети для автоматизованого проектування елементів та систем автоматизації;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: всі дисципліни прослухані студентом
Короткий зміст навчальної програми: За період проходження практики студенти повинні досконало вивчити структуру бази практики, ознайомитися зі спеціальностями основного персоналу та виконувати роботи, передбачені календарним планом.
Опис: . Основні питання з спеціальної підготовки: - історія бази практики, її значення в системі народного господарства України; - сировина, що використовується для виготовлення продукції; - номенклатура основної продукції та показники її якості; - відходи виробництва та методи їх утилізації; - технологічні процеси бази практики ( технологічні схеми, фізико-хімічні основи процесів, характер протікання процесу в часі, параметри процесу та допустимі відхилення); - контроль параметрів технологічного процесу (температури, тиску, витрати, концентрації, тощо); - автоматичне регулювання, автоматизоване та дистанційне керування технологічними процесами; - визначення параметрів об'єктів регулювання; - участь в експлуатаційному обслуговуванні, ремонті та наладці технічних засобів і систем автоматизації.
Методи та критерії оцінювання: Забезпечення спільно з керівником практики від бази практики виконання програми її проходження. Контроль виконання студентом своїх обов'язків. Обов’язки студента: - з’явитись на збори з питань організації практики у визначений кафедрою час; - отримати до початку практики від керівника практики робочу програму практики, завдання-скерування на базу практики; - своєчасно прибути на базу практики; - якісно та у повному обсязі виконувати усі завдання, передбачені програмою практики, та індивідуальне завдання; - вивчити та дотримуватись правил охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії та правил внутрішнього розпорядку на базі практики; - своєчасно оформити звіт та захистити його у терміни, визначені кафедрою.
Критерії оцінювання результатів навчання: Після закінчення терміну практики студент оформляє та подає звіт на кафедру. Для узагальнення результатів роботи, виконаної студентом під час практики та підготовки звіту відводиться 2 – 3 дні в кінці практики. Звіт студента з практики повинен відповідати правилам оформлення наукових звітів дотриманням ЄСКД, державних стандартів тощо. Матеріали звіту повинні відповідати темі БКР. У звіті коротко і конкретно описується робота, яка особисто виконана студентом, не допускається дослівного переписування матеріалів баз практики, а також цитування літературних джерел без посилань. Структура і зміст звіту з практики повинні відповідати усім етапам проходження практики і його логічній послідовності. Складений студентом звіт повинен мати послідовну структуру з таких розділів: теоретичний, експериментальний, аналітичний і проектний. Звіт повинен бути пронумерований, скріплений та містити такі елементи: 1. Титульна сторінка (додаток 1); 2. Заповнений бланк «Завдання та результати проходження практики» роздруковується на одному аркуші (двосторонній друк) з відмітками про проходження практики і характеристикою та оцінкою роботи студента керівником від бази практики (2-га сторінка звіту); 3. Календарний план виконання робіт з відмітками керівника; 4. Вступ (обґрунтування актуальності теми БКР, визначення проблеми дослідження, мети, завдань); 5. Основна частина звіту з конкретним описом роботи, виконаної студентом під час практики та її результатів: • опрацювання літературних джерел за тематикою дослідження; • опис та ілюстрація технологічного обладнання; • опис схем автоматизації технологічного процесу; • детальний опис індивідуального завдання; • вибір та обґрунтування методик досліджень; • результати проведених досліджень та їх опрацювання. 6. Висновки та пропозиції; 7. Список використаної літератури; 8. Додатки (таблиці, графіки, результати та методика розрахунків тощо за необхідності).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література 1. Теорія автоматичного керування: навч. посібник / Ганна Крих, Федір Матіко. – Львів: СПОЛОМ, 2017. – 165 с. 2. О. Ю. Лозинський. Синтез лінійних оптимальних динамічних систем: Навчальний посібник / О. Ю. Лозинський, А. О. Лозинський, Я. Ю. Марущак, Я. С. Паранчук, В. Б. Цяпа. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. 392 с. 3. В. Савицький, Р. Федоришин. Технічні засоби автоматизації: навчальний посібник. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2018. – 292 с. 4. Васильківський І. С. Виконавчі пристрої систем автоматизації: навчальний посібник / І. С. Васильківський, В. О. Фединець, Я. П. Юсик. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 220 c. 5. Електроніка та мікропроцесорна техніка. Навчальний посібник / Л. В. Лесовой, І. В. Костик, Я. В. Грень. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 268 с. 6. Пістун Є. П., Стасюк І. Д. Основи автоматики та автоматизації. Навчальний посібник. Друге видання, змінене і доповнене. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. - 336 с. 7. Крих Г. Б. Ідентифікація та моделювання технологічних об’єктів. Лабораторний практикум: навчальний посібник / Г. Б. Крих, Г. Ф. Матіко. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 156 c. 8. Онисик С. Б. Моделювання об'єктів керування: навчальний посібник / С. Б. Онисик. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 292 c. 9. Числові методи і моделювання на ЕОМ: Підручник / Горбійчук М.І., Пістун Є.П. – Івано-Франківськ: «Факел», 2010. – 403 с. 10. Автоматизоване проектування систем вимірювання витрати плинних енергоносіїв: Навчальний посібник / Лесовой Л.В., Матіко Ф.Д., Федоришин Р. М. – Львів: Видавництво "Сполом", 2019. – 252 c. 11. Трегуб В.Г. Проектування систем автоматизації: Навч. посібник. ? К.: Видавництво Ліра-К, 2017. ? 344 с. 12. Трегуб В.Г. Автоматизація об’єктів періодичної дії: підручник. – К.: Видавництво Ліра-К, 2017. - 136 с. 13. Автоматизація виробничих процесів: Підручник. / І.В Ельперін, О.М. Пупена, В.М. Сідлецький, С.М. Швед. — К. Видавництво Ліра-К, 2015 — 300 с. 14. Автоматизація типових технологічних процесів: технологічні об’єкти керування та схеми автоматизації: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл., які навчаються за напрямом "Автоматизація і комп’ютерно-інтегровані технології". – К.: НТУУ "КПІ", 2008. – 236 с. 15. Николин Г. А. Проєктування систем автоматизації об’єктів енергетики і теплопостачання. Частина 1: навчальний посібник / Г. А. Николин, В. О. Фединець, І. С. Васильківський. – Львів: «Сполом», 2023. – 196 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).