Хмарні технології та глобальні бази даних

Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.151.05.E.068
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: Роман Віталій Іванович, доцент, кандидат технічних наук
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів знань про хмарні технології та глобальні (розподілені) бази даних (класифікація, архітектура, компонентний склад, функціонал), та вміння працювати з розподіленою базою даних Oracle з використанням вебдодатку та мови PL/SQL
Завдання: - загальні компетентності: 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 2. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. 3. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. - фахові компетентності: 1. Здатність використовувати для вирішення професійних завдань новітні технології у галузі автоматизації та комп'ютерно-інтегрованих технологій, зокрема, проектування багаторівневих систем керування, збору даних та їх архівування для формування бази даних параметрів процесу та їх візуалізації за допомогою засобів людино-машинного інтерфейсу. 2. Здатність обґрунтовувати вибір технічної структури та вміти розробляти прикладне програмне забезпечення для мікропроцесорних систем керування на базі локальних засобів автоматизації, промислових логічних контролерів та програмованих логічних матриць і сигнальних процесорів. 3. Здатність вільно користуватися сучасними комп’ютерними та інформаційними технологіями для вирішення професійних завдань, програмувати та використовувати прикладні та спеціалізовані комп’ютерно-інтегровані середовища для вирішення задач автоматизації. 4. Здатність застосовувати сучасні інформаційні технології та технології програмування для синтезу систем керування об'єктами та процесами. 5. Здатність розробляти програмні додатки для систем автоматизації та їх елементів на основі знань про сучасні операційні системи, технології WEB-програмування, хмарні технології та бази даних. 6. Здатність інтегрувати системи автоматизації в локальні та глобальні інформаційні мережі на основі принципів інформаційної безпеки таких систем
Результати навчання: 1. Знати сучасні технології програмування мікропроцесорних засобів автоматизації та розроблення програмних додатків систем автоматизації. 2. Знати основи сучасних технологій та протоколів обміну даними в системах автоматизації, інформаційних технологій для інтегрування систем автоматизації в локальні та глобальні інформаційні мережі на основі принципів інформаційної безпеки таких систем. 3. Вміти застосовувати сучасні інформаційні технології та мати навички розробляти алгоритми та комп’ютерні програми з використанням мов високого рівня та технологій об'єктно-орієнтованого програмування, створювати бази даних та використовувати інтернет-ресурси. 4. Вміти обґрунтовувати вибір структури та розробляти прикладне програмне забезпечення для мікропроцесорних систем управління на базі локальних засобів автоматизації, промислових логічних контролерів та програмованих логічних матриць і сигнальних процесорів. 5. Вміти використовувати різноманітне спеціалізоване програмне забезпечення для розв'язування типових інженерних задач у галузі автоматизації, зокрема, математичного моделювання, автоматизованого проектування, керування базами даних, методів комп’ютерної графіки. 6. Вміти розробляти програмні додатки для систем автоматизації та їх елементів на основі знань про сучасні операційні системи, технології WEB-програмування, хмарні технології та бази даних. 7. Вміти розробляти системи автоматизації процесів життєзабезпечення на базі сучасних мікропроцесорних засобів, мережевих технологій. 8. Вміти застосовувати комп'ютерні технології проектування систем автоматизації об'єктів та процесів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Комп’ютерні технології та програмування, частина 1 2. Комп’ютерні технології та програмування, частина 2 3. Бази даних систем автоматизації 4. Системи і мережі передавання даних
Короткий зміст навчальної програми: Вступна лекція присвячена знайомству студентів із правилами курсу, його структурою та наповненням. Перша лекція присвячена висвітленню поняття хмарних технологій, баз даних та розподілених баз даних, які в цій дисципліні є синонімом глобальних баз даних. Друга лекція присвячена висвітленню поняття архітектури розподілених баз даних та їх різновидів (гомогенні, гетерогенні, мультибазові). Третя лекція присвячена проектуванню розподілених баз даних та розподілу даних в них. Також студенти дізнаються про поняття фрагментації та реплікації в розподілених базах даних. Четверта лекція присвячена поняттю даних в розподілених базах даних та схем володіння ними. Також студенти дізнаються про способи збереження цілісності транзакцій та переваги/недоліки систем управління розподіленими базами даних. П’ята лекція присвячена прозорості в розподілених базах даних. Студенти дізнаються про 12 правил Дейта, якими стирається грань між розподіленими і нерозподіленими базами даних. Шоста та сьома лекції присвячені системі управління глобальними базами даних Oracle DB 11g (загальні відомості, архітектура, процеси, структура, об'єкти, типи даних)
Опис: 1. Вступ до хмарних технологій та глобальних баз даних. 2. Архітектура розподілених баз даних. 3. Проектування розподілених баз даних. 4. Дані в розподілених базах даних. 5. Прозорість в розподілених базах даних. 6. Система управління базами даних Oracle DB 11g. 7. Структура та типізація даних в Oracle DB 11g
Методи та критерії оцінювання: Під час викладання дисципліни використовуються наступні методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: 1) фронтальне та вибіркове усне опитування студентів на лекціях; 2) вибіркова перевірка наявності та наповненості конспекту лекцій в кінці семестру; 3) перевірка правильності виконання та оформлення звітів до лабораторних робіт; 4) перевірка правильності виконання завдань контрольної роботи; 5) усний та практичний захист контрольної роботи під час семестрового контролю
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах (100): лабораторні роботи (40) та контрольна робота (60). Лабораторні роботи: повне відпрацювання всіх лабораторних робіт (5), оформлення згідно методичних вимог всіх звітів до лабораторних робіт (5), усний захист всіх лабораторних робіт (30). Контрольна робота: перевірка оформлення реферату контрольної роботи (20), доповідь по темі контрольної роботи (10), практичний захист контрольної роботи (10), усний захист по лекційному матеріалу всього курсу (30)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Розподілені бази даних / В.П. Ярцев. – Київ : ДУТ, 2018. – 97 с. 2. Oracle PL/SQL Programming (5th edition) / Steven Feuerstein, Bill Pribyl. – O'Reilly Media, 2009. – 1256 pages. 3. Організація баз даних та знань / В.В. Пасічник, В.А. Резніченко. – Київ : Видавнича група BHV, 2006. – 384 с. 4. Oracle PL/SQL by example (4th edition) / Benjamin Rosenzweig, Elena Rakhimov. – Prentice Hall, 2008. – 762 pages. 5. Розробка інформаційних ресурсів та систем / Л.С. Глоба. – Київ : «Політехніка», 2013. – 38 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).