Інформаційні системи і технології фінансового контролю

Спеціальність: Облік і оподаткування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.071.04.E.033
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: д.е.н., професор Височан Олег Степанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студента здатності ефективно розв'язувати типові задачі та вирішувати практичні проблеми у сфері автоматизації фінансового контролю із застосуванням спеціалізованих теоретичних та емпіричних методів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: – здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у сфері професійної діяльності з обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог; загальні компетентності: – вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми; – навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. фахові компетентності: – здатність застосовувати теоретичні, методичні і практичні підходи щодо організації обліку, контролю, планування та оптимізації податкових розрахунків; – здатність виконувати процедури обліково-аналітичного й контрольного забезпечення прийняття управлінських рішень з урахуванням сфери економічної діяльності суб’єкта господарювання.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: – знати теорію, методику і практику формування облікової інформації за стадіями облікового процесу і контролю для сучасних і потенційних потреб управління суб’єктами господарювання з урахуванням професійного судження; – організовувати, моделювати, розвивати системи обліку і координувати діяльність облікового персоналу з урахуванням потреб менеджменту суб’єктів господарювання; – визначати інформаційні потреби користувачів облікової інформації в управлінні підприємством, надавати консультації управлінському персоналу суб’єкта господарювання щодо облікової інформації; – обґрунтовувати вибір і порядок застосування управлінських інформаційних технологій для обліку, аналізу, аудиту та оподаткування в системі прийняття управлінських рішень з метою їх оптимізації; – застосовувати методики обліку, аналізу, контролю й оподаткування з урахуванням сфер економічної діяльності суб’єктів господарювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Бухгалтерський облік в управлінні підприємством Супутні і наступні навчальні дисципліни: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 7 тем, що розкривають теоретичні і практичні аспекти інформаційних систем і технології фінансового контролю. Предметом навчальної дисципліни є автоматизовані системи управління, фінансового контролю, засоби технічного та програмного забезпечення автоматизованих систем фінансового контролю. Навчальні матеріали дисципліни розкривають основи створення та функціонування автоматизованої інформаційної системи фінансового контролю та методику роботи з обліковою інформацією різних стадіях та за різними напрямками: поняття економічної інформації, її види та властивості; структуризація та формалізоване описання економічної інформації; носії інформації, їх класифікація і основні характеристики; проектування форм носіїв первинної та виведення результатної інформації; основи організації автоматизованого банку даних; огляд концепцій зберігання інформації; характеристика найпоширеніших інформаційних технологій фінансового контролю; життєвий цикл створення інформаційних систем; основні підходи до створення і впровадження автоматизованих інформаційних систем фінансового контролю; типові процедури розв’язання задач фінансового контролю; технологія проектування і розв’язання задач фінансового контролю в пакетному та діалоговому режимах; концепція побудови комплексної автоматизованої інформаційної системи фінансового контролю.
Опис: Інформаційні системи і технології фінансового контролю в управлінні. Економічна інформація і засоби її формалізованого описання. Структури та види забезпечення інформаційних систем фінансового контролю. Організація машинної інформаційної бази систем оброблення економічної інформації. Інформаційні технології оброблення економічної інформації. Організаційно-методичні основи створення, функціонування та вибору автоматизованої інформаційної системи фінансового контролю. Інформаційна технологія розв’язання задач фінансового контролю.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання передбачає усне опитування, виконання контрольних робіт, ситуаційних завдань на практичних заняттях і письмове тестування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100 %): - поточний контроль на практичних заняттях - 15 балів; - контрольна робота: виконання та захист контрольної роботи - 15 балів; - контрольне тестування: диференційований залік - 70 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Сусіденко В. Інформаційні системи і технології в обліку: навч. посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2019. – 224 с. 2. Управлінські інформаційні системи в обліку та оподаткуванні: навч. посіб. / В. М. Краєвський, Л. В. Титенко, Т. М. Паянок, Н. В. Параниця, С. В. Богдан / Університет ДФС України. – Ірпінь, 2020. – 288 с. 3. Лучко М. Р., Адамик О. В. Інформаційні системи і технології в обліку й аудиті: навч. посібник. – Тернопіль: ТНЕУ, 2016. – 252 с. 4. Бутенко Т.А., Сирий В.М. Економічна інформатика : навч. посіб. для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 071 “Облік і оподаткування”, 072 “Фінанси, банківська справа та страхування” / Харк. держ. аграр. ун-т ім. В.В. Докучаєва. – Харків, 2020.– 188 с. 5. Новаківський І., Грибик І., Смолінська Н. Інформаційні системи в менеджменті: адаптивний підхід. – Київ: Кондор, 2019. – 440 с. 6. Інформаційні системи і технології в обліку: навчальний посібник / Я. А. Гончарук, Н. С. Марушко, Д. С. Лозовицький, Г. М. Воляник. – Львів: “Магнолія 2006”, 2021. – 400 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).