Управлінські інформаційні системи в обліку, аналізі та аудиті

Спеціальність: Облік і оподаткування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.071.01.E.020
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., доцент Бойчук Андрій Богданович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Управлінські інформаційні системи в обліку, аналізі та аудиті» є формування системи теоретичних і практичних знань у галузі побудови і функціонування управлінських інформаційних систем і комп’ютерних технологій обліку, аналізу та аудиту та здатність застосування їх у сфері професійної діяльності з обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування або у процесі навчання.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: ІНТ: здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у сфері професійної діяльності з обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог загальні компетентності: ЗК01 – вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК03 –навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. фахові компетентності: СК03– здатність застосовувати теоретичні, методичні і практичні підходи щодо організації обліку, контролю, планування та оптимізації податкових розрахунків; СК13 – здатність виконувати процедури обліково-аналітичного й контрольного забезпечення прийняття управлінських рішень з урахуванням сфери економічної діяльності суб'єкта господарювання.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ПР02 – знати теорію, методику і практику формування облікової інформації за стадіями облікового процесу і контролю для сучасних і потенційних потреб управління суб’єктами господарювання з урахуванням професійного судження; ПР06 – визначати інформаційні потреби користувачів облікової інформації в управлінні підприємством, надавати консультації управлінському персоналу суб’єкта господарювання щодо облікової інформації; ПР14 – обґрунтовувати вибір і порядок застосування управлінських інформаційних технологій для обліку, аналізу, аудиту та оподаткування в системі прийняття управлінських рішень з метою їх оптимізації; ПР25 (ПР22 – для ОПП Магістр) – застосовувати методики обліку, аналізу, контролю й оподаткування з урахуванням сфер економічної діяльності суб'єктів господарювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – Бухгалтерський облік в управлінні підприємством; – Державний фінансовий контроль – Облік і звітність в корпораціях
Короткий зміст навчальної програми: Викладено основні теоретичні і практичні питання концептуальних засад побудови управлінських інформаційних систем обліку, аналізу та аудиту. Описано життєвий цикл створення таких систем. Детально розглянуто застосування комп’ютерних інформаційних технологій для розв’язання задач обліку, аналізу та аудиту. Значна увага приділяється практичному аспекту проектування внутрішньомашинної та позамашинної технологій реалізації економічних задач в пакетному та діалоговому режимах. Розглядаються можливості інформаційних систем, що є на ринку програмних продуктів, по автоматизації аналізу та аудиту.
Опис: 1. Концептуальні засади управлінських інформаційних систем; 2. Організаційно-методичні основи створення та функціонування інформаційних систем в обліку; 3. Новітні інформаційні технології та їх класифікація; 4. Технологія проектування і розв’язання економічних задач в пакетному режимі; 5. Технологія проектування і розв’язання облікових задач в діалоговому режимі; 6. Організація фінансового обліку в умовах функціонування автоматизованої системи обліку; 7. Інформаційна технологія розв’язання аналітичних задач; 8. Інформаційна технологія розв’язання задач із внутрішнього контролю; 9. Інформаційна технологія розв’язання задач з аудиту на підприємстві.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: усне опитування та виконання письмових завдань на лабораторних заняттях, захист контрольних робіт; семестровий контроль (залік).
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Концептуальні засади управлінських інформаційних систем; 2. Організаційно-методичні основи створення та функціонування інформаційних систем в обліку; 3. Новітні інформаційні технології та їх класифікація; 4. Технологія проектування і розв’язання економічних задач в пакетному режимі; 5. Технологія проектування і розв’язання облікових задач в діалоговому режимі; 6. Організація фінансового обліку в умовах функціонування автоматизованої системи обліку; 7. Інформаційна технологія розв’язання аналітичних задач; 8. Інформаційна технологія розв’язання задач із внутрішнього контролю; 9. Інформаційна технологія розв’язання задач з аудиту на підприємстві.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Шквір В.Д. Загородній А.Г., Височан О.С. Інформаційні системи і технології в обліку та аудиті: підручник. 5-те вид., доопрац. і допов. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 404 с. 2. Шквір В.Д. Загородній А.Г., Височан О.С. Інформаційні системи і технології в обліку та аудиті: підручник. 4-те вид., доопрац. і допов. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. 404 с. 3. Краєвський В.М., Титенко Л.В., Паянок Т.М., Параниця Н.В., Богдан С.В. Управлінські інформаційні системи в обліку та оподаткуванні: навчальний посібник. Ірпінь: Університет ДФС України, 2020. 288 с. 4. Гострик О.М., Соловйова В.В. Управлінські інформаційні системи навчальний посібник. Кривий Ріг: Типографiя «Айс Принт», 2018. 173 с. 5. Сусіденко В. Т. Інформаційні системи і технології в обліку: навчальний посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2016. 224 с. 6. Лучко М. Р., Адамик О. В. Інформаційні системи і технології в обліку й аудиті: навчальний посібник. Тернопіль: ТНЕУ, 2016. 252 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).