Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Облік і оподаткування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.071.00.O.011
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: д.е.н., професор Скаско Олег Іванович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування і забезпечення поглибленої теоретико-методичної компоненти у студентів щодо знань про специфіку наукового дослідження у сфері обліку, опонування комплексу методів наукового пізнання; розширення наукової ерудиції майбутнього фахівця- науковця; формувати вміння працювати з науковими джерелами, інформаційними системами, оформлювати та презентувати результати наукових розробок; сприяти розвитку творчих якостей особистості, здатності до інноваційної діяльності, інтелекту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральних: - здатність ефективно вирішувати складні задачі в сфері обліку та оподаткування з використанням сучасних технічних засобів і новітніх методик та формування потенціалу особистого наукового й фахового вдосконалення в руслі глобальних тенденцій розвитку європейських та світових цінностей; загальних: - здатність формулювати наукові проблеми, аргументувати свою позицію, брати участь в науковій дискусії;; - вміння створювати наукові тексти (складати плани, писати анотації, реферати, тези, конспекти, доповіді, статті та звіти).
Результати навчання: знати: зміст науково-дослідницького інструментарію - «наукові методи», «науково-дослідна діяльність», «наукова публікація»; особливості науково-дослідної діяльності студента закладу вищої освіти; сучасні галузі та класифікацію наук; критерії та цінності наукової діяльності; форми звітності при науковому дослідженні; особливості написання, порядок оформлення та захисту дипломних магістерських робіт; основні етапи навчання в аспірантурі та послідовність виконання дисертаційних робіт. вміти: пояснити різновиди та специфіку застосування різноманітних методів наукових досліджень; висвітлити головні функції наукових публікацій та відмінності між їх окремими видами; аргументовувати точки зору щодо застосування тих чи інших методів і прийомів оцінки обліково-аналітичного та контрольного процесів; застосувати на практиці інтелектуальний потенціал щодо методології та методів реалізації наукових публікацій, виконання магістерських кваліфікаційних робіт для студентів спеціальності «Облік і оподаткування».
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методологія та організація наукових досліджень в обліку й аудиті; Інтелектуальна власність; Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна розкриває сукупність методів та їх використання для дослідження якісного змісту різних обліково-аналітичних систем, оцінно-аналітичних моделей оподаткування та механізмів проведення аудиту. Опанування дисципліни передбачає використання загальнонаукових, міждисциплінарних і спеціальних методів наукових досліджень у бухгалтерському обліку, оподаткуванні, аналізі та аудиті, якими забезпечується досягнення мети дослідження і вирішення наукової проблеми.
Опис: Розвиток науково-дослідної діяльності в Україні 1. Характеристика науки, специфічні ознаки та її функції. 2. Наукові революції та їх наслідки. 3. Організація науково-дослідної діяльності в Україні. 4. Реформування освіти і науки на сучасному етапі розвитку України. Особливості наукознавства Критерії оцінювання науковості та етика наукової діяльності 1. Показники для оцінки науковості. 2. Наукометричні бази даних. 3. Основні складові, принципи та норми етики науки. 4. Практичне використання етичних принципів у науковій діяльності студентів. 5. Плагіат та засоби його пошуку. Наукова публікація: поняття, функції та основні види 1. Сутність і види наукових продуктів. 2. Основні функції наукових публікацій та різновиди наукових видань. 3. Особливості підготовки й вимоги до написання наукових продуктів. 4. Призначення й особливості підготовки тез наукової доповіді. 5. Особливості написання монографії як науково-дослідної праці.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання передбачає усне опитування, письмове тестування та екзаменаційний контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів (30 балів) при оцінюванні знань студентів під час практичних занять виставляється за такими критеріями: - під час опитувань – за повну і оґрунтовану відповідь на запитання з теми заняття; - при виконанні практичних завдань – за запропонований правильний алгоритм (послідовність) вирішення завдання дипломної роботи; за знання теоретичних основ проблеми, поставленої в завданні, за обгрунтування новизни у дипломній роботі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Спецкурс з наукових досліджень спеціальності» проводиться відповідно до робочої навчальної програми у вигляді поточного контролю знань студентів та іспиту. Поточний контроль знань студентів може проводитися за такими формами: а) під час практичних занять: - опитування або тестування знань студентів з теоретичного матеріалу; - оцінка виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; б) за результатами виконання завдань самостійного опрацювання: - оцінка виконання домашніх завдань під час практичного заняття; - обговорення матеріалів кваліфікаційної дипломної роботи під час занять; - обговорення наукової новизни кваліфікаційної роботи, проведення дискусій, підведення резюме з даного питання під час практичного заняття; Максимальна кількість балів (30 балів) при оцінюванні знань студентів під час практичних занять виставляється за такими критеріями: - під час опитувань – за повну і оґрунтовану відповідь на запитання з теми заняття; - при виконанні практичних завдань – за запропонований правильний алгоритм (послідовність) вирішення завдання дипломної роботи; за знання теоретичних основ проблеми, поставленої в завданні, за обгрунтування новизни у дипломній роботі.
Рекомендована література: 1. Основи наукових досліджень: навч. посіб./Корягін М.В., Чік М.Ю. – К. : Алерта, 2014. – 622 с. 2. Основи наукових досліджень: навч. посіб. для студентів спеціальності 6.03050901 «Облік і аудит» / Укладачі Дерій В.А., Римар Г.А. – Тернопіль, 2012. – 127 с. 3. Білуха М.Т. Основи наукових досліджень. – К.: Вища школа, 2011. –271 с. 4. Сидоренко В.К. Основи наукових досліджень / В.К. Сидоренко, П.В. Дмитренко: Навч. посібник. - К.: РННЦ «ДІНІТ», 2010. - 259 с. 5. Шейко В.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності / В.М. Шейко, Н.М. Кушнаренко: підручник. – 2-ге вид., перероб. і доп. - К.: Знання-Прес, 2002. – 295 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).