Архітектура та містобудування

6.G17.00.00 Архітектура та містобудування
Кваліфікація: Бакалавр з архітектури та містобудування
Рік вступу: 2025
Форма навчання: денна
Тривалість програми: 4 роки
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Кількість кредитів: 240 кредитів ЄКТС на базі повної середньої освіти
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій, Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя: Шостий рівень НРК (перший цикл РК ЄПВО, шостий рівень ЄРК)
Галузь знань: Інженерія, виробництво та будівництво
Особливі умови вступу:
Конкретні механізми визнання попереднього навчання: За умови, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація, яка проводиться Львівською політехнікою.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації, вимоги щодо виконання навчальної програми: Повне виконання навчальної програми та захист бакалаврської кваліфікаційної роботи
Характеристика освітньої програми: Об’єкти вивчення та діяльності: об’єкти архітектури та містобудування - будинки і споруди житлового, громадського та іншого призначення; архітектурно-містобудівні комплекси; об’єкти благоустрою, садово-паркової та ландшафтної архітектури; території (частини територій) адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів; дизайн середовища; реконструкція та реставрація об’єктів архітектури та містобудування, а також діяльність щодо їх розроблення. Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі і практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури. Теоретичний зміст предметної області: поняття та принципи архітектурно-містобудівної діяльності; основи теорії та історії архітектури, містобудування, мистецтва; теоретичні основи архітектурного проєктування; основи конструктивного, інженерного, технологічного, економічного розділів архітектурно-містобудівних проєктів. Методи, засоби та технології: методи та технології архітектурно-містобудівного проєктування; методи логічного, графічного, комп’ютерного моделювання об’єктів архітектури та містобудування; макетування; технології натурних обстежень об’єктів архітектури та містобудування; елементи наукових досліджень. Інструменти та обладнання: матеріали та обладнання для розроблення архітектурно- містобудівної документації, комп’ютерні програмні комплекси, вимірювальне та діагностичне обладнання для натурних обстежень.
Програмні результати навчання: ПР01. Вільно спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовами усно і письмово. ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР03. Застосовувати теорії та методи фізико-математичних, природничих, технічних та гуманітарних наук для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів. ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні. ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища на засадах безпековості, екологічності, енергоефективності, інклюзивності. ПР13. Виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів. ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів. ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури. ПР17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів. ПР18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні. ПР19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно містобудівного і ландшафтного середовища. ПР20. Підбирати і опрацьовувати матеріали для розроблення проектів реконструкції і реставрації пам’яток архітектури та містобудування ПР21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень. ПР22. Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контраверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях ПР23. Знати основи запобігання корупції, суспільної та академічної доброчесності на рівні, необхідному для формувания нетерпимості до корупції та проявів недоброчесної поведінки серед здобувачів освіти та вміти застосовувати ix в професійній діяльності
Академічна мобільність: На основі двосторонніх договорів між Національним університетом «Львівська політехніка» та університетами України.
Практика/стажування: Архітектурно-обмірна практика, Проектна практика, Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Керівник освітньої програми, контактна особа: Доктор архітектури, професор Гнесь Ігор Петрович
Професійні профілі випускників: Об'єктами діяльності бакалавра за освітньо-професійним напрямом «Архітектура» є робота над проектною документацією архітектурно-будівельного виробництва. У складі проектної групи під керівництвом архітектора – автора проекту розробляється пакет робочих креслень, з деталізацією окремих вузлів та деталей. За дорученням керівника бакалавр бере участь у оформленні та деталізації ідеї проекту, у макетуванні, виробленні демонстраційних матеріалів, мультимедійній презентації проектних матеріалів. Професійний профіль – архітектор Розробляє архітектурно-планувальне вирішення середовища, будівель і споруд, здійснює передпроектний аналіз проектної ситуації, виконує розрахунково-графічну частину з усіх розділів архітектурного проектування, виготовляє робочі креслення, користуючись сучасними методами архітектурного проектування та засобами ПЗ («ArchiCAD», «SketchUp Pro», «AvtoCAD») та макет об’єкту, розробляє окремі вузли та архітектурні деталі. Бере участь у складанні завдань на проектування для інженерів-сумісників та співпрацює з ними, узгоджує проектні рішення з замовниками та суміжниками, отримує експертизу державних органів нагляду, проводить аналіз, контроль і оцінку якості виконаних проектних робіт Професійний профіль – технік з мультимедійного забезпечення архітектурного проектування Створює тривимірні ескізи та віртуальну інформаційну модель конкретного архітектурного об’єкту засобами ПЗ («ArchiCAD», «SketchUp Pro», «AutoCAD»), виконує на її основі основні креслення і види, розміщує їх на листах і готує альбоми креслень до видруку. Організовує роботу над груповим проектом за допомогою сучасних технічних і програмних засобів архітектурного проектування, здійснює операції у мультимедійному просторі фірми, Інтернеті, використовуючи текстові, графічні та HTML-редактори Професійний профіль – дизайнер архітектурного середовища У складі проектної групи приймає участь у розробці ескізного вирішенню проекту інтер’єру та елементів дизайну архітектурного середовища (малих форм, елементів ландшафту). Розробляє робочі креслення елементів інтер’єру (меблі, освітлення, декоративні форми), використовуючи сучасні методи архітектурного проектування та засоби ПЗ («ArchiCAD», «SketchUp Pro», «AvtoCAD»). Готує демонстраційні та рекламні матеріали для презентації результатів архітектурного проектування Професійний профіль – технік-архітектор районного або міського управління архітектури Готує вихідні дані для складання завдань на проектування будівель і споруд, організовує обстеження передпроектної ситуації, здійснює фотофіксацію, збір і систематизацію додаткових матеріалів, перевіряє наявність геодезичних та геологічних досліджень. Формує пакет документів, які містять необхідну інформацію для організації процесу архітектурного проектування. Координує дію інженерних підструктур, які беруть участь у проектуванні, веде облікову, звітну документацію.
Доступ до подальшого навчання: Здобуття другого (магістерського) рівня
Інші особливості програми: Освітня програма включає шість вибіркових блоків, кожен з яких спрямований на поглиблення професійних знань, навичок і вмінь у різних напрямках архітектури: проектування житлових і громадських будівель, дизайн інтер'єрів та їх конструктивне вирішення; проектування будівель, споруд і транспортної інфраструктури; створення архітектурних, містобудівних і ландшафтних комплексів; організація архітектурного середовища з ергономічним підходом; оновлення архітектури в існуючому середовищі; а також стратегічне управління територіями та розвитком населених пунктів.