Архітектурна фотограмметрія і моделювання об'єктів
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.G17.00.O.056
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: к. арх., асист. Ілля ЛИТВИНЧУК
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність – здатність розв’язувати складні спеціалізовані та науково-практичні задачі під час професійної діяльності в архітектурно-будівельній галузі, що характеризуються комплексністю та передбачають проведення
досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог загальні компетентності:
ЗК 01 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 02 Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК 04 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 06 Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК 07 Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК 09 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства,
усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та
необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і
громадянина в Україні.
ЗК 10 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і
досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку
предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у
розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми
рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя
фахові компетентності:
СК 01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та
містобудування.
СК 02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних,
природничих наук, комп’ютерних, технологій для розв’язання складних
спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
СК 05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних,
екологічних,інженерно-технічних,соціально-демографічних і архітектурно-
містобудівних умов архітектурного проектування.
СК 07. Усвідомлення основних законів і принципів
архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в
процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних
і ландшафтних об’єктів.
СК 08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного
проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і
ландшафтних об’єктів.
СК 09. Здатність розробляти архітектурно-художні,функціональні, об’ємно-
планувальні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати
документацію архітектурно-містобудівних проєктів.
СК 10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на
проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-
середовищних і ландшафтних проєктів.
СК 11. Здатність до ефективної роботи в колективі, а також до співпраці з
клієнтами, постачальниками, іншими партнерами та громадськістю при розробленні,
узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів
СК 13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням
безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних і енергозберігаючих,
техніко-економічних вимог і розрахунків.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Уміння застосовувати програмні засоби, ІТ- технології та інтернет- ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
Знання нормативної бази архітектурно-містобудівного проєктування.
Здатність розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів.
Здатність застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному
проєктуванні.
Уміння обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно-оздоблювальних матеріалів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика
Основи геодезії
Архітектурна фізика
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни передбачає вивчення теоретичних основ аналітичної та цифрової фотограмметрії, вивчення технологій опрацювання цифрових зображень окремих об’єктів та місцевості для отриманні тривимірних цифрових моделей об’єктів за їхніми зображенням, освоєння відповідних технічних та програмних засобів.
Практичні заняття передбачають закріплення теоретичного матеріалу практичним застосуванням навичок та виконання цифрових тривимірних моделей об’єктів різної складності.
Опис: Загальні відомості з фотограмметрії і аерокосмічних зніманнь землі
Аерофотознімальні роботи і зйомочне обладнання
Основи теорії центрального проектування для створення контурної частини карти
Геометричні властивості поодинокого знімка
Фотосхеми
Зйомка будівель та споруд
Фотограмметрія в архітектурі
Методи та критерії оцінювання: Результати оцінювання рівня досягнення результатів навчання включають поточний та підсумковий контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання 3D моделей згідно із завданням – max 40 балів
Тестовий контроль у ВНС НУЛП, екзамен – max 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Електронний навчально-методичний комплекс «Основи архітектурної
фотограмметрії» / Р.І. Кінаш, Р.М. Котів, І.Ю. Бокало – Львів : ВНС НУ «Львівська політехніка» (сертифікат № 01921, зареєстрований № Е41-201-31/2017 від 11.05.2017 р.) https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8859
2. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни “Основи архітектурної фотограмметрії” для студентів базового напрямку 6.1201 «Архітектура» / Укл.: Р.І. Кінаш, І.Ю. Бокало. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2014. – 29с.
Рекомендована література
Базова
1. Рудий Р.М. Прикладна фотограмметрія: Навч. по с. – К.: НМК ВО, 1991. – 172 с.
2. Лобанов А.Н., Журкин И.Г. Автоматизация фотограмметрических процессов. М.: Недра, 1980
3. Дорожинський О.Л. Основи фотограмметрії. Л.: Вид-во НУ «Львівська
політехніка», 2003.-214с.
4. Дорожинський О.Л. Аналітична та цифрова фотограмметрія. Л.: Вид-во НУ «ЛП», 2002.-163с.
5. Дорожинський О.Л., Тукай Р. Фотограмметрія. Л.: Вид-во НУ «ЛП», 2008.- 332с.
Допоміжна
1. Білокриницький С.М. Фотограмметрія і дистанційне зондування Зем лі: навч. посібник / С. М. Білокриницький. – Чернівці : Рута, 2007. – 320 с.
2. Катушков В., Мархідова В. Прикладна фотограмметрія.- Київ: ІСДО, 1994.-280 с.
3. Kurczynski Z., Preuss R. Podstawy fotogrametrii. Warszawa: W-wo PW 2000. - 296s.9.
4. Sitek Z. Fotogrametrija ogolna s inzynieryjna. Warszawa-Wroclaw, 1991. - 757s.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).