Архітектурне проєктування знакового об'єкту у місті
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.G17.07.E.098
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: Старший викладач Дідик Володимир Васильович
Доцент, кандидат архітектури Гнесь Людмила Богданівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК05. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
фахові компетентності:
СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування.
СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства,
будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища.
СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування.
СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні.
СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
СК12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності.
СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування.
СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
Результати навчання: результати навчання
ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності
ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування
ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування
ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування.
ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів
ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні.
ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища на засадах безпековості, екологічності, енергоефективності, інклюзивності
ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів
ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури
ПР17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів.
ПР18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні.
ПР19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно містобудівного і ландшафтного середовища.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи ландшафтної архітектури – теоретичний курс
Історія державності та культури України.
Архітектурні конструкції будівель і споруд
Архітектурне проектування
Містобудівне проектування
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Архітектурне проектування знакового об’єкту у місті» дає змогу здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти оволодіти основними принципами та методами проектування сакральних об’єктів у міському просторі.
Сакральна архітектура є матеріальним відтворенням духовності, культури й традицій народу. Протягом своєї історії церква була осередком освіти, мистецтва та музики, виконувала роль формувальника естетичних смаків.
Сьогодні важливою залишається проблема пошуку сучасного національного типу храму. У процесі архітектурного проектування сакральної споруди студент знайомиться з конфесійними та обрядовими основами християнства, типами сакральних комплексів та їх основними та допоміжними об’єктами. Вивчаються містобудівні основи храмобудування та сакральної символіки храму, досвід проектування сучасних сакральних споруд. Результатом вивчення є архітектурний проект української сакральної споруди, його інтер’єрів та території обсягом 2 аркуші формату А1; техніка подачі – цифрова або авторська графіка.
Опис: Основні та допоміжні об’єкти сакральних комплексів. Архітектурно-містобудівельні основи храмобудування.
Розрахунок території та споруди сакрального об’єкту
Теоретичні основи побудови простору храму
вирішення генплану території та плану споруди
фрагменту генплану з відкритим планом 1-го рівня
характерного перетину церкви з територією
Опрацювання головного, бокового та вівтарного фасадів церкви
Аксонометрія (3D модель)проектованого храму з показом оточуючого середовища (Ф А3). Перспектива головного входу з точки зору людини (h=1.5 м).
Ескіз подачі проекту
Опрацювання деталей проекту.
Опрацювання проекту в чистовику
Методи та критерії оцінювання: У процесі поточного контролю студент виконує 2 клаузури, кожна з яких підводить підсумок попереднього етапу роботи над архітектурним проектом сакрального об’єкту та дозволяє приступити до опрацювання наступного етапу. Кожна клаузура оцінюється у 10 балів та враховується при остаточній оцінці архітектурного проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль
Клаузура №1 і №2 – 10 балів кожна (10х2=20)
Архітектурний проект сакральної споруди (АП) – 80
Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН Б.2.2 ¬ 12:2019. Державні будівельні норми України. Планування і забудова територій. Київ. Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України – 2019
2. ДБН В.2.2-9-2018. Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. – Мінбудархітектури України, 2018.
3. ДБН В.2.2-16-2005. Будинки і споруди. Культурно-видовищні та дозвіллєві заклади. – К.: Держкомбудархітектури України, 2005.
4. ДБН В.2.2-40:2018. Інклюзивність будівель і споруд. Видання офіційне. – К.: 2018.
5. ДБН Б.2.2-5:2011 "Благоустрій територій" https://is.gd/FcXXkQ.
6. Культові будинки та споруди різних конфесій. Посібник з проектування / Українська Академія архітектури, Український зональний науково-дослідний і проектний інститут цивільного будівництва (ВАТ Київ ЗНДІЕП). – К. :Київ ЗНДІЕП, 2002.
https://uk.wikipedia.org/wiki/містобудування
library.knuba.edu.ua/node/86
www. library.univ.kiev.ua/ukr/elcdt/new
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Старосольських, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).