Типологія житла

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.G17.00.O.029
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: к. арх., доц. Іванчко У.І. к. арх., доц. Соловій Л.С., к. арх., доц. Сільник О.І., к. арх. Баб?як В.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є оволодіти основами типології житлових будівель, ознайомити студентів з методикою проектування житла, та на прикладі різних варіантів однородинного та багатоквартирного житлового будинку навчити, системно мислити та грамотно проектувати той чи інший тип житлового будинку, вирішувати його планувальну організацію.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів інтегральної компетентності, яка включає здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. Загальні компетентності: ЗК.01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; ЗК 02 Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК 06 Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК 07 Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК 09 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування. СК04 Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища. СК05 Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування. СК06 Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні. СК07 Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК08 Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК09 Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК10 Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів. СК11 Здатність до ефективної роботи в колективі, а також до співпраці з клієнтами, постачальниками, іншими партнерами та громадськістю при розробленні, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів. СК12 Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні. СК13 Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності. СК14 Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування. СК15 Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів. СК16 Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування. СК18 Усвідомлення теоретичних основ архітектури будівель і споруд, основ реконструкції, реставрації архітектурних об’єктів та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач СК22 Усвідомлення специфіки регіональних і місцевих передумов архітектурної діяльності. СК23 Здатність збирати та систематизувати інформацію щодо актуальних потреб країни, міської спільноти у розвитку архітектурного середовища
Результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів. ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні. ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища на засадах безпековості, екологічності, енергоефективності, інклюзивності. ПР13. Виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів. ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів. ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури. ПР17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів. ПР18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні. ПР19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно містобудівного і ландшафтного середовища. ПР21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень. ПР22. Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контраверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основи архітектурного проектування, Кореквізити: Архітектура багатоквартирного житла
Короткий зміст навчальної програми: Основна мета курсу – дати загальні поняття про основні типи та особливості кожного з типів житлових будівель; основи класифікації житлових будівель, основні принципи їх проектування, фактори, що впливають на формування житла, базові нормативно-технічні дані. Вплив кліматології, архітектурної світлотехніки та акустики, вимоги санітарної гігієни і безпеки на архітектуру житлових будівель, визначення кількісних та якісних параметрів житлових будівель, які відповідають сучасним вимогам. Основи архітектурної організації квартири.
Опис: Зміст дисципліни «Архітектурне проектування житлових будівель» висвітлює основи класифікації житлових будівель, основні принципи їх проектування, базові нормативно-технічні дані, особливості застосування засобів архітектурної композиції та графіки у проектуванні однородинного та багатоквартирного житлового будинку. Програма передбачає оволодіння теоретичними основами типології житлових будівель, нормативною базою щодо їх проектування; розробку оптимальних варіантів планувальних рішень однородинного та багатоквартирного житлового будинку відповідно до завдання.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: виконання індивідуальних практичних завдань ГР 1 – 3 варіанти планування однородинного будинку, ГР 2 – 2 варіанти багатоквартирного будинку. Підсумковий контроль: екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Склад кінцевого альбому з практичних занять до курсу передбачає: вирішення планування першого і другого поверхів трьох варіантів однородинного будинку, планування першого і типового поверхів двох варіантів багатоквартирного будинку відповідної об’ємно-просторової структури. - max 50 балів; Контрольний екзаменаційний захід – max 50 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.2-15-2019. Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення. 2. ДБН В2.2-40:2018. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення. 3. ДБН Б.2.2.-12:2019. Планування і забудова територій. 4. ДБН В.1.1-7:2016. Пожежна безпека об’єктів будівництва. Загальні вимоги. 5. Архитектурное проектирование жилых зданий / М. В. Лисициан, В.Л. Пашковский, З. В. Петунина и др.; под ред. М. В. Лисициана, Е. С. Пронина. – М.: Архитектура, 2006. – 488 с.: ил. 6. Король В.П. Архітектурне проектування житла: Навчальний посібник. – К.: ФЕНІКС, 2006. – 208 с. 7. Нойферт Е. Будівельне проектування. 40-е видання. Пер. укр. мовою. – 2017. – 624 с. 8. Podrecznik projektowania architektoniczno-budowlanego. /Ernst Neufert; kontynuacja Peter Neufert i Ludwig Neff; tl. z niem. Stanislaw Gawronski [et. al.]. – 3. wyd. pol., rozsz. I gruntownie zm. – Warszawa: “Arkady”, 2010.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Типологія житла (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.G17.00.O.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: докт. філ. Кашуба О.М, ст. викл. Якубовський В.Б
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є ознайомити студентів з методикою проектування житла, та на прикладі окремо розташованого на ділянці однородинного житлового будинку навчити, системно мислити та грамотно проектувати даний тип будівлі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів інтегральної компетентності, яка включає здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. А також загальні компетентності: ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. фахові компетентності: СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища. СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування. СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні. СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності. СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування. СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів. ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пре-реквізити: Архітектурно-проєктна графіка (6.G17.00.O.009) Основи архітектурного проєктування (6.G17.00.O.015) ко-реквізити: Комп'ютерні технології в архітектурному проєктуванні (6.G17.00.O.041)
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни висвітлює особливості застосування засобів архітектурної композиції та графіки у проектуванні однородинного житлового будинку. Програма передбачає оволодіння нормативною базою. Розробку оптимальних варіантів: об’ємно-просторових вирішень будівлі; функціональних схем прибудинкової території на основі опрацьованої містобудівної ситуації проектованої ділянки, а також її природно-ландшафтного аналізу.
Опис: Склад кінцевого проекту передбачає: вирішення генерального плану ділянки; пропозиції екстер’єрів та предметного наповнення інтер’єрів будинку з врахуванням конструктивно-будівельних особливостей житлової споруди; презентація об’ємного зображення (перспективи, аксонометрії, тощо) запроектованого будинку.
Методи та критерії оцінювання: 1. Проведення клаузур на лабораторних заняттях 2. Перевірка знань ДБН що стосується даного об'єкту під час виконання самостійної роботи. 3. Проведення усної компоненти заліку з додатковими запитаннями, що стосуються виконання даного курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Завдання 1. Клаузура 1– max 5 балів; Завдання 2. Клаузура 2– max 5 балів Завдання 3. Рубіжний контроль 1 – max 5 балів Завдання 4. Клаузура 3 – max 5 балів Завдання 5. Рубіжний контроль 2 max 10 балів Загальна ідея КП та відповідність завданню - max 70 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Типологія житлових будівель: Методичні вказівки до виконання до виконання практичних робіт з дисципліни «Типологія житлових будівель» для студентів спеціальності 191 «Архітектура та містобудування» / Укл.: І.П. Гнесь, У.І. Іваночко, Г.О. Гнат, Л.С. Соловій, В.І. Баб’як– Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2019. 2. Державні будівельні норми України. ДБН В.2.2-15:2019 Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Типологія житла (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.G17.00.O.034
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: канд. арх., доц. Богдан Гой
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни «Типологія житла» є ознайомлення студентів зі специфікою проєктування однородинного будинку, вироблення практичних навичок ескізування та оформлення повного комплекту креслень. Навчити студентів проєктувати індивідуальний житловий будинок із посадкою на реальну ділянку та з врахуванням специфічних вимог замовника.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. загальні компетентності: ЗК 01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК 03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК 07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. фахові компетентності: СК 02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. СК 04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища. СК 05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування. СК 09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК 10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів. СК 12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні. СК 13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності. СК 14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування. СК 15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів. ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні. ПР13. Виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів. ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів. ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури. ПР17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів. ПР19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно містобудівного і ландшафтного середовища. ПР21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень. ПР22. Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контраверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Архітектурна композиція та кольорознавство; 2. Рисунок і живопис, частина 1; 3. Архітектурно-проєктна графіка; 4. Історія світової та української архітектури; Супутні і наступні навчальні дисципліни: 1. Дизайн архітектурного середовища; 2. Архітектура багатоквартирного житла.
Короткий зміст навчальної програми: Проєкт однородинного будинку є одним з перших архітектурних проєктів студента, де він набуває вміння самостійно проєктувати та комплексно підходити до розв’язання архітектурних задач, аналізувати і враховувати всю суму вихідних даних (умов ділянки, планувальних обмежень, чинних норм і правил проєктування, функціональних, стилістичних та естетичних вимог) та вчиться знаходити архітектурно-планувальні рішення, яке б забезпечувало найкращий спосіб функціонування об’єкта. В даному проєкті студент знайомиться з особливостями житлової функції та засобами функціонально-просторової організації будівлі та її оточення. У процесі проєктування студент повинен відчути зв'язок планувальної та об’ємно-просторової структури будинку та зовнішнім середовищем на основі вивчення процесів життєдіяльності сім’ї.
Опис: Ознайомлення з темою, складом завдань та вимогами до курсового проєкту. Видача завдання згідно варіантів. Проведення аналізу геодезичної підоснови М 1:500. Виконання перетину рельєфу ділянки. М 1:100. Виконання схеми функціонального зонування ділянки. Опрацювання поверхових планів житлового будинку з вирішенням функціональних зон, комунікаційних зв`язків та конструктивної схеми М 1:100 Проведення клаузури на тему: «Архітектурно-просторове вирішення однородинного будинку». Обговорення результатів клаузури. Визначення оптимальних проєктних рішень. Детальне опрацювання планів будівлі М 1:100 Детальне опрацювання фасадів будинку М 1:100. Виконання плану даху М 1:100. Виконання перетину будинку М 1:100. Виклад основних засад проєктування ансамблевих рішень інтер’єру і меблів в залежності від стилістики будинку. Виконання ескізних креслень та їх обговорення. Консультації в процесі виконання чистових креслень: генплану, планів, перерізів, фасадів, перспективних зображень будівлі та її інтер’єрів. Правила оформлення альбому креслень до здачі.
Методи та критерії оцінювання: Перевірка знань та виконаних робіт на лабораторних заняттях Перевірка індивідуальних робіт за графіком та згідно робочої програми. Проведення заліку згідно розкладу та перевірка робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: виконання та захист клаузури: 30 балів виконання курсового проєкту: 70 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гнесь І.П., Рудик Р.А., Якубовський В.Б., Якубовський І.В. Однородинний житловий будинок: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2007. – 111 с. Державні будівельні норми України. 2. ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій" 3. ДБН В.2.2-15-2019 "Житлові будинки. Основні положення" 4. ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» 5. ДСТУ Б А.2.4-7:2009 Правила виконання архітектурно-будівельних робочих креслень 6. Neufert Ernst. Podrecznik projektowania architektoniczno-budowlanego.— Warszawa: „Arkady”, 2005. 7. Малоповерховий житловий будинок. Частина 1. Архітектурне проектування: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Іванов-Костецький С.О., Проскуряков О.В.. – Львів: Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2015. - 39 с. 8. Архітектурно-проектна графіка: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Богданова Ю.Л., Ковальчук Х.І. – Львів: Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2008. - 51 с. 9. Архітектурне проектування дачного будинку: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Воронкова І.С., Богданова Ю.Л., Ковальчук Х.І. – Львів: кафедра дизайну архітектурного середовища, 2015.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Типологія житла (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.G17.00.O.035
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: Старший викладач ЗВО Дідик Володимир Васильович доц., к.арх. Кознарська Галина Євгенівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дати студентові уявлення про типологічні основи й загальні принципи проектування однородинного будинку у просторовому середовищі, формування системного мислення в архітекторів при вирішенні практичних завдань під час курсового та дипломного проектування однородинних житлових будинків, найрізноманітніших за місткістю і складністю.
Завдання: 1. Володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановки мети і вибору шляхів її досягнення. 2. Вміння логічно вірно, аргументовано і ясно здійснювати комунікацію (усно і письмово) на державній мові та володіння принаймні однією із поширених європейських мов на рівні читання і розуміння науково-технічної літератури, спілкування в усній і письмовій формах. 3. Здатність використовувати законодавчі, директивні, нормативні, правові документи в своїй діяльності. 4. Володіння основними засобами, методами і способами отримання, зберігання, переробки інформації. 5. Уміння фахово представляти проект – доповідати по суті проекту, опонувати рецензію, роз’яснювати окремі положення проекту; 6. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень при виконанні архітектурно-містобудівних проектів; 7. Компетентність у роботі з пам’ятками та при проектуванні об’єктів в межах охоронних зон
Результати навчання: 1. Знання професійно орієнтованих дисциплін спеціальності 191 Архітектура і містобудування 2. Знання державних проектних і санітарно-гігієнічних норм, на основі яких здійснюються перед проектний аналіз, розрахунки, пошукове, ескізне і робоче архітектурно-містобудівне проектування. 3. Знання та розуміння прийомів та методів архітектурних обмірів та проектування, відповідно до вимог чинних стандартів і технічних умов; 4. Знання сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі архітектури і містобудування;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи геодезії Архітектурні конструкції будівель і споруд Архітектурне проектування дачного будинку (курсовий проект) Ландшафтна архітектура та інженерний благоустрій територій
Короткий зміст навчальної програми: У процесі архітектурного проектування однородинного будинку студент знайомиться з основами формування та вимогами до архітектурного проектування архітектурно-планувальних та об’ємно-просторових рішень малоповерхового житла, сучасними умовами, вимогами та особливостями проектування індивідуального житлового будинку. Результатом вивчення є архітектурний проект однородинного будинку та його території обсягом 4 аркуші формату А2; техніка подачі – цифрова або авторська графіка.
Опис: Вступна лекція. Видача завдання. Передпроектні дослідження території проектованого будинку. Функціонально-планувальна структура однородинного будинку. Пошук архітектурно-просторового образу будинку. Концепція функціонально-просторового вирішення ділянки та місце розташування проектованого будинку. Архітектурно-просторова модель. Опрацювання планів Характерний розріз по будинку з ділянкою. Конструктивне вирішення та інженерія будинку Архітектурне вирішення фасадів, Розпланування присадибної ділянки Опрацювання проекту
Методи та критерії оцінювання: У процесі поточного контролю студент виконує 2 клаузури, кожна з яких підводить підсумок попереднього етапу роботи над архітектурним проектом однородинного будинку та дозволяє приступити до опрацювання наступного етапу. Кожна клаузура оцінюється у 10 балів та враховується при остаточній оцінці архітектурного проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Клаузура №1 і №2 – 10 балів кожна (10x2=20) Знання теоретичних основ (тест) - 10 балів Архітектурний проект однородинного будинку (АП) –––– 70 Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН Б.2.2-12:2019. Державні будівельні норми України. Планування та забудова територій. Київ: Мінрегіон: 2019 2. ДБН В.2.2-15:2019. Будинки і споруди. Житлові будинки. – К.: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 2019. 3.Однородинний житловий будинок: Методичні вказівки до курсу «Архітектурне проектування» для студентів II курсу базового напряму 1201 «Архітектура» (спеціальність «Містобудування»). Укл.: Максимюк Т.М., Мазур Т.М., Король Є.І., Гнесь Н.Ю. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2014. - 30 с. https://uk.wikipedia.org/wiki/містобудування library.knuba.edu.ua/node/86 www. library.univ.kiev.ua/ukr/elcdt/new
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Типологія житла (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.G17.00.O.032
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: к.арх., доц. Іваночко Улянв к.арх., доц. Галина Гнат к.арх., доц. Сільник Олександра
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є ознайомити студентів з методикою проектування житла, та на прикладі окремо розташованого на ділянці однородинного житлового будинку навчити, системно мислити та грамотно проектувати даний тип будівлі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів інтегральної компетентності, яка включає здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. А також загальні компетентності: ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. фахові компетентності: СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища. СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування. СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні. СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності. СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування. СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів. ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пре-реквізити: Історія архітектури та містобудування; ко-реквізити: Універсальний дизайн
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни «Архітектурне проектування житлових будівель, курсовий проект», висвітлює особливості застосування засобів архітектурної композиції та графіки у проектуванні однородинного житлового будинку. Програма передбачає оволодіння нормативною базою. Розробку оптимальних варіантів: об’ємно-просторових вирішень будівлі; функціональних схем прибудинкової території на основі опрацьованої містобудівної ситуації проектованої ділянки, а також її природно-ландшафтного аналізу.
Опис: Склад кінцевого проекту передбачає: вирішення генерального плану ділянки; пропозиції екстер’єрів та предметного наповнення інтер’єрів будинку з врахуванням конструктивно-будівельних особливостей житлової споруди; презентація об’ємного зображення (перспективи, аксонометрії, тощо) запроектованого будинку.
Методи та критерії оцінювання: 1. Проведення клаузур на лабораторних заняттях 2. Перевірка знань ДБН що стосується даного об'єкту під час виконання самостійної роботи. 3. Проведення усної компоненти заліку з додатковими запитаннями, що стосуються виконання даного курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Завдання 1. Клаузура 1– max 5 балів; Завдання 2. Клаузура 2– max 5 балів Завдання 3. Рубіжний контроль 1 – max 5 балів Завдання 4. Клаузура 3 – max 5 балів Завдання 5. Рубіжний контроль 2 max 10 балів Загальна ідея КП та відповідність завданню - max 70 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Типологія житлових будівель: Методичні вказівки до виконання до виконання практичних робіт з дисципліни «Типологія житлових будівель» для студентів спеціальності 191 «Архітектура та містобудування» / Укл.: І.П. Гнесь, У.І. Іваночко, Г.О. Гнат, Л.С. Соловій, В.І. Баб’як– Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2019. 2. Державні будівельні норми України. ДБН В.2.2-15:2019 Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Типологія житла (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.G17.00.O.033
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: к. арх., доцент Ірина ПОГРАНИЧНА к. арх., ст. викл. Михайло ХОХОНЬ
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є ознайомити студентів з методикою проектування житла, та на прикладі окремо розташованого на ділянці однородинного житлового будинку навчити, системно мислити та грамотно проектувати даний тип будівлі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів інтегральної компетентності, яка включає здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. А також загальні компетентності: ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. фахові компетентності: СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища. СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування. СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні. СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності. СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування. СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів. ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія архітектури та містобудування; Універсальний дизайн
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни «Архітектурне проектування житлових будівель, курсовий проект», висвітлює особливості застосування засобів архітектурної композиції та графіки у проектуванні однородинного житлового будинку. Програма передбачає оволодіння нормативною базою. Розробку оптимальних варіантів: об’ємно-просторових вирішень будівлі; функціональних схем прибудинкової території на основі опрацьованої містобудівної ситуації проектованої ділянки, а також її природно-ландшафтного аналізу.
Опис: Склад кінцевого проекту передбачає: вирішення генерального плану ділянки; пропозиції екстер’єрів та предметного наповнення інтер’єрів будинку з врахуванням конструктивно-будівельних особливостей житлової споруди; презентація об’ємного зображення (перспективи, аксонометрії, тощо) запроектованого будинку.
Методи та критерії оцінювання: 1. Проведення клаузур на лабораторних заняттях 2. Перевірка знань ДБН що стосується даного об'єкту під час виконання самостійної роботи. 3. Проведення усної компоненти заліку з додатковими запитаннями, що стосуються виконання даного курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Завдання 1. Клаузура 1– max 5 балів; Завдання 2. Клаузура 2– max 5 балів Завдання 3. Рубіжний контроль 1 – max 5 балів Завдання 4. Клаузура 3 – max 5 балів Завдання 5. Рубіжний контроль 2 max 10 балів Загальна ідея КП та відповідність завданню - max 70 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Типологія житлових будівель: Методичні вказівки до виконання до виконання практичних робіт з дисципліни «Типологія житлових будівель» для студентів спеціальності 191 «Архітектура та містобудування» / Укл.: І.П. Гнесь, У.І. Іваночко, Г.О. Гнат, Л.С. Соловій, В.І. Баб’як– Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2019. 2. Державні будівельні норми України. ДБН В.2.2-15:2019 Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).