Розроблення проєктної документації об'єкту архітектурно-містобудівного комплексу (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.G17.07.E.103
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: Тупісь Степан Павлович, Онуфрів Ярина Олегівна, Соснова Надія Степанівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
- знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
- здатність приймати обгрунтовані рішення.
фахові компетентності:
- здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сфері містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища;
- здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів;
- усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування.
Результати навчання: - Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування;
- Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, юудівельних матеріалів і виробів, декоративно-оздоблювальних матеріалів;
- Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Архітектурні конструкції
Архітектурна фізика
Будівельні конструкції
Інженерне обладнання будівель і споруд
Короткий зміст навчальної програми: Це дисципліна спрямована на формування у студентів знань про основні вимоги до проектування громадських будинків; вимог до оформлення та подачі проектної документації на стадії робочого проекту; особливості подачі планів, фасадів, перетину по будинку; принципи розроблення специфікацій елементів будинку та розуміння основних вузлів архітектурної частини проекту
Опис: Вступ. Призначення виконання робочого проекту. Видача завдання.
Оформлення розбивочного плану
Розроблення плану проїздів, тротуарів, доріжок, майданчиків
Розроблення плану організації рельєфу в проектних горизонталях
Розроблення та оформлення генерального плану
Розроблення кладочних планів поверхів
Креслення розгорток вентиляційних і димових каналів
Виконання характерного перетину по будинку
Оформлення фасадів будинку
Виготовлення специфікації вікон і дверей
Розроблення планів підлог поверхів 3 експлікацією підлог та прив'язкою сантехнічного обладнання
Розроблення основних вузлів
Розроблення перетину по стіні
Виготовлення специфікацій інших елементів
Оформлення загальних даних по проекту, відомості креслень
Методи та критерії оцінювання: Оцінюється розуміння студентом основних вимог до проектування громадських будинків; вимог до оформлення та подачі проектної документації на стадії робочого проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Курсовий проект - 70 б.
Практичні заняття - 30 б.
Залік - 100 б.
Курсовий проект виконується на аркушах формату АЗ (окремі креслення на форматах А2-А1)
Склад проекту:
1. Відомість креслень. Загальні вказівки
2. Розбивочний план М 1:100
3. План проїздів, тротуарів, доріжок, майданчиків М 1:100 з техніко-економічними показниками по ділянці
4. План організації рельєфу в проектних горизонталях М 1:100
5. Плани мурування поверхів М 1:100
6. Розгортай вентиляційних та димових каналів М 1:100
7. Характерний перетин по будинку М 1:100
8. Фасади будинку М 1:100
9. Специфікація вікон і дверей
10. Плани підлог поверхів з експлікацією підлог та прив’язкою сантехнічного обладнання М 1:100
11. Основні вузли М 1:50 (М 1:20)
12. Специфікація інших елементів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Громадські будівлі та споруди ДБН В.2.2-9-2009
2. Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва // Державні будівельні норми України: Проектування ДБН А.2.2-3-2004. - Київ, 2004. - 37 с.
3. Житлові будинки. Основні положення // Державні будівельні норми України: Будинки і споруди ДБН В.2.2-15-2005 . - Київ, 2005.
4. Пожежна безпека об'єктів будівництва // Державні будівельні норми України: Захист від пожежі ДБН В.1.1-7-2002. - Київ, 2002.
5. ДБН Б.2.2-12:2019 Планування і забудова територій [online]. Київ: Мінрегіонбуд України. Доступно: https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/b_2_2_12/1-1-0-1802
6. Neuftrt Ernst. Podrecznic projektowania architektoniczno-budowlanego. - Warszawa: "Arkady", 2005.
7. Державні будівельні норми України - http://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/!
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).